کد خبر 1277776
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
ماجرای چک شخصی برای دو بازیکن/ دردسر تکراری برای استقلال

معاون پیشین باشگاه استقلال توضیحاتی درباره چک جنجالی که این روزها سر و صدای زیادی در استقلال به پا کرده است، ارائه داد.

به گزارش مشرق، اولین شوک به باشگاه استقلال پس از بازگشت آرامش نسبی به این تیم ابلاغ قضایی از سوی طلبکاری بود که به باشگاه استقلال مبلغی را قرض داده بود و موفق به دریافت مطالباتش نشده بود تا با این حکم، مبلغ ۸ میلیارد از اولین پولی که به هر یک از حساب‌های باشگاه بیاید، به سود این طلبکار خارج شود.

غلامرضا شعبانی معاون پیشین باشگاه استقلال در زمان مدیریت سعادتمند که چک شخصی او به مبلغ دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان به عنوان ضمانت اجرایی قرارداد فیمابین باشگاه با علی احمدی، طلبکار کنونی این باشگاه در اختیار فرد طلبکار قرار دارد اظهار داشت: دیاباته آقای گل لیگ برتر بود و به جز فشار بالایی که از سوی هواداران برای حفظ او به باشگاه وارد می‌شد، کاملاً بدیهی بود که باشگاه باید آقای گل را حفظ کند. میلیچ هم همین وضعیت را داشت و این در حالی بود که این دو بازیکن خارجی مطالبات زیادی داشتند و لازمه حفظ آنها، پرداخت مطالبات قبلی شان بود.

وی اظهار داشت: تجربیات تلخی که در گذشته بابت بازیکنانی مثل جباروف و تیام وجود داشت، ما را بر آن داشت تا این دو بازیکن و البته شاکله تیم را حفظ کنیم و در آن زمان هیچ پولی در حساب‌های باشگاه وجود نداشت و تنها راه چاره قرض پول بود.

بیشتر بخوانید:

احتمال بازگشت میلیچ به استقلال

شعبانی تصریح کرد: آقای احمدی فردی خوشنام بود که تمکن مالی برای قرض دادن چنین مبلغی را داشت و با حسن نیت این کار را انجام داد و به جز قراردادی که با باشگاه بست، یک برگ چک شخصی از من به عنوان ضمانت اجرایی قرارداد گرفت. ما منابع مالی برای پرداخت این قرض را در زمان مقرر پیش بینی کرده بودیم،

معاون پیشین باشگاه استقلال توضیح داد: بعد از برکناری آقای سعادتمند ما بارها در این خصوص جلسه گذاشتیم و نامه نگاری کردیم؛ و به جز وزارت ورزش، آقایان خلیل زاده و مددی را در جریان قرار دادیم و از آنها خواستیم تا قرض باشگاه را پس بدهند. اما طوری برخورد شد انگار ما این پول را برای خودمان قرض کرده بودیم و خودمان باید آن را پس می دادیم. و در نهایت این قرض داده نشد تا ضمن مشکل پیش آمدن برای شخص من، این مبلغ با شکایت فرد طلبکار افزایش پیدا کرده و حالا باشگاه ناگزیر به پرداخت مبلغ بیشتری طبق حکم قضایی شود.

وی بیان داشت: شاکله باشگاه استقلال در پنج-شش سال اخیر تنها در زمان مدیریت آقای سعادتمند حفظ شد. همین امسال هم شاهد بودید که تعداد زیادی از بازیکنان رفتند و عده جدیدی آمدند. بدیهی است که حفظ شاکله و استخوان بندی یک تیم به راحتی نیست و فوت و فن خاص خودش را دارد و برای ما نیز اولویت حفظ استخوان بندی تیم بود که در نهایت موفق به انجام آن شدیم. پولی هم که از آقای احمدی قرض شد، در همین راستا بود. ما آن پول را درهم امارات گرفتیم و مبلغی هم روی آن گذاشتیم و مستقیم به حساب دیاباته و میلیچ واریز کردیم که تمام اسناد آن در باشگاه موجود است. این پول به حساب باشگاه آمد و برای باشگاه خرج شد و مدیران وقت باید آن را به موقع پرداخت می‌کردند. اما متاسفانه رسم بدی در این باشگاه است و برای خراب کردن مدیران قبلی دست به هر کاری زده می‌شود. حتی اگر باشگاه میلیاردها ضرر کرده و خسارت بدهد.

شعبانی گفت: گناه ما این بود که شاکله تیم را حفظ کردیم. اما بعد از آن تهمت شنیدیم و محکوم شدیم. انگ دلالی خوردیم، متهم به ریخت و پاش شدیم و در نهایت هم یکسری تعهدات باشگاه پرداخت نشد تا تیم قبلی مدیریتی آسیب ببیند. در صورتی که ما تیمی را حفظ کردیم که تیم استراماچونی بود و استرا با آن تیم چنان بازی‌هایی ارائه داد و نتایجی گرفت که هرگز از حافظه هواداران پاک نخواهد شد. از بازیکنان اصلی آن تیم فقط چشمی و کریمی جدا شدند؛ اما به همان تیم بازیکنانی مثل رشید مظاهری، مرادمند، مهدی پور، مطهری، بابک مرادی، احمد موسوی و… اضافه شده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس