یک شهروند آمریکایی به جُرم دور زدن تحریم‌های کره شمالی محکوم شد

وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که یک شهروند این کشور به جرم کمک به دولت کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های واشنگتن گناهکار شناخته شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه به وقت محلی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که فردی به نام «ویرجیل گریفیث» شهروند آمریکایی به دلیل ارائه خدمات به جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) از جمله ارائه مشاوره فنی در مورد استفاده از فناوری رمز ارز و بلاک چین برای دور زدن تحریم‌های واشنگتن علیه این کشور، به جرم دسیسه چینی و نقضِ «قانون اختیارات اضطراری بین الملل» محکوم شناخته شد.

بیشتر بخوانید:

تمام تسلیحات هسته‌ای جهان در یک نگاه

در ادامه این بیانیه آمده است که گریفیث یک کارشناس حوزه رمز ارز است که در اوایل سال ۲۰۱۸ با توسعه و تأمین مالی زیرساخت فناوری رمز ارز در کره شمالی با هدف دور زدن تحریم‌های ایالات متحده، به عنوان ارائه کننده خدمات به افراد در کره شمالی فعالیت می‌کرد.

گفته می‌شود، گریفیث که در سنگاپور زندگی می‌کرد، در سال ۲۰۱۹ به رغم عدم صدور مجوز سفر وی به کره شمالی از سوی وزارت خارجه ایالات متحده به این کشور آسیای شرقی سفر کرد. طبق بیانیه وزارت دادگستری وی در زمان حضور خود در کره شمالی در کنفرانسی در پیونگ یانگ در مورد نحوه استفاده از فناوری رمز ارز و بلاک چین برای پولشویی و دور زدن تحریم‌های آمریکا دستورالعمل‌هایی ارائه کرد.

بنا به اعلام این وزارتخانه، محکومیت این شهروند آمریکایی روز هجدهم ژانویه ۲۰۲۲ اعلام خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    کاش روزی فرابرسه که جامعه جهانی خود آمریکا رو تحت شدید ترین تحریم ها قرار بده حتی بدتر و سنگینتر از کره شمالی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس