کد خبر 1276617
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
نماینده دولت سابق کابل در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد

سفیر سابق افغانستان در سازمان ملل که پیشتر توسط طالبان برکنار شده بود، قرار است به نمایندگی از این کشور در صحن مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که سفیر دولت سابق افغانستان قرار است روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نمایندگی از افغانستان سخنرانی کند.

دوجاریک در همین رابطه گفت که «در حال حاضر، نماینده افغانستان که در لیست روز دوشنبه ثبت شده است، آقای غلام اسحاق زی است». اسحاق زی سفیر فعلی افغانستان در سازمان ملل است که توسط دولت قبلی این کشور منصوب شده بود.

پیشتر «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت جدید افغانستان روز دوشنبه در نامه‌ای خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار ایراد سخنرانی در نشست سالانه مقامات بلندپایه کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل شده بود.

وی در این نامه که روز سه شنبه به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، «سهیل شاهین» سخنگوی گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر را به عنوان سفیر افغانستان در سازمان ملل تعیین کرده بود.

«فرحان حق» سخنگوی گوترش دریافت نامه‌ای با این مضمون از وزارت خارجه دولت طالبان را تأیید کرد. این در حالی است که غلام اسحاق زی سفیر پیشین دولت افغانستان در سازمان ملل ماه گذشته از سوی طالبان از سمت خود برکنار شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس