فیلم گفتگو با وحشت آفرینان اتوبان همت / طلاهای ویترین ها وسوسه ام کرد

۲ سرکرده اصلی سارقان مسلح طلافروشی های تهران در عملیات پلیسی دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرقت مسلحانه از سوی اعضای یک باند حرفه ای صورت گرفت. اعضای این باند سرقت مسلحانه بچه محل بودند. سرقت مسلحانه در ۲ مغازه طلافروشی نافرجام ماند و اعضای این باند موفق به سرقت مسلحانه از ۲ طلافروشی شدند. اعضای این باند سرقت مسلحانه در عملیات پلیس در فردیس کرج دستگیر شدند.

سرهنگ مرتضی نثاری معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت: اعضای این باند که در گذشته دست به سرقت های مسلحانه از مغازه های طلافروشی در شهرستان ملارد، شهریار، باقرشهر زده بودند.

وی افزود: اعضای این باند در ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه ۱۸ شهریور ماه پس از سرقت مسلحانه نافرجام در باغ فیض تهران پا به فرار گذاشتند که در صحنه فرا با ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض درگیر شده که یکی از ماموران از ناحیه دست و پا هدف گلوله سارقان مسلح قرار گرفتند و یکی از سارقان نیز از ناحیه پا راست هدف گلوله ماموران قرار گرفت.

سرهنگ نثاری ادامه داد: در این صحنه سارقان مسلح در اتوبان همت جلوی یک خودروی پژو ۲۰۷ را گرفته و با تهدید اسلحه راننده را از خودرو پیاده و سوار بر آن پا به فرار گذاشتند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با اقدامات فنی و پلیسی و با تلاش شبانه روزی پس از ۲ هفته متهمان را که در مخفیگاهشان در فردیس کرج بود دستگیر و از مخفیگاه آنها اموال سرقتی و سلاح های جنگی کشف کردند.

سرقت مسلحانه طلا فروشی

سارق زخمی پرونده سرقت مسلحانه طلافروشی

سابقه داری؟

بله، بخاطر سرقت خانه و آدم ربایی دستگیر شدم و ۴ سال قبل آزاد شدم.

اولین سرقت مسلحانه را در کجا انجام دادی؟

در ملارد که ۳ کیلو و ۵۰۰ گرم طلا به سرقت بردیم و در مجموع ۴ سرقت انجام دادیم که ۲ سرقت مسلحانه ما نافرجام ماند.

چرا دزدی؟

بدهکار بودم.

چقدر بدهکار بودی؟

بخاطر ۱۰۰ میلیون تومان دزدی می کنی اما ۵۰۰ میلیون به دست می آوری.

احساس خطر نمی کردی؟

بله، پس از سرقت فراری بودم و تو هر سوراخی که فکر کنی پنهان می شدم اما آگاهی قوی تر از ماست.

ماجرای اتوبان همت چه بود؟

در زمان فرار اشتباهی وارد یک کوچه بن بست شدیم و وقتی خواستیم دور بزنیم یک پراید پشت سرمان بود که دیگر برای فرار دیر شده بود و ماموران کلانتری باغ فیض از خودروهایشان پیاده شدند و همگی مسلح بودند.

چرا تیراندازی کردید؟

در درگیری که نان بیار کباب ببر بازی نمی کنند و با پلیس درگیر شدیم که من هدف گلوله قرار گرفتم و استخوان پام شکست و از دوستانم کمک خواستم.

ارزشش را داشت؟

توبه کردم، بخدا توبه کردم و بیرون بیایم سرکار می روم .

چرا باید دستگیر شوی بعد توبه کنی؟

تا خطایی نکنی به کار درست فکر نمی کنی.

چرا مغازه های طلافروشی هدف قرار می دادی؟

وقتی مغازه های طلافروشی ۵ کیلو طلا را پشت ویترین می گذارند، انسان وسوسه می شود و باور کنید آدم جگر دار زیاد است که بخواهد دست به سرقت بزند.

این مسیر درستی برای حل مشکلات است؟

نه، چون آخرش به اینجا می رسید، چون شاید مثل من ناقص می شوید و خانواده باید دنبال کارتان بیفتد، همه اینها بخاطر هیچی و یک لحظه غفلت و خوش گذرانی اتفاق افتاد و باور کنید ارزشش را ندارد.

می دانستی دستگیر می شوی؟

بله.

پس چرا این کار را کردی؟

ریسک کردم گفتم شاید من گیر نیفتم، انسان جایزالخطا است.

سرقت مسلحانه طلا فروشی

سرقت مسلحانه برای رضایت گرفتن از شاکی پرونده سرقت

سابقه داری؟

بله، در شیراز بخاطر سرقت منزل دستگیر شدم.

زندان درس عبرت نشد؟

درس عبرت شد ولی مجبور شدم، چون باید رضایت شاکی ام را می گرفتم و رد مال می دادم و با کار کارگری نمی توان ۶۰۰ میلیون تومان را پرداخت و رضایت گرفت.

در چند سرقت مسلحانه حضور داشتی؟

در ۳ سرقت مسلحانه حضور داشتم. یکبار نقش جمع کردن طلاها را داشتم و یکبار هم اسلحه دستم بود و در یک فقره دیگر هم همراه همدستانم بودم.

تیراندازی هم کردی؟

بله، به سمت مغازه طلافروشی تیراندازی کردم اما چون مغازه شیشه ضد گلوله داشت نتوانستیم سرقت کنیم و فرار کردیم.

چند روز قبل دستگیر شدی؟

چهارشنبه شب در فردیس دستگیر شدیم.

فکر می کردی دستگیر شوی؟

بله ، اطمینان  داشتم اما فشار خانواده و صاحب سند و مشکلات باعث شد که دست به این کار بزنم.

قبل از سرقت، مغازه ها را شناسایی می کردی؟

بله، ۲ روز قبل به محل سرقت می رفتیم و مغازه را شناسایی می کردیم .

چرا در برخی سرقت ها موفق نبودید؟

چون مغازه ها امنیت بالایی داشتند، شیشه های ضد گلوله و درهای گاز دار مانع اقدام کار ما شد.

در اتوبان همت چه نقشی داشتی؟

من همدستم را کمک کردم و سوار بر خودروی پژو ۲۰۷ کردیم و همدست دیگر خودرو را با تهدید اسلحه متوقف کرد.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    84 1
    وقتی حکم خدا اجرا نشه همینه که هست یارو سابقه ی دزدی و آدم ربایی داره بعد دستش قطع نشده این دفعه اگه خداشناس هستید حکم خدا رو جاری کنید و قطع کنید دست دزد رو از خدا بترسید و نه از بوق شیطان.
    • ایرانی GB ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      12 0
      آخه این قوانین جزایی کشور ایران در مورد متجاوزین به اموال مردم چه جوریه ؟ اینجا تو انگلیس اگه کسی حتی اعمال خلاف سبک تر از این چیزی که اینها انجام دادند رو انجام بده دیگه پلیس و دستگاه قضایی کشور انگلیس ول کن قضیه نیست و طرف رو تا سالهای سال زیر نظر و مجازات قرار میده , از حبس گرفته تا محرومیت از مزایای اجتماعی و هر روز به اداره پلیس رفتنو و کار اجباری طولانی مدت در موسسات خیریه و...و...و... آقای مسئولین دستگاه قضایی کشور : یک سر و دستی به سیستم مجازات خلاف کاران بکشین و اینقدر واسه این خلاف کاران تخفیف قائل نشین , مردم چه گناهی کردند که هر روز باید تاوان کله پوکی و دله دزدیهای این اراذل و اوباش مفت خور رو بدن. آخه تویه مسئول که اینقدر دلت واسه این خلافکاران میسوزه , به همون اندازه هم دلت واسه مال باختگان بخت برگشته میسوزه ؟؟
    • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      15 0
      اعدامش کنید آدم بشو نیست
    • کوروش IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      5 5
      حکم خدا توسط نماینده خدا اجرا میشه فعلا نمایندگان شیطان سرکار هستند برا همین حکم خدا اجرا نمیشه هرچند خدایی که حکم قطع دست و پا هم میده باید بهش شک کرد
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      3 0
      اگر احکام الهی اجرا شود دزدی به کمتر از یک دهم درصد میرسد و ده ها هزار قاضی و وکیل بیکار میمانند. دیگه نه جریمه ای نه کاسبی در دکه های ساختمان های عریض و طویل دادگاه ها! پیدا کنید پرتقال فروش را!!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      4 0
      جناب ۰۷:۲۱ که میگی به خدا بخاطر احکام سختش باید شک کرد، ده ها سرقت منزل تو محله ما صورت گرفته که سرمایه و جوانی یشان را در اصل دزدیده اند و کشته اند. همسایه هایی که طلاها و اموال به امید خرید خانه جمع کرده اند مثل آب خوردن سرقت شده و هیچوقت سارق با وجود تصویر دوربین مداربسته پیدا نشده و حتی یکیشون از شدت غم خودکشی منجر به فوت کرد. البته منازل مسئولین امنیت صدهابرابری دارد و حتی اگر سرقتی صورت بگیرد سارق در سریع ترین زمان ممکن پیدا شده و به صلابه کشیده میشود!
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    30 0
    طرف سابقه ادم ربایییییی و سرقت از منزل داره بعد ازاد شده تا یه چند نفر دیگه رو بدبخت کنه. چه وضعی ساختید؟؟؟؟ همه باید اسلحه دست بگسرسم تا امنیت داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بینام IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 4
    بایدعلت هاراکترشناسی وکمبودهای جامعه که همه واقفندرااصلاح کرد.تاشاهدچنین فجایعی نباشیم
    • افتخار AU ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      کدام جامعه را در جهان میشناسی که تئوری شما را احرا کرده و سرقت مسلحانه از بین رفته؟! این حرف‌ها مال سلبریتی های بی غم است که کوچکترین شناختی از جرم شناسی ندارند. پژوهش های متعدد ثابت کرده که حداقل ۶ درصد جمعیت هر کشور پتانسیل جنایت دارند و اگر شرایط فراهم باشد ( دسترسی به اسلحه، فشل دستگاه پلیس، راحت بودن شرایط زندان و غیره) درصد بالائی از این ۶ درصد مبادرات به سرقت و دیگر جرائم می‌کنند. البته شرایط فرهنگی و امنیتی یک جامعه نیز در مانع شدن از ارتکاب جرم این ۶ درصد دخیل است مانند ژاپن و سنگاپور، افغانستان طالبان و عربستان و کره شمالی و ویتنام و تایلند و اندونزی و چین که سرانه سرقت مسلحانه و قتل و جنایات جنسی در مقایسه با جوامع فرنگی بسیار کمتر است ( بعضا نادر)
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    22 0
    آدم نرمال حتی از اینکه تو جیبش چاقو داشته باشه هم وحشت می کنه اما همین انسان ها وقتی از یک حدی عبور می کنند به وحشی ترین موجودات زمین تبدیل می شن و دیگه برنمی گردن شاید 1 درصد این ها برگرده و درجه وحشی تر شدن این ها دائما بیشتر و بیشتر می شه اونی که آن حد را رد کرده اولش یک دزده آخرش می شه خفت گیر , متجاوز به عنف , بانک زن و ... همین ها اولش دزد خورده پا بودند تهش گانگستر شدند و روی پلیس و ملت مسلسل کشیدن این رویه ریختن ترس و رشد وحشی گری این ها حاصل همین گرفتن ها و ول کردن هاست والا بلا اشتباهه یکیو 2 بار می گیرید دیگه دفعه سوم یک دستشو از مچ بگیرید چون این آدم می خواست درست بشه کارش به دفعه دوم دستگیری نمی کشید پایان این دور اشتباه که ضرر اندر ضرره نتیجش می شه جانبازی و شهادت ماموری که پدر مادر زن بچه داره و یا آسیب های روحی روانی جسمی حتی ابدی ملت , یک نظرسنجی بین ملت برگزار کنید به پشتوانه رای قاطع بالای 90 درصد ملت قانون قطع ید را اجرا کنید گور پدر غرب و هر کی که زر زر کرد مهم فقط خواست ملته و بس .
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    24 1
    اینا قصد ناامن سازی دارند
    • علیرضا IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      4 1
      چرند نگید، توهم‌ دشمن سازی داری شما هم حتما از عربستان پول گرفته بیاد اینجا طلا فروشی را بزنه
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    اینم از امنیتی که با شهادت و زحمت مدافعان حرم و سردار سلیمانیها و یارانش و هشت سال دفاع مقدس بدست آمده با اینهمه شهید و جانباز و فداکاری سربازان گمنام اینجوری باید بخاطر عدم دستورات خدا از داخل مملکت از بین بره،جواب این شهدا را چه خواهید داد؟!
    • فقط اجرای سریع و قانونی حکم GB ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      9 0
      اون قاضی که حکم الکی میده یا حکم به آزادی مجرم میده جواب بده درقانون، نگهداری ،حمل واستفاده ازصلاح جنگی حکمش چیه؟ چطور این افراد به همین راحتی اسلحه می خرند وحمل وازش استفاده می کنند. متاسفانه قوه ی قضائیه ی ما شده پشتیبان دزدها وسارقین . اگردزدی شبانه به منزل کسی بره حق کتک کاری ندارین بلکه باید اجازه بدین آقا دزده هرچی دلش خواست وپسندید برداره وببره ویا زنگ بزنید به 110 وبگیرید بخوابید تا یکساعت بعد مامورا برای پیگیری بیان. متاسفانه امنیت در کشور شده عینهو تگزاس قدیم آمریکا شبها که می خوابیم باید درب وپنجره هارو چندین قفل بزنیم تا از سارقین در امان بمانیم
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    آدم رباهارو آزاد میکنید تا با سرقت رضایت شاکی هاشونو بگیرن؟! اونوقت نمیگیدپولشو از کجا آورده؟؟؟!
  • GB ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    6 0
    توبه گرگ مرگه
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    9 0
    توبه کردم، بخدا توبه کردم و بیرون بیایم سرکار می روم . توبه گرگ مرگه مطمئن باشید اگه از زندان آزاد بشه حتی اگه کارهم داشته باشه باز دزدی می کنه و گرنه این همه آدم که شب روز با سختی دست فروشی می کنند تا یه لقمه نون در بیارن چرا دزدی نمی کنند؟ هرچند که نیروهای ... شهرداری نهایت سعی خودشون رو می کنند تا با آزار و اذیت همون دست فروش ها اونها رو به یک دزد سابقه دار تبدیل کنه!!!!
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    7 0
    بچه محل ها نگران نباشن به زودی این افراد آزاد خواهند شد
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    وقتی با مجرم برخورد نشود فکر میکنه هر کی بره دزدی جیگر داره!!!
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    همه این اراذل رو اعدام کنین از خدا بترسین اینا منشا کثافت و بدبختی هستن
  • مسیحا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    طرف پول زور زیر دهنش مزه کرده بدم مزه کرده اونقدر که حاضره پلیس رو بکشه خودشم بمیره توبه همچین کفتاری فقط مرگه درجا اعدام و تمام برای عبرت همه کفتارهای دیگه سرقت مسلحانه رو باید حکم تیر به قصد کشت بدن .....
  • ناشناس IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    چه فایده داره، اینها همشون سابقه دارند اعم از سرقت مسلحانه، آدم ربایی و اعمال خشن چند وقتی رفتن زندان برگشتن. تازه چند تا راهکار هم یادگرفتن، بازم چند وقت می روند زندان پذیرایی می شوند می آیند بیرون دوباره شروع می کنند
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    بی وجود میگه آدم جیگر دار که بخواد سرقت کنه زیاده! یعنی براساس نظریه ایشون هرکی جیگر داشته باشه میره سرقت مسلحانه!
  • سید IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    راحت پاشو تکون میده طرف خیالش راحته که کاری باهاش نمیکنن
  • شهروند ایرانی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    قوه قضاییه برخورد قاطع
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    اینها رو اعدام کنید تا کشور تگزاس نشه.
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 1
      متاسفانه راه حل همین هست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس