زهره کودایی

زهره کودایی دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران که نقش زیادی در صعود تاریخی این تیم به مسابقات جام ملت‌های آسیا داشت، گفت: در کنار فوتبال نجاری کردم تا خانواده‌ام را حمایت کنم.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال زنان ایران در صعود تاریخی با شکست تیم اردن جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های‌ آسیا ۲۰۲۲ را به دست آورد. مریم ایراندوست هدایت تیم زنان را پس از دو سال تعطیلی بر عهده گرفت و با اعتماد به زهره کودایی برگ جدیدی در فوتبال زنان ایران باز کرد.

بیشتر بخوانید:

ادعای عجیب شهره موسوی درباره واردات لباس

پس از قهر زهرا خواجوی از اردوهای ملی، ایراندوست زیر بار بازیکن سالاری نرفت و از دروازه بان سختکوش اهوازی یعنی زهره کودایی حمایت کرد. کودایی، گلر ۳۱ سال فوتبال زنان زاده شهر اهواز از ۱۶ سالگی فوتبال را آغاز کرده است و در بازی سرنوشت ساز مقابل اردن با مهار دو ضربه پنالتی سهم بزرگی در موفقیت تیم ملی داشت.

کودایی با اشاره به سختی هایی که در زندگی متحمل شده است، تاکید کرد که رویایش حضور در مسابقات جام جهانی بانوان است. کودایی می گوید در دمای ۶۰ درجه اهواز به تنهایی تمرین می کرده و مجبور بوده برای تامین مخارج زندگی اش نجاری کند.

مشروح گفتگوی زهره کودایی در ادامه می آید:

در تاریکی خودم را نشان دادم

دروازه بان تیم ملی بانوان ایران درباره اینکه چرا تا به امروز آنچنان که باید دیده نشده بود؟ گفت: چون رسانه ای پشت من نبود و اهل خودنمایی نبودم. همیشه دوست داشتم روی اهدافم تمرکز کنم و در تاریکی خودم را نشان دهم. علاقه داشتم با موفقیت خودم را معرفی کنم. خدا هم برایم خواست و در این مسابقات به عنوان دروازه بان شماره یک تیم ملی انتخاب شدم و توانستم با عملکردم نظر کادر فنی را جلب کنم. از ۱۶ سالگی فوتبال بازی می‌کنم و از همان دوران به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌ام و تا امروز در خدمت تیم ملی بوده‌ام.

هم پستی‌هایم قابل احترام هستند

کودایی در خصوص قهر زهرا خواجوی که باعث شد وی در تیم ملی دروازه بان اصلی شود، تصریح کرد: زهرا خواجوی و مریم یکتایی و سایر هم پستی هایم بسیار برایم قابل احترام هستند و همه را به یک چشم می‌بینم. آنها از دوستانم هستند. زمانی که این اتفاق رخ داد و مریم یکتایی با دعوت کادر فنی به اردوهای ملی اضافه شد، خواجوی بنا بر دلایل شخصی که داشت از اردو جدا شد. دوست ندارم در این زمینه صحبت کنم چرا که در حیطه وظایف من نیست.

در رقابت سالم جنگیدیم

کودایی تاکید کرد: یکتایی به اردوها ملحق شد و ما نیز در یک رقابت سالم جنگیدیم. پست دروازه بانی بسیار حساس و رقابت در آن بالا است اما دوستی‌هایمان از بین نرفت. خدا را شکر با عملکرد خوبم در تمرینات توانستم نظر مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی را جلب کنم و در این مسابقات حساس، صعود تاریخی را رقم زدیم.
خوشحالم پاسخ اعتمادها را دادم

دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان ایران اظهار داشت: از کادر فنی که به من اعتماد کرد و توانستم پاسخ اعتماد آنها را بدهم تشکر می کنم. هر کسی که تلاش کند می‌تواند مزد زحماتش را بگیرد. من نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ام و خدا را شاکرم. خداوند بسیار به من کمک کرد که توانستم دل بسیاری از مردم را شاد کنم. دست مردم ایراندوست را می بوسم.

جنگیدیم و به حقمان رسیدیم

وی در خصوص فشار بازی با اردن و مهار پنالتی های این تیم باتوجه به استرس بالای دو تیم، گفت: پیش از آغاز مسابقات می‌دانستیم بازی‌های سختی در پیش داریم. اردن تیم فیزیکی و یکدستی بود و در آنالیزها به خوبی این نکته را بررسی کردیم. اردن تیم قابل احترامی بود و می‌دانستیم بازی بسیار سختی مقابل آنها خواهیم داشت. همه بازیکنان و کادر فنی فعل خواستن را صرف کردیم و زمانی که وارد زمین شدیم به شخصه هیچ استرسی برای بازی نداشتم چرا که می‌دانستیم باید نهایت تلاش خود را بکار گیریم و بجنگیم تا پیروز شویم. خدا هم به ما کمک کرد.

راحت و با تمرکز بودم

کودایی ادامه داد: هنگام ضربات پنالتی هم بسیار راحت و با تمرکز بودم. نکاتی که کادر فنی از من خواست را اجرا کردم و توانستم با روحیه خوب درون دروازه باشم، پنالتی ها را مهار کنم و پاسخ کادر فنی بویژه ایراندوست را که زحمات زیادی برایم کشید بدهم. این پیروزی را به فدراسیون فوتبال، ایراندوست و کسانی که دوست داشتند تیم ملی به نتیجه برسد تقدیم می کنم.

با فوتبال خانواده‌ام را حمایت کردم

دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان درباره زندگی شخصی‌اش گفت: خداوند به هر فردی استعداد ذاتی داده است که می‌تواند در بزرگسالی زمینه پیشرفتش را فراهم کند. از کودکی به فوتبال علاقه زیادی داشتم و توانستم خیلی زود به درجات بالا برسم. مثل سایر فوتبالیست های دیگر سختی‌های زیادی کشیده‌ام. فوتبال بازی کرده‌ام تا درآمد خانواده ام را حمایت کنم. خانواده خط قرمز هر فردی است.

نجاری کرده‌ام تا از پس مخارج زندگی برآیم

وی افزود: خانواده ام را دوست دارم و به احترام آنها می‌ایستم. خدا را شکر که توانستم دلشان را شاد کنم. در کنار فوتبال، کارهایی مانند نجاری انجام داده ام تا از پس مخارج زندگی بربیایم و بتوانم به خانواده ام کمک کنم.

جام جهانی رویای بزرگ من است

کودایی درباره اهدافش گفت: اهداف بزرگتری دارم. همیشه نان قلب و بازویم را خوده‌ام. تلاشم را برای زندگی فوتبالی و خانواده‌ام ادامه خواهم داد تا بتوانم به اهدافم برسم. رویای بزرگی دارم و آن موفقیت در مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌ها و کسب سهمیه جام جهانی است. این رقابت ها سکوی پرتابی برای همه بازیکنان شد و امیدوارم هدف بزرگمان محقق شود. کادر فنی شبانه روز تلاش کرد و توانستیم پاسخ اعتماد آنها را بدهیم و دلشان را شاد کنیم. خیلی از مردم چه فوتبالی‌ها و چه غیرفوتبالی‌ها از موفقیت تیم ملی فوتبال ایران خوشحال شدند. امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

ایراندوست پرستیژ خوبی در مربیگری دارد

وی افزود: از فدراسیون فوتبال، عزیزی خادم و شهره موسوی تشکر می‌کنم. آنها در کنار کادر فنی تلاش زیادی کردند. از شرایط لباس و پرواز که بی سابقه بود و این اتفاقات با درایت مریم ایراندوست رخ داد. او پرستیژ خوبی در مربیگری دارد و توانستیم با شرایط خوب به مسابقات اعزام شویم. امیدوارم این روند ادامه دار باشد. به عنوان یک بازیکن از این شیوه برخورد و پوشش لذت بردم. امیدوارم در تیم های ملی و باشگاهی در بخش بانوان شاهد این اتفاقات به صورت مداوم باشیم. ورزش زنان قشر ضعیفی با قراردادهای بسیار پایین است و حرکت های این چنینی می تواند حرکت رو به جلویی باشد.

با گریه‌های مادرم اشک ریختم

کودایی در واکنش به کلیپ منتشر شده از مادرش هنگام تماشای ضربات پنالتی از طریق فضای مجازی گفت: با احترام به تمام مادران سرزمینم، چه مادرانی که در قید حیات هستند و چه مادرانی که از دنیا رفته اند همه می‌دانیم که مادر نعمت بسیار بزرگی در زندگی هر فردی است. پس از صعود به مرحله نهایی زمانی که کلیپ را دیدم که مادرم هنگام تماشای بازی اشک می ریخت و مرا دعا می کرد با او اشک ریختم که این گونه مرا دعا می‌کرده. این بهترین حس زندگی‌ام بود. همه می دانیم که دعای مادر چقدر تاثیرگذار است. دست مادرم را بوسم. از تاشکند مستقیم به شهر خودمان نزد مادرم می روم. مادر بهترین نعمت زندگی هر فردی است و دعای پدر و مادر تاثیرگذار است. از همینجا به مادرم می گویم به وجودش افتخار می کنم.

خوزستان برزیلته

ملی پوش خوزستانی تیم ملی فوتبال زنان اظهار داشت: خوزستان همیشه فوتبالیست‌های خوبی به فوتبال ایران معرفی کرده است.دروازه بان تیم ملی بانوان ایران سپس با خنده گفت: خوزستان برزیلته. اکثر بازیکنان این خطه از قشر فقیر هستند. با وجود اینکه امکانات زیاد است اما مردم رنج کشیده ای دارد و به این امید وارد مسیر فوتبالی می شوند تا به موفقیت برسند.

در دمای ۶۰ درجه اهواز به تنهایی تمرین کردم

کودایی در پایان خاطرنشان کرد: من نیز مانند سایر خوزستانی‌ها تلاش بسیاری در این مسیر سخت کردم. خدا را شاهد می گیرم گاهی در دمای ۶۰ درجه اهواز به تنهایی تمرین کردم و همه می گفتند چرا در این گرما خودت را اذیت می‌کنی. اما هدفم مشخص بود و برای رسیدن به هدفم نهایت تلاشم را می‌کردم. در نهایت پس از تمام این سختی‌ها به هدفم رسیدم. این صعود باعث شد این سختی‌ها فراموش شود و خوشحال شویم. امیدوارم در ادامه نیز نماینده خوبی برای ایران باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 0
    یکی میشه زهره کودایی افتخار آفرین. یکی هم میشه سپیده قلیان مزدور دروغگو. هر دو هم اهل خوزستان. سرنوشت هرکس دست خودشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس