گرمازدگی بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران اربعین

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از گرمازدگی ۱۰ هزار و ۳۲۵ هزار نفر از هموطنان و زائران اربعین خبر داد.

به گزارش مشرق، مجتبی خالدی عصر پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: با وجود پیش‌بینی و توصیه‌های کمیته بهداشت و درمان اربعین، بسیاری از زائران دچار درجات مختلفی از گرمازدگی از سردر دساده تا بستری در مراکز درمانی شده‌اند.

وی اظهار داشت: امروز پنجشنبه نیز تعداد ۴۲۵ نفر از زائران اربعین در مرزهای مختلف کشور دچار گرمازدگی شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین گرمازدگی در استان ایلام و در مرز مهران مشاهده شده است، تصریح کرد: به همین منظور سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در این مرز مستقر شده و کارهای اورژانسی برای افراد در حدی انجام می‌شود که با سرم درمانی و احیا بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

خالدی با اشاره به اینکه در این فصل بسیار گرم بسیاری از مردم در ساعات اوج گرما حتی از کلاه استفاده نمی‌کنند، افزود: ساعت‌های گرم، پیاده‌روی به عنوان عامل تشدیدکننده گرمازدگی است بنابراین مردم باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی به مردم توصیه کرد که حتما در زمان پیاده‌روی به ویژه در اوج گرمای تابستان آب فراوان بنوشند و سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که هنگام غروب به مرز برسند و پیاده‌روی از ساعت ۱۸ به بعد آغاز شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: اکنون ترافیک سنگینی از وسایط نقلیه از شهر مهران به سمت پل زائر مشاهده می‌شود که در نقطه صفر مرزی و مرز ممکن است همه افراد دچار مشکل شوند پس بهتر است مردم سفر خود را در این روزها به نحو مطلوبی مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: البته تمام امکانات بهداشت و درمان و سازمان اورژانس کشور برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین در حالت آماده‌باش است تا به این افراد خدمات ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • . IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 2
    عشق فقط عشق
  • . IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 1
    مراقب باید میبودن
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    من الان نجفم. اینجا خیلی گرمه بالای 45 درجه در روز
  • IQ ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    خاک شیر با لیمو علاج گرمازدگی هستش پیشگیری میکنه من چند ساله عراق هستم تابستان ها استفاده میکنم خیلی عالیه اصلا اهل منطقه سرد سیر ایرانم هستم به گرما عادت ندارم اصلا استفاده کنید خیلی تاثیر داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس