مینا بیابانی

رئیس بسیج جامعه زنان کشور، از نبود آثار و مکتوبات قابل توجه از فعالیت زنان در حوزه دفاع مقدس ابراز تاسف کرد.

به گزارش مشرق، مینا بیابانی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و هم‌زمان با تشکیل بسیج برادران ایجاد شد، گفت: بلافاصله بعد از انقلاب، با یک جنگ تحمیلی مواجه شدیم و از همان زمان، بسیج جامعه زنان رسالت واقعی خود را آغاز کرد.

وی به اقدامات بسیج زنان در برهه جنگ اشاره و بیان کرد: در آن زمان آموزش‌های نظامی و عقیدتی را در پایگاه‌های مقاومت برگزار کرد. خواهران بسیج حتی حضور بسیار جدی در خط مقدم جبهه داشتند و در کنار آن، فعالیت پررنگی در بیمارستان‌های صحرایی و پشت جبهه داشتند و به مداوای مجروحان می‌پرداختند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور به وظیفه و رسالت این بسیج اشاره و اظهار کرد: بسیج جامعه زنان موظف به حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه زن و خانواده است. بسیج زنان باید بتواند زنان توانمندی را پرورش دهد که این زنان در نهایت بتوانند نسل آینده انقلاب اسلامی را تربیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه زنان بسیجی باید در راستای اهداف عالی انقلاب گام بردارند، عنوان کرد: نقش بانوان در دفاع مقدس مستتر و پنهان بوده است و به همین دلیل به‌درستی به آن پرداخته نشده است. طبیعتاً اگر بخواهیم الگوسازی مناسبی را از این زنان بزرگ و ایثارگر جامعه به نسل‌های آتی ارائه دهیم، قاعدتاً باید فعالیت‌های هنری و فرهنگی به‌خصوص در حوزه رسانه باید با قدرت انجام شود.

بیابانی با ابراز تأسف از اینکه در خصوص فعالیت زنان در حوزه دفاع مقدس مکتوبات قابل‌توجهی نداریم، اظهار کرد: بسیاری از کتبی که در ارتباط با دفاع مقدس تألیف شده است، اختصاص به رزمندگان آن دوران دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس