کاهش تحریم‌های آمریکا علیه افغانستان در پی درخواست‌های بین‌المللی

درحالیکه سازمان ملل و برخی کشورها بر آزادی دارایی‌های افغانستان تاکید کرده‌اند و نسبت به بروز فاجعه انسانی در این کشور هشدار داده بودند، آمریکا تحریم‌های مانع از ارسال کمک‌ها به افغانستان را کاهش داد.

به گزارش مشرق، پس از درخواست‌های سازمان ملل و شماری از کشورهای جهان برای آزادسازی دارایی‌های منجمد شده افغانستان توسط آمریکا و جلوگیری از بروز یک فاجعه بشری در افغانستان، واشنگتن تحریم‌های مانع از کمک به افغانستان را کاهش داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مورد از تحریم‌هایش را برای تسهیل روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را بر طرف کرده است.

بیانیه می‌افزاید که براساس این اقدام، دولت آمریکا، گروه‌های امدادرسان، و سازمان‌های بین‌المللی اجازه می‌یابند تا در روند ارائه کمک‌های بشری به افغانستان و دیگر فعالیت‌هایی که از نیازمندی‌های بشری در این کشور حمایت می‌کنند، دخیل شوند.

«اندریا گاسکی» رئیس اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که این وزارت با نهادهای مالی، سازمان‌های جهانی و سازمان‌های غیردولتی کار می‌کند تا جریان انتقال منابع مهم به مردم نیازمند افغانستان، مانند محصولات کشاورزی، دارو و دیگر مواد اساسی تسهیل شود.

وی همچنین تاکید کرد که واشنگتن به حفظ و اجرایی کردن تحریم‌ها علیه طالبان، شبکه حقانی و دیگر سازمان‌های تحریم شده ادامه خواهد داد.

به گزارش «رویترز» یکی از این مجوزها به دولت آمریکا، نهادهای غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی، مانند سازمان ملل اجازه می‌دهد در تراکنش‌های مالی با طالبان یا شبکه حقانی، که هر دو مورد تحریم آمریکا هستند، دخالت داشته باشند.

براساس این گزارش، مجوز دوم امکان تراکنش‌های مالی خاص مرتبط به صادرات غذا، دارو و وسایل پزشکی به افغانستان را فراهم می‌کند.

این اقدامات درحالی صورت گرفته که برخی کشورهای جهان از جمله روسیه، چین و پاکستان خواستار آزادسازی دارایی‌ها افغانستان هستند و سازمان‌های بین‌المللی نیز از وقوع یک فاجعه انسانی هشدار می‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس