اسلامی: نیروهای مسلح باید همیشه در مرز دانش حرکت کنند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروهای مسلح و موسساتی که در حوزه دفاع و امنیت مسئولیت دارند، باید همیشه در مرز دانش حرکت کنند.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ظهر امروز (شنبه) از نمایشگاه راهبردی خودکفایی و الحاق تجهیزات چک و خنثی‌سازی سپاه بازدید کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در حاشیه این بازدید با بیان اینکه موضوع آسایش ملت و جامعه با امنیت پیوند دائمی دارد، گفت: نیروهای مسلح و موسساتی که در حوزه دفاع و امنیت مسئولیت دارند، باید همیشه در مرز دانش حرکت کنند تا بتوانند هر حرکت کسانی که تکلیف خود را در ناامن‌سازی دنیا می‌دانند، خنثی کنند.

وی افزود: تحقق این موضوع جز با ارتقای توانمندی ها در حوزه تکنولوژی و سیستم‌های شناسایی میسر نمی شود. براین اساس، محقق ساختن موضوع مورد اشاره اقدامی است که می‌توان آن را زیبنده جهاد خودکفایی دانست وجهاد خودکفایی با این دیدگاه به موضوع ساخت دستگاه‌های چک و خنثی‌سازی اقدام کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در این راستا سازمان انرژی اتمی کشور نیز در بخش مربوط به حوزه فناوری‌های پیشرفته از این‌گونه پیشرفت‌ها هم پشتیبانی و هم بهره‌برداری خواهد کرد تا تلاشگران این عرصه بتوانند در حوزه کشف و مقابله با تهدیدات از تکنولوژی‌های نو استفاده کرده و از آن بهره‌مند شوند.

در حاشیه این بازدید مسئولان نمایشگاه به ارائه توضیحاتی در خصوص کم و کیف تجهیزات و قابلیت های میدانی و عملیاتی این دستاوردهای بومی پرداختند.

گفتنی است، نمایش ربات ها با قابلیت ها و توانمندی های متنوع، انبوه خودرو پیشرو چک و خنثی سازی، انواع گیت ها و آشکارسازها، متلاشی کننده های بمب و تله و ایکس ری های پرتابل بومی از جمله دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

نمایشگاه راهبردی خودکفایی سپاه به اهتمام معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه برپا شده است و این تجهیزات به یگان های امنیتی سپاه الحاق خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس