چاپ شناسنامه یک‌خاندان ایثارگر در قالب کتاب

کتاب «یادگار» نوشته مرتضی احمر درباره خاندان یادگاری که ۷ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «یادگار» نوشته مرتضی احمر به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

در این‌دنیای مدرن که همسایه از همسایه خبر ندارد هنوز یک خاندان است که مثل دوران قدیم به فکر همدیگر هستند و دستگیری فامیل از خویشاوند خود هنوز به افسانه ها سپرده نشده است. کتاب «یادگار» برای باز کردن گره‌های همین دنیای مدرن نوشته شده است. روش انقلابی زیستن، سالم زیستن و اتحاد در کتاب «یادگار» روایت می‌شوند. یادگار؛ روایت داستانی از خاندانی ایثارگر است که شناسنامه‌ ایثارگری آنها می تواند الگویی برای یک ملت باشد.

قصه‌های این کتاب از تاریخچه خنداب شروع می‌شود و به خاندان یادگاری می‌رسد. راوی سال‌ها مجاهدت و علم و دانش‌آموزی و کارهای خیر از خاندان یادگاری را برای شخصیت اول داستان یعنی علیرضا تعریف می‌کند. قصه‌های تلخ و شیرین از گذشته که آمیخته از حوادث مهم تاریخ معاصر ایران از جمله ماجرای کشف حجاب، سفر رضاخان به همدان، قیام میرزاکوچک خان، حوادث انقلاب قبل از پیروزی و اثر آن در این منطقه، حوادث بعد از انقلاب همچون قیام خلق مسلمان و...

حاج ملا محمود یادگاری بزرگ این خاندان که قریب ۱۰۰ سال سن دارد، شخصیتی استثنایی است که شاید بتوان گوشه از شخصیت او را از لابه لای خطوط یادگار شناخت. او شخصیتی است که با وجود بذل مال و جان و فرزند در راه اعتلای اسلام و انقلاب هنوز هم که هنوز خود را بدهکار انقلاب می‌داند و دعای اول و آخرش به جان مقام معظم‌رهبری است. کوچکترین شهید شهرستان خنداب پسر نوجوان او علی یادگاری است. که مرتضی احمر به معرفی او و ۶ تن از دیگر شهیدان خاندان یادگاری در این کتاب پرداخته است.

در قسمتی از این‌کتاب آمده است:

«پسرم! خاندان یادگاری مثل خیلی از خاندان‎‌ها و خانواده‎‌های دیگر در همین کشور و شهر زندگی می‌‎کنند؛ ولی یک رازی در زندگی و منش خود دارند، آن‌هم زندگی دینی است که انتخاب کرده‎اند. پسرم! لقمه حلال خیلی در نحوه زندگی تأثیر دارد. وقتی حضرت علی ‏اکبر ۷ از پدرش پرسید: «پدرجان! چرا این‎‌ها جلوی شما شمشیر کشیده‎اند و حرف حق را نمی‌‎فهمند؟ » حضرت فرمود: «شکم‎‌های این‎‌ها با لقمه حرام پر شده. » یعنی اثر لقمه حرام به آنجا می‌‎کشد که شخص حرف حق را نمی‌‎شنود و جلوی امام زمانش می‌‎ایستد. پس عزیزم! وقتی وقف در این خاندان رواج دارد و به‎راحتی اموال خود را در راه رضای خدا وقف می‌‎کنند، طبیعی است که فرزندان و نوادگانشان، افرادی مؤمن و معتقد و انقلابی باشند و اهل جبهه و جنگ شوند.»

این‌کتاب با ۱۹۲ صفحه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس