وزیر بهداشت: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ زائر دچار گرمازدگی شده‌اند

وزیر بهداشت گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی دچار گرمازدگی شده‌اند و در مجموع تیم‌های بهداشتی و درمانی به ۳۱هزار و ۴۴۴نفر از زائران در مرزها خدمات‌رسانی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، دکتر «بهرام عین‌اللهی» روز شنبه ۱۹ شهریور در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی افزود: تجهیزات و نیروی کافی به پایانه‌ها ارایه داده‌ایم و تا کنون ۹۳۲ نفر نیرو به پایانه‌ها آوردیم.

وی اظهار کرد: اکنون مساله اصلی مشکل گرمازدگی است از این از زوار درخواست داریم شب‌ها حرکت کنند تا مشکلی نداشته باشند و پیشگیری لازم را لحاظ کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زوار حتما از کلاه استفاده‌ کنند و در بین راه از نوشیدنی خنک بنوشند و بعد از پیاده روی، استراحت کوتاهی داشته باشند.

دکتر عین‌اللهی افزود: اکنون جمعیت در مرزهای  مهران و خسروی زیاد است، اما از نظر بهداشت و خدمات نیروها پای کار و در حال فعالیت هستند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اولین و مهم‌ترین مساله برای گرمازدگی انتقال به محیط خنک است که از اتوبوس‌ها و خنک‌کننده‌ها و کانکس‌های سرد و همچنین اتوبوس آمبولانس‌ها استفاده می‌کنیم.

وی گفت: افراد گرمازده اگر حالشان مناسب نباشد سرم درمانی می‌شوند و اگر به درمان تخصصی نیاز داشته باشند نیز به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می‌گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرش مرتضوی CA ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    3 1
    آخه آدم چی بگه! تو این گرما رفتین زیارت، خب گرمازده می شوید!
  • رضایی سعید IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    1 2
    اجرشان با امام حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس