واکسن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هیچ محموله‌ای از واکسن فایزر وارد کشور نشده و نخواهد شد، گفت: نظر کمیته علمی کرونا، تداوم واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم بوده است.

به گزارش مشرق،   بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به منظور بررسی روند بیماری کرونا و نحوه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا عصر امروز به کرمان سفر کرده بود از بیمارستان افضلی‌پور کرمان به عنوان بیمارستان ریفرال کرونا در استان کرمان بازدید کرد.

وزیر بهداشت در این بیمارستان از اورژانس، بخش‌های عفونی و آی سی یو کرونا بازدید کرد و  ضمن عیادت از بیماران بستری در این بخش با پرسنل این بخش ها دیدار و گفت گو کرد.

وی با بیان اینکه هیچ محموله‌ای از واکسن فایزر وارد کشور نشده و نخواهد شد اظهار داشت: نظر کمیته علمی کرونا، تداوم واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم بوده است.

عین اللهی با بیان اینکه همه اقدامات را با نظر اساتید، متخصصان و دانشمندان انجام می‌دهیم افزود: مردم در فرآیند واکسیناسیون کمک‌های بسیار زیادی به ما کردند و یک حرکت مردمی شکل گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل بیماری کرونا نمی‌شود افزود: لازم است که مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله را رعایت کنند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در هفته اول مهرماه بیش از ۱۴۷ هزار نفر در استان کرمان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند اظهار داشت: طبق آماری که دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارائه کرده از ۱ تا ۷ شهریور به ۳۹ هزار کرمانی دوز دوم واکسن تزریق شده که در مجموع تزریق ۱۸۷ هزار دز واکسن در این بازه زمانی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان دوز دوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند گفت: حدود ۴۱۴ بیمار در این بیمارستان بستری هستند که ۲۴۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۱ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان های سطح استان بستری هستند که از این تعداد ۲۹۵ نفر بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان تحت درمان قرار دارند.

بستری ۵۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه سیر نزولی کرونا در این پیک تندتر از پیک‌های قبل است اظهار داشت:  دانست و اظهار کرد: زمانی که حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور واکسیناسیون شود، دیگر درگیر اپیدمی‌های بزرگ نمی‌شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا عنوان کرد: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۵۰۱ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۹۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۲۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۵۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۳۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۸۵ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۸۸ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۹ هزار و ۴۹۸ مورد رسیده است.

وی به فوت ۶ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۶۹۹ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۸۰۴ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۵۹۹ هزار و ۹۰۴ مورد است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 5
    مافایزر میخوایم
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      2 1
      مگه حامله ای؟!خخخخخخخ
    • حیدر صالح DE ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      داروخانه های عراق میفروشن
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 1
    خیلی هم عالی، دمتون گرم!! واکسن ساخت یانکی ها کور میکنه، شفا نمیده!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس