کد خبر 1279697
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
حزب کارگزاران

ژنرال های چهار ستاره ستادی با بحرانی بزرگ و عجیب روبرو شده اند؛ آن‌ها یا باید جای خود را به سربازهای خیابانی بدهند، یا آنکه برای انتخابات پیش رو خود آستین بالا زده و بدون حمایت بدنه وارد کارزار شوند.

به گزارش مشرق، حزب کارگزاران دچار اختلافات عمیق شده است. پس از استعفای فرزانه ترکان از شورای مرکزی، برخی رسانه های اصلاح طلب خبر داده اند که دو چهره قدیمی و استخوان دار این حزب لیبرال نیز آماده جدا شدن از کادر شورای مرکزی هستند. یدالله طاهرنژاد و حسین مرعشی دو عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرده اند که دیگر تمایلی برای کار سیاسی ندارند. البته خبر استعفای مرعشی خیلی زود توسط رسانه حزب کارگزاران تکذیب شد؛ اما بازهم به نوعی نیمی از خبر درست بود؛ به این معنی که گویا او نیز مانند طاهرنژاد از عضویت در حزب استعفا نداده بلکه استعفایش ناظر به ادامه عضویت در شورای مرکزی بوده است.

روزنامه شرق در گزارشی به وضعیت این روزهای حزب کارگزاران پرداخته و از قول محمد عطریانفر می نویسد: آنها هیچ‌گاه از عضویت حزب انصراف نداده‌اند؛ آنها قصد دارند جای خود را در شورای مرکزی به جوان‌ترها واگذار کنند. تدبیر احتمالی آنها متکی به شرایط جدیدی است که حزب تصمیم گرفته پوست‌اندازی کند.

اگرچه عطریانفر در بخشی از گفتگوی خود خبر از جوان گرایی در حزب و تغییرات اساسی داده است؛ اما در بخشی دیگر حرف های خود را پس گرفته و ادعا کرده است که مخالف جدا شدن مرعشی از حزب کارگزاران است. او گفته است که: «به‌هیچ‌وجه استعفای آقای مرعشی تأثیری بر جایگاه او به‌عنوان سخنگوی حزب ندارد و کماکان او سخنگوی حزب کارگزاران است. نکته دیگر آنکه استعفای آقای مرعشی باید در کنگره عمومی کارگزاران مورد بررسی قرار گیرد که من اطمینان می‌دهم ما در کنگره زیر بار استعفای او نمی‌رویم و اجازه نمی‌دهیم او از شورای مرکزی جدا شود.»

اختلاف در خانه ژنرال‌های چهار ستاره

پیش از این فرزانه ترکان در انتقاد نسبت به عملکرد حزب خانوادگی هاشمی گفته بود که پدرخوانده‌های اصلاح طلب جایشان را به جوان‌ترها نمی دهند، ترکان ادامه داده بود:گر قرار باشد که همیشه دبیر و رئیس ما و کمیسیون سیاسی ما همان افرادی باشند که ۱۵ و ۲۰ سال قبل بودند نمی‌توان تغییری حس کرد چراکه این افراد هر کاری که بلد بودند و هرچه به ذهنشان رسیده تا امروز انجام داده‌اند، باید اجازه بدهیم که ایده‌های نو و جوان‌هایی که خلاق هستند بیایند و برنامه، کمک و راهکار ارائه بدهند.

اختلاف در خانه ژنرال‌های چهار ستاره

 سطح اختلافات میان اصلاح طلبان پس از انتخابات بسیار عمیق شده است؛ ژنرال های چهار ستاره ستادی با مصائب بزرگ و عجیب روبرو شده اند؛ آن‌ها از یک سو با بحران ناکارآمدی روبرو شده و بدنه سربازان میدانی و خیابانی خود را از دست داده اند، از سوی دیگر میان رهبران جبهه اصلاحات نیز شکاف های اساسی پیش آمده است. از چند ماه قبل از انتخابات میان کرباسچی و مرعشی بر سر شرکت یا عدم شرکت در انتخابات بحث های جدی درگرفته و حالا زخم  ترکش های آن اختلافات حالا سرباز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    16 1
    اسلاح طلبان خائن باید ریشه کن شوند تاکشورروی اسایش ببیند.ازسرطان بدترند.مردم رابه چشم رعیت وخودراارباب میبینند.بزرگشان که هاشمی بود.
  • عطاءالله IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    8 1
    فاسدین چهار ستاره بیشتر برازنده این قوم هست
  • رضا IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    چنان گفتى ژنرال ، گفتم لابد ..... نگو پشت خط ، مشغول رو... كم كنى از همديگه ايد ! بابا كوتاه بيائيد ديگه ، مگه نمى بينيد الهام و رجب دُم درآوردند برامون ؟!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    خدا هرچی پیر و جوان غربزده و مرعوب دشمن را لعنت کند...جوانگرایی در حزب کارگزاران !!!!خخخخ....
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    سلام باید از رسانه ها گلایه کرد که سیاستمداران سودای قدرت به هر قیمت دلخواهی را چرا ژنرال های چهار ستاره خطاب می کنند نکاتی لازم شد به افکار دنبالگر اخبار و تحلیل های روز کشور و جهان مطرح نماییم:1- گفته اند تاریخ بزرگترین معلم است و خدای بزرگ هم در قرآن بارها به ان اشاره کرده است که در زمین بگردید و بر روی سرنوشت پیشینیان تفکر نمایید و بیندیشید2- رهبر فرزانه انقلاب این ادامه دهنده راه امام جماران چه زیبا کشتی انقلاب را در طوفانهای بزرگ هدایت کردند3- گام دو انقلاب ترسیمی این رهبر فرزانه چه زیبا با مکتب قاسم سلیمانی معنا پیدا می کندو باید اورا ژنرال چهار ستاره نه که باید هزار ستاره خطاب کرد 4-اگر به دقت به تاریخ امپراطورهای بزرگ دقیق شویم تمرکز شدن قدرت عدالت اقتصاد فرهنگ در پایتخت ها باعث رونق فساد در بقیه سرزمین این حکومتها باعث تضیف این حکومتها در مقابل دشمنان شده است نمونه اش حمله اسکندر به ایران یا حمله چنگیز خان به ایران و یا افغانها در زمان صفویه5-هدف از برقراری جمهوری اسلامی نباید از دید حاکمان و مدیران نظام دور باشدبستر سازی برقراری انقلاب امام در غیبت اما در انتطار امر الهی است که دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد6-فرهنگ سازی انتطار و مهدویت همراه با تحولات جهانی در سطح جهان جزو وطایف ذاتی انقلاب اسلامی می باشد6- ایران اسلامی باید نقشه راه جدید هم در اقتصاد هم در فرهنگ هم در سیاست هم در دفاع هم در عدالت که بتواند نیاز جهان حاظر را به دوستداران مقاومت و عدالت در جهان عرضه کند و نباید دنبال نسخه های شرقی و یا غربی باشد7-باید از مجلس انقلابی خواست بودجه های لازم در اختیار ستاد نیروهای مسلح جهت ایجاد وتقویت و پشتیبانی از اندیشکده های رصد گر تحولات جهانی با بهرمندی از جوانان انقلابی تحصیل کرده اختصاص دهد تا خوراک لازم را به تصمیم گیران و مدیران و رسانه ها و احزاب بدهد8- زمان آن رسیده است فرمانداران شهرستانها و دادستانها شهرستانها و شورای اسلامی شهرستانها در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند 9-ضرورت توجه به خبرنگاران انقلابی و بسیجی شهرستانها می تواند در شناسایی فساد و رشه کنی کمک شایانی بکند10 -انتظار این است با همانگی تاریخی سه قوای کشور بستر ایجاد احزاب در شهرستانها و گسترش آن در سطح کشوری و حتی جهانی همراه با گام دوم انقلاب فراهم شودانشالله وتوکل الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس