کد خبر 1276707
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
پرواز 24 فروند جنگنده چین به سمت تایوان

منابع خبری غربی مدعی شدند که ارتش چین در نمایش قدرت شماری جنگنده و بمب افکن خود را به سمت جزیره تایوان اعزام کرد.

به گزارش مشرق، منابع خبری غربی مدعی شدند که چین ۲۴ فروند جنگنده و بمب افکن خود را  در نمایش قدرت به سمت تایوان اعزام کرد.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» مدعی شد که ارتش چین روز پنجشنبه در دو نوبت با هواپیماهای جنگنده به سمت جزیره تایوان پرواز کرد. این ماموریت یک نوبت صبح پنجشنبه با ۱۹ هواپیما و بعد از ظهر با پنج فروند دیگر رخ داد.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که جت‌های گشت هوایی را در پاسخ به جنگنده‌های چینی به پرواز درآورده و سامانه‌های پدافند هوایی این جزیره نیز درحالت آماده باش هستند.

نوع این جنگنده‌ها «جی-۱۶»، «جی-۱۱» و همچنین  چند بمب افکن و یک فروند هواپیمای ضد زیر دریایی اعلام شد. ارتش چین هیچگونه واکنشی به ادعای تایوان نشان نداده است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

چندی قبل نیز تایوان مدعی شد چهار فروند هواپیمای نظامی چینی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی جزیره شدند.

بنابر ادعای وزارت دفاع تایوان، دو فروند جنگنده «سوخو-۳۰» و دو فروند جنگنده «جی-۱۶» نیروی هوایی ارتش چین به بخش جنوب غربی پدافند هوایی تایوان نفوذ کردندو تایوان نیز  در واکنش به این حادثه، جنگنده‌های خود را به پرواز درآورده، هشدارهای رادیویی ارسال  و سامانه‌های دفاع موشکی را برای ردیابی هواپیماها فعال کرد.

بنابر ادعای تایوان، نفوذ هواپیمای جنگی چین به تایوان در این ماه تاکنون ترکیبی ازهواپیماهای شناسایی، بمب‌افکن و جنگنده بوده است. این منطقه فراتر از حریم هوایی یک کشور  و مکانی است که کنترل کننده‌های تردد هوایی از هواپیماهای ورودی می‌خواهند تا هویت خود را اعلام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس