کد خبر 1279459
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
واردات

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر قرار باشد به واحدهای تولیدی کره‌ای بدون هیچ قاعده و قانونی اجازه ورود به کشورمان داده شود، به معنای ضربه کاری به پیکره تولیدکنندگان داخلی است.

به گزارش مشرق، روح‌الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب به دولت برای ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای در پی درخواست جمعی از تولیدکنندگان از ایشان، اظهار داشت: این دستور، اشراف و آگاهی بالای رهبر انقلاب نسبت به مسائل مختلف کشور را نشان می‌دهد که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، در مسؤولیت‌های مختلف در جهت گره‌گشایی از مشکلات کشور اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تنبیه سخت سئول

وی ادامه داد: در راهبرد اقتصاد مقاومتی، «تولید» محور اقتصاد مقاومتی است و اگر به دنبال تحقق این راهبرد و قوی شدن کشور هستیم، چاره‌ای جز بهاء دادن به تولید نداریم. 

 سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم تحریم‌ها را در جنگ اقتصادی خنثی کنیم، حمایت از بخش‌های تولیدی و افزایش تولید داخل است که در این رابطه قوای سه‌گانه و بخش خصوصی مسئولیت دارند تا از تولیدات داخلی حمایت جدی کنند. 

عباسپور با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان بزرگی در حوزه لوازم خانگی از جمله اسنوا هستند که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، سرپا مانده‌اند و حتی در حال حاضر به مرحله صادرات به کشورهای همسایه هم رسیده‌اند و مردم هم به کیفیت کار آنها اذعان دارند.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار داخلی‌ها

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نوع رفتار کره‌جنوبی با جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر اظهار داشت: وقتی ایالات متحده آمریکا دور جدید تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد، با وجود اینکه این تحریم‌ها مصوب شورای امنیت نبود که کشورها ملزم به تبعیت از آن باشند، اما کره‌جنوبی از آمریکا تبعیت کرد و هم درآمدهای نفتی ما را بلوکه کرد و هم شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی با وجود امضای قرارداد با طرف ایرانی، کشورمان را ترک کردند و رفتند. 

عباسپور تأکید کرد:‌ قرار نیست آنها هر وقت دلشان خواست بیایند و هر وقت اراده کردند، بروند و هیچ قاعده و قانونی بر رفتارشان حاکم نباشد؛‌ لذا ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای در درجه نخست در پیام روشنی به آنهاست. 

وی ادامه داد: امروز  اگر قرار باشد به واحدهای تولیدی کره‌ای بدون هیچ قاعده و قانونی اجازه ورود به کشورمان داده شود، به معنای ضربه کاری به پیکره تولیدکنندگان داخلی است؛ لذا دستور رهبر انقلاب به دولت کاملا حساب شده و بر اساس اطلاعات دقیق بوده است. 

عباسپور با بیان اینکه تحریم یکی از فرصت‌هایی است که باعث درون‌زایی و خوداتکایی در اقتصاد می‌شود، خاطرنشان کرد: بازار داخلی ما تغییر رویکرد داده و مردم نسبت به گذشته بیشتر از کالاهای داخلی استقبال می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در این شرایط، دولت به ویژه وزارت صنعت باید حمایت‌های مؤثر و عملیاتی از تولیدکنندگان داخلی داشته باشند تا فعالان این بخش توان احیای ظرفیت‌های راکد خود را داشته باشند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • انقلاب زاده IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    2 1
    پس بعد از خودرو ،صنعت بعدی ای که قرار کارتلی اداره بشه لوازم خانگیه؟ چه باحال واردات ممنوعه اینا هم هر آشغالی تولید کردن مردم مجبورن بخرن! با یک کم هم تطمیع دهن ادمایی که میشه حرف بزنن رو ببندن گل و بلبلیم ها
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 1
      چی میگی
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    جلوی مافیای روابط اقتصادی یکطرفه و لوازم مصرفی بنجول را بگیرید
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    4 0
    انحصار تولید یعنی نابودی ملت
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      چقدرم انحصار هست
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    تصمیم نظام در این مورد به طور کلی لازم ، منطقی و قابل دفاع است لیکن در صورت فقدان نظارت قوی بر انحصار طلبی و زیاده خواهی تولید کنندگان داخلی ، بیم آن می رود که تنبیه سئول با تنبیه مصرف کنندگان داخلی نیز همراه گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس