نیروهای یمنی.jpg

شکست ائتلاف سعودی در استان شیوه به حدی تحقیر آمیز و سنگین بود که ترکش های آن به مناطق جنوب شرق استان مارب برخورد کرد و مزدوران در این محور هم کیش و مات شدند.

سرویس جهان مشرق؛ نیروهای یمنی پس از عملیات دقیق و غافلگیرانه در بخش الصومعه در شرق البیضا که پاکسازی بخش وسیعی از مناطق اشغالی را به دنبال داشت، حملات سنگینی را از بخش های شمالی استان (ناطع و نعمان) برای پیشروی در خاک استان شبوه آغاز کردند.  

نیروهای ارتش و کمیته های دفاع مردمی، عملیات را از محور شرقی ارتفاع راهبردی عقبه القنذع و مناطق شرقی ترتیب دادند و پس از ۲۴ ساعت درگیری موفق شدند بخش بیحان و حدود ۷۵ درصد بخش عسیلان را به طور کامل پاکسازی و امن کنند.  

در جریان عملیات مناطق مهمی از جمله الصعدیات، غریقه، العطف، الحمان، غنیه به همراه شهر و فرودگاه بیحان، النقوب، الحمی، هجر کحلان، شهر عسیلان و ... از اشغال خارج و به کنترل درآمدند که مساحتی در حدود ۱هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع است.

رزمندگان یمنی پس از عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی از بیحان، کنترل این بخش را به قبابل و نیروهای محلی واگذار کردند و همین امر باعث شد که زندگی در این منطقه پس از چند روز درگیری به حالت عادی بازگردد.  

روایتی از فرار خفت‌بار سعودی‌ها از استان نفت‌خیز یمن/ ارتش و انصارالله چگونه مزدوران ریاض را در خواب غافلگیر کردند؟

در بخش بیحان نیز وضعیت به گونه ای برای ائتلاف سخت شد که مزدوران، همرزمان زخمی خود در بیمارستان الدفیعه رها کردند و از منطقه گریختند و از سویی دیگر فرماندهان و شماری از نیروها، پایگاه تیپ ۱۹ را شبانه تخلیه و به سرعت فرار کردند.  

فرار خفت بار سرکرده های ائتلاف در بخش بیحان در حالی بود که شماری زیادی از مزدوران در این پایگاه در خواب بودند و صبح که بیدار شدند در شوک فرو رفتند و متوجه شدند انصارالله تمامی منطقه را آزاد کرده است.  

با تسلط رزمندگان بر این مناطق، عناصر ائتلاف سعودی یکدیگر را به خیانت متهم کردند و مسئولیت شکست را به گروه مقابل نسبت دادند اما این مسائل تاثیری بر سرنوشت تحولات میدانی نداشت.  

دهها تن از نیروهای ائتلاف از جمله تعدادی از فرماندهان ارشد میدانی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ نام ناصر علی القحاطی، صالح احمد العیاشی، فارس هشله العیاشی، احمد صالح عبدالله، ادریس صالح علی، محمد سعید هسال و ... در لیست کشته شدگان دیده می شود.  

بخش های غربی و جنوب غربی استان شبوه به دلیل دارا بودن میدان های گازی و نفتی از اهمیت خاصی برخوردار هستند و از دست دادن این مناطق برای ائتلاف سعودی ض به ای سخت و مهلک بود.

روایتی از فرار خفت‌بار سعودی‌ها از استان نفت‌خیز یمن/ ارتش و انصارالله چگونه مزدوران ریاض را در خواب غافلگیر کردند؟

با پاکسازی بخش بیحان و نقاط وسیعی از بخش عسیلان، مناطق تحت اشغال مزدوران سعودی در بخش عین در غرب استان شبوه و هم مرز با جنوب شرق استان مارب از لحاظ نظامی ساقط شد و چند گروه نظامی ائتلاف با تجهیزات نظامی این منطقه را ترک و به نقاط حومه متواری شدند.

آزادی مناطق اشغالی در استان شیوه بر تحولات میدانی در جنوب شرق استان مارب تاثیر گذار بود و به گفته منابع میدانی باعث شد اختلاف میان عناصر ائتلاف در بخش العبدیه افزایش یابد و در نتیجه منجر به فرار آنان از این منطقه به سمت مناطق شمال شرق استان مارب شود.  

به گزارش مشرق، آنچه که در بخش العبدیه گذشت در بخش حریب در جنوب شرق استان مارب که با غرب و جنوب غرب استان شبوه هم مرز است، تکرار شد چرا که نیروهای ائتلاف از محور شرقی در حال محاصره شدن بودند و تخلیه سریع این منطقه را به پیشروی سریع رزمندگان یمنی ترجیح دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    33 1
    در پناه خدا باشید.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    23 1
    به امید آزادی کامل یمن مظلوم از دست عربستان متجاوز
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    21 1
    درودبررزمندگان انصارالله اين یاری دهندگان دین خدا
  • حمید IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    17 1
    درود بر رزمندگان یمن
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    37 1
    حمد خداوند را ،برای پیروزیهای پی درپی برادرانمان در یمن.برای پیروزی کامل آنها ،صلوات.
  • رضا IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    17 1
    زنده بادانصارالله
  • مسیحا IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    10 0
    طراح مربوطه رو بی زحمت یه کلاس رنگ شناسی بفرستید هزینه اش با من الان شما مناطق سبز رنگ رو پیدا کنید و مشخص کنید طبق راهنما مناطق آبی رنگ در اختیار چه کسانی هستش !!!!!! بیابید پرتقال فروش را
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    5 0
    چه میکند اين انصارالله این‌ها مصداق سوره‌ والعادیات هستند دست‌ خدا به‌ همراهشان
  • میزشکاری IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    درود شهدا بر شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس