همایون سامه یح نجف‌آبادی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: باید اطلاع رسانی لازم به زائران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام بعد از اربعین و انجام تعداد بالایی تست PCR از آنان انجام گیرد.

به گزارش مشرق، همایون سامه یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی هنگام بازگشت زائران اظهار داشت: زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در اربعین امری پسندیده است و برگزاری راهپیمایی به همین مناسبت هم ثواب بسیار زیادی دارد، اما بایستی مسائل بهداشتی و پروتکل‌های لازم به منظور پیش‌گیری از بیماری کووید ۱۹ از سوی مسئولان و زائران رعایت شود.

وی با تأکید براینکه برگزاری راهپیمایی اربعین و گردهمایی مسلمانان در کربلا و نجف می‌تواند تأثیرات بالای سیاسی و مذهبی داشته باشد، عنوان کرد: خیلی از ایرانیان عاشق این هستند که در اربعین در کربلا و نجف حاضر شده و قبور مطهر امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) و حضرت عباس (ع) را زیارت کنند و با این کار ضمن ابراز ارادت یک میتینگ جهانی و گردهمایی مسلمانان را به رخ دنیا بکشانند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مسئولان کشورمان باید آگاهی‌های لازم را به زائرین اربعین برای رعایت مسائل بهداشتی گوشزد کنند.

سامه یح نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: مسئولان کشورمان ضرورت انجام تست‌های PCR از زائران را هنگام بازگشت اعلام کرده‌اند اما انجام حجم بالایی از این تست‌ها در عراق، ایران و مرزها بسیار سخت  است که بایستی سریعا تمهدیدات لازم در این باره صورت گیرد.

وی افزود: تعداد بسیار بالایی از زائران در ساعاتی محدود وارد کشورمان می‌شوند که بایستی از قبل تمهدیدات لازم برای تعداد بالایی تست PCR صورت گیرد و تلاش شود پاسخ چند ساعته انجام تست‌ها به چند دقیقه کاهش یابد؛ همچنین آن دسته از زائرانی که مبتلا به کووید ۱۹ هستند هم باید در قرنطینه باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس