کد خبر 1276620
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
مدرسه نمایه مدارس نمایه دانش آموز نمایه دانش آموزان نمایه کلاس درس نمایه کرونا مدرسه پسرانه

معاون آموزش متوسطه و رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده آموزش‌ها را از مهرماه به صورت مجازی آغاز و از آبان ماه به صورت تدریجی به آموزش حضوری پیش خواهیم برد.

به گزارش مشرق، علیرضا کمرئی در حاشیه سفر خود به شیراز گفت: از یکم مهرماه، سال تحصیلی را با برگزاری جشن شکوفه‌ها در مدارس دوره ابتدایی آغاز کرده ایم و در سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس سراسر کشور به صورت همزمان نواخته می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌ها را به صورت مجازی، حضوری، تلویزیونی و درسنامه‌ای آغاز خواهیم کرد و این آموزش‌ها همه دانش آموزان کشور را در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

کمرئی گفت: با سیاستگذاری‌های انجام شده به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی آموزش‌ها را حضوری خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت آموزش‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری می‌باشد و مدارس عشایری با تعداد دانش آموز ۱۵ نفر و کمتر از آن، در هر کلاس میتوانند آموزش‌ها را از اول مهر، به صورت حضوری آغاز کنند.

کمرئی گفت: مدارس با کلاس‌های ۳۰ نفر و کمتر از آن نیز می‌توانند از نیمه دوم مهر آموزش‌های حضوری را آغاز کنند.

رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز میتوانند دروس استانداردهای مهارتی و شایستگی‌های فنی را به صورت حضوری برگزار کنند.

وی ادامه داد: جمعیت آماری، درنظر گرفتن امکان رعایت پروتکل‌ها و استحقاق بیشتر، دلیل انتخاب این گروه‌ها برای آموزش‌های حضوری بوده است.

وی با بیان این که اصل حفظ سلامت دانش آموزان اولین و مهمترین اولویت ما در شروع سال تحصیلی بوده، گفت: خوشبختانه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان شیوه نامه خوبی برای آغاز سال تحصیلی تنظیم کرده اند که در آن به تهیه اقلام بهداشتی در مدارس تأکید ویژه‌ای شده است.

رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی سامانه شاد برای سال تحصیلی جدید گفت: بیش از ۹۰ درصد کلاس بندی دانش آموزان در سامانه شاد انجام شده است و معلمان می‌توانند جریان یادگیری را از ۳ مهر آغاز کنند.

کمرئی گفت: واکسیناسیون معلمان و اولیا به خوبی در جامعه در حال انجام است و امیدواریم از آبان ماه به تدریج و با در نظر گرفتن شرایط مناطق بازگشایی مدارس را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    هر کاری میشه لطفا با دقت باشه. ممکنه دوز سوم برای همه لازم باشه مثل کشورهای همسایه. بالاخره کاری نکنیم که نتیجه نامطلوب برای سلامت مردم اتفاق بیفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس