کد خبر 1277178
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
نشان فداکاری ارتش به شهید «علی لَندی» اعطا شد

برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به صورت افتخاری به شهید «علی لَندی» تعلق گرفت.

به گزارش مشرق، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس ایثار و شجاعت مثال زدنی شهید علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه ای در نجات دو بانوی گرفتار در آتش، نشان فداکاری بصورت افتخاری به این نوجوان فداکار تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید علی لَندی نوجوان  ۱۵ ساله ایذه‌ای روز ۱۸ شهریورماه پس از وقوع آتش سوزی در خانه همسایه، با فداکاری تمام  دو بانوی میانسال گرفتار در آتش را نجات داد و خود دچار ۹۱ درصد سوختگی شد و بر اثر شدت جراحات وارده روز جمعه  ۲ مهرماه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهام حسامی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    14 0
    من سایت های خارجی را میدیدم و دیدم اسم این قهرمان در شبکه های خارجی دیده میشه .البته منم نظرم ثبت جهانی نام قهرمانان مانند علی لندی در سازمان ملل هست و هم در کتابهای درسی ایران و جهان چون کودکان باید با قهرمانان واقعی اشنا شوند نه شخصیت کارتونی و خیالی .منظورم شناخت از یک قهرمان واقعی هست .البته در سراسر جهان کودکانی هستند مثل بریجر واکر که جون خواهرشو نجات داد ولی صورت خودش در مقابله با سگ از بین رفت.کایرا لارسن نیز دو دختر نجات داد , در اتش سوزی کشته شد.اگه دقت کنید در همه جهان کودکان قهرمان هستند .در ایران بیشتر هست اما باید شناخته شوند مهم این هست
  • NZ ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 0
    کار بسيار پسنديده ای هست. احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس