هادی العامری: با توطئه‌های حامی سازش، مقابله خواهیم کرد - کراپ‌شده

رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح گفت که این ائتلاف و نیروهای مقاومت عراق در برابر توطئه‌های حمایت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواهند ایستاد.

به گزارش مشرق، هادی العامری رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح بار دیگر بر لزوم مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

شبکه خبری «الغدیر» به نقل از العامری گزارش داد: «ائتلاف الفتح و مردان مقاومت، در برابر توطئه‌های حمایت از عادی‌سازی روابط، خواهند ایستاد».

وی درباره برنامه‌های انتخاباتی الفتح گفت که شامل ایجاد فرصت‌های شغلی است که شایسته جوانان عراق باشد و این ائتلاف نمی‌پذیرد که چنین بیکاری گسترده‌ای وجود داشته باشد.

رئیس ائتلاف الفتح همچنین از نقش مرجعیت عراق و رهنمودهای اخیر آن درباره لزوم مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح، گفت که از این رهنمودها به عنوان نقشه راه استفاده خواهد کرد.

روز شنبه (۲۵ سپتامبر) نشستی در اربیل برای دعوت به سازش با رژیم صهیونیستی برگزار شد و  «وسام الحردان»‌ رئیس گروه «صحوه العراق»‌ هم در آن از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به دنبال این نشست سیلی از انتقادات از سوی احزاب سیاسی عراقی به راه افتاد. دولت مرکزی عراق و سپس دولت منطقه کردستان عراق از این نشست اعلام برائت و آن را محکوم کردند.

روز یکشنبه هم دادگاه کیفری الکرخ عراق بر اساس اطلاعات دریافتی از مشاوران امنیت ملی این کشور علیه  وسام الحردان به دلیل ایفای نقش در دعوت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و شرکت در نشست سازش در اربیل، قرار بازداشت صادر کرد.

همچنین قرار بازداشت مشابهی برای «مثال الالوسی» عضو سابق پارلمان عراق و «سحر کریم الطائی» از کارکنان وزارت فرهنگ در خصوص همین نشست اربیل صادر شده است.

 «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق هم امروز از دولت عراق خواست که همه حاضران در این نشست را بازداشت کند.

هیأت مؤسس حزب «ابناء صحوه العراق» هم از برکناری وسام الحردان رئیس این حزب از سمت خود خبر داد.

 دلیل این تصمیم، حضور فعال الحردان در نشست روز جمعه اربیل که با هدف دعوت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، عنوان شده است. هیأت مؤسس این حزب، «محمد علی سلیمان خلف» را به عنوان جانشین «وسام الحردان» تعیین کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    از اذرخش کبود درس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس