۵ پیروزی فوتسال ایران مقابل قزاقستان

تیم ملی فوتسال ایران در ۶ تقابل خود با قزاقستان به ۵ پیروزی و یک تساوی رسیده است.

به گزارش مشرق، تیم های فوتسال ایران و قزاقستان دوشنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال با هم روبرو می شوند. دوتیم تا کنون ۶ بار با هم روبرو شدند که که ۵ برد و یک تساوی، ۳۲ گل زده و ۱۲ گل خورده برای ایران در این ۶ رویارویی رقم خورده است.

اولین بازی رسمی قزاقستان که بدترین شکست این تیم هم هست مقابل ایران بوده که ۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۵ در چارچوب مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۶ در سالن ۱۲هزار نفری آزادی با نتیجه۱۴ بر ۲ از ایران شکست خورد.

حساس‌ترین بازی ایران مقابل قزاقستان در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ به میزبانی سالن نیمیبوتر بانکوک در ۲۳ اردی‌بهشت ۱۳۷۹ بود که ایران ۴ بر یک این بازی را برد و قهرمان شد.

آخرین تقابل دو تیم هم به  ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ برمی گردد که در تورنمنت کاسپین کاپ ۲۰۱۹ (آستاراخان) در سالن زیوزدنی شهر آستاراخان روسیه، ۲ بر یک و با گل های فرهاد توکلی و علی‌اصغر حسن‌زاده ایران به پیروزی رسید.

از لیست فعلی تیم ملی فرهاد توکلی، مهدی جاوید، حسین طیبی، احمد اسماعیل‌پور و علی‌اصغر حسن‌زاده سابقه گل‌زنی به قزاقستان را دارند.

بیشتر بخوانید:

آمار دفاعی عجیب حریف فوتسال ایران

قزاقستان از سال ۲۰۰۱ وارد لیست یوفا شده است.در زمان حضور در آسیا تیم ایران با قزاقستان ۳ بار روبرو شده  که هر سه بازی با برتری ایران به پایان رسیده و ۲۵ گل زده و ۷ گل خورده را شاهد بودیم.

در یوفا که هر سه بازی زمان مربیگری ناظم الشریعه در تیم ملی ایران بوده است یک تساوی و دو برد، ۷ گل زده و ۵ گل خورده ماحصل کار تیم ملی ایران بوده است.

دو تیم از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ (۱۶ سال) با یکدیگر روبرو نشدند.

ترکیب ایران در آخرین بازی با قزاقستان بدین شرح است:سپهر محمدی، علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، بهزاد عظیمی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، ابوالقاسم عروجی، سعید احمدعباسی، حسین طیبی، قدرت بهادری، محمد شجری، فرهاد توکلی، مهدی جاوید.

از جمع این نفرات عظیمی، عروجی و بهادری در جام جهانی کنونی در تیم ملی نیستند.

در ادامه مروری بر نتایج همه تقابل های ایران و قزاقستان داریم:

۱- ۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۵  / ۱۴ بر ۲ ایران

۲- ۱۴ اردیبهشت ۱۳۷۵ / ۷ بر ۴ ایران 

۳- ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۹ / ۴ بر یک ایران

۴- ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۳ بر ۳ مساوی

۵- ۱۳ آذر ۱۳۹۶ / ۲ بر یک ایران 

۶-  ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۲ بر یک ایران

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فران IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    24 1
    فوتسال ایران اراده کند راحت گل میزنه ولی در دفاع خیلی شل میگیرند .دفاع یعنی پرسینگ .پرسینگ و پرسینگ.به امید موفقیت فوتسال ایران
  • Asghar IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    12 1
    فوتسال ایران باید مشکل دفاعیش روحل کنه مقابل ازبکستان خط دفاعی خیلی پرایراد بود
  • بنده خدا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    انشال...به امید خدای مهربان پیروزی ششم تیم فوتسال ایران برقزاقستان
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    بسم الله من منتقد کوچ‌ کردن ، عدم استفاده از تایم اوت در حین تغییرات ،و....بودم مهمترین انتقاد اکثر کارشناسان هم باخوف بازی دادن تیم بود اما اینجا علیرغم جمله واقعی جناب شمس ، مردیم تابردیم ، روی روحیه نبرد سخت در وقت لازم ومهم که شاخصه ملی ماست معتقدم تیم ما آسانتر از آنچه تصور میشود بردی مهم ویکطرفه خواهد داشت انشالله ،،،امااین دلیل نمیشود بازیهای حال بهم زن و دروواقع حسابگرانه وخطرناک را فراموش کنیم ...ماحالا درحین مسابقات فهمیدیم چطور باید ببریم واین آن روی بازی بدبود ...انشالله تیم ایران وآقای ناظم الشریعه سربلند از بازی بیرون می‌آیند ، تیم ایران بااین دومصدوم و باتیم دومش هم توان برد برابر قزاق‌ها را داره و این باعث میشود تیم حریف باخت سنگین خودرا فراموش نکند ، شوکی سنگین در انتظار قزاقهاست و برام مسلمه این برد عجیب باعث میشود در سخن ها بیراهه روی شود اما ما واقعا شانس آوردیم و گزیده شده ای هستیم که نمیخواهد فرصت و شرایط گزیدن به حریف بدهد انشاالله روزی نزدیک اولادقبادها وشمساییها به تیم سرازیر وتزریق شوند . پیشاپیش تبریک میگم !؟
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      سلام چطور شد پس آقای محترم بازی رو دیدید قزاقستان خیلی جاندار و محکم بازی کرد شوت از راه دور هاش می ارزید به کل بازی داداش ایران دیگه اون ایران مخصوصا با ناظم الشریعه نیست خیلی تیم رو ترسونده بود با استرس بازی میکردیم
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    قزاق نیست برزیل ب هست
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 0
      این به نفع ماست چراکه آنها برای حیثیت شخصی خود بازی میکنند وقتی عقب می افتند کمی فشار می‌آورند اما درصورت تدوام بازی خوب ما آنها عصبی میشوند و ضرباتشان هم ازروی عصبیت وغرور زده میشود وقتی هم که شکسته میشوند خوب شکسته میشوند ضمنا تیم ما بازی بااسپانیا وبرزیل را خوب درمی‌آورد وبالاتر از خودشان میشوند و نشان خواهند داد تیمی که برزیل راهم برده خیلی خوب رانده شدگان از تیم اصلی برزیل را میزنند . شک نکن این بازی برای بچه های ما حکم بتمرگ به مدعیان ضعیفتر را دارد . روی این بازی مسائل روحی روانی مهمترین فاکتور هستند وتیم ما قطعا بتمرگید را بلند خواهد گفت . انشاالله خواهیم دید ایران احساس بدی نسبت به ضعفا داره ! بدمیشود، اما پوشالیها ومدعیان رو پاره پاره می‌کنه من روی برد ایران هیچ شکی ندارم اگرچه خوشم از بازیهای قبلی نیومد اما با ازبک عجیب ماعحیبتر بودیم !
  • ..... IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    این مسابقه بازی تمرکز ذهنی و غلبه بر استرسِ.هر کی صبورتر بود و چک اول رو زد بازی رو خواهد برد
  • مصطفی حسین زاده IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    باسلام وخداحافظ قزاقستان نتيجه ۵بر۲ایران خوشبینانه برای قزاقستان به امید فينال ایران آرژانتین
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    کار بسیار سختی پیش رو داریم. تمرکز دفاعی و گوشه چشمی به ضد حمله داشتن و حفظ تراکم عددی در وسط میدان ، عوامل موفقیت ما می تواند باشد. به امید پیروزی های قاطع و فنی برای تیم ملی ایران.
  • ف IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    اجاره سالن فوتسال تونو چجوری انجام میدین؟
  • ایرانی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    هزینه های که برای فوتبال میشه خرج فوتسال کرده بودن تا الان چندی بار قهرمان جهان شده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس