کد خبر 1281799
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
سقوط جنگنده «اف-18 نیروی دریایی آمریکا

نیرو ی دریایی آمریکا از سانحه هوایی برای یک فروند جنگنده سوپرهورنت خود خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی از سقوط یک فروند جنگنده «اف-۱۸ سوپر هورنت» تک کابین نیروی دریایی آمریکا در یکی از ایالت‌های این کشور خبر دادند.

 به گزارش شبکه خبری «فاکس نیوز» یک فروند جنگنده اف-۱۸ نیروی دریایی آمریکا  بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی در پارک ملی «دث ولی» در کالیفرنیا سقوط کرد. نیروی دریایی آمریکا با گذشت یک روز از این حادثه، روز سه شنبه از سقوط این جنگنده خبر داد.

به گزارش نیروی دریایی آمریکا، خلبان این جنگنده موفق به پریدن از این جت به بیرون شد و  اینک در بیمارستانی در لاس‌وگاس تحت نظر پزشکان قرار دارد. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که در این حادثه هیچ غیر نظامی آسیب ندیده است و علت این حادثه در دست برسی است.

اف-۱۸ سوپرهورنت یک جنگنده مافوق صوت و چندمنظوره ناونشین است. این جنگنده توسط شرکت مک‌دانل داگلاس برای نیروی دریایی آمریکا طراحی شده و در سال ۱۹۹۵ اولین پرواز خود را انجام داد. از سال ۲۰۰۶ میلادی با خروج جنگنده رهگیر اف-۱۴ تام‌کت، این جنگنده مشغول به کار شده است.

چندی قبل نیز نیروی هوایی آمریکا   تأیید کرد که یک فروند بمب افکن «بی-۲ اسپریت» پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در باند «پایگاه هوایی وایتمن» در «میسوری» سقوط کرد. بمب افکن پنهانکار در فرود اضطراری حوالی ساعت ۱۲:۳۰ بامداد ۱۴ سپتامبر(سه شنبه ۲۳ شهریور) به وقت محلی آسیب دید.

«جنیفر گرین» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا یک روز بعد و  در ۱۵ سپتامبر مدعی شد که در این حادثه هیچ کس مجروح نشد و هیچ آتش سوزی در هواپیما رخ نداد. گرین  در نشست خبری به شمار خدمه این بمب افکن حین ماموریت اشاره نکرد و تنها گفت که این بمب افکن می‌تواند سلاح‌های معمولی و اتمی در جنگ شلیک کند، اما هنگام سقوط حامل سلاح نبود.

گرین  همچنین از پاسخگویی به سئوالاتی دیگر در مورد این حادثه، از جمله نقص در پرواز، خودداری کرد و تنها افزود که نیروی هوایی در حال بررسی این حادثه است. یک وبگاه دیگر نیز گزارش داد که بی-۲ ممکن است در پرواز دچار نقص هیدرولیکی شده باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علیرضا IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 6
    اصلا کل نیروی هوایی آمریکا نابود شد........بیاید از ما جنگنده بخرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس