محمد اسلامی نمایه

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای توسعه کاربرد پرتوها در حوزه کشاورزی و صنعت برنامه ریزی کرده، فناوری هسته‌ای برای بهبود کیفیت تولیدات غذایی و صنعتی کشورمان به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی عصر چهارشنبه بعد از بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از ذخایر راهبردی کشور است که در انقلاب اسلامی باید آن را دنبال می‌کردیم. اینکه بتوانیم کشور را در همه ابعاد تقویت کرده و در مسیر پیشرفت قرار دهیم و به تراز جهانی برسانیم، این تنها در پرتو استقلال به وجود می‌آید و با کار علمی و پژوهش میسر نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کسانی که این ایمان قلبی دارند، همواره از اول پیروزی انقلاب تاکنون، خستگی ناپذیر این کار را انجام داده و معنا کردند که باید از همه آنها چه کسانی که شهید شدند و چه کسانی که الان هستند، تشکر و قدر کنیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: موضوع مهم داشتن یک چشم بینا و یک گوش شنوا است. برای اینکه این مسئله‌ها و دغدغه‌های ملی و نیازهای جامعه شناسایی شود، نیازمند اندیشه درست و سازماندهی کار آمد، اقدامات واقعی و عملی بدون شعار و هیاهو است تا بتواند قابلیتی ایجاد کند و این زنجیره ارزش در پرتو دانش و بر اساس نتایج تحقیقات می‌تواند به تولید ثروت به وسیله دانش بیانجامد.  

اسلامی با بیان اینکه من ارتباطات دیرینه‌ای از بدو پیروزی انقلاب تاکنون با مجموعه جهاد دانشگاهی داشتم، افزود: آن چیزی را که امروز در نمایشگاه ارائه شده را مشاهده کردم؛ خدا را شاکر هستم که در همه زمینه‌ها و در همه رشته‌ها جهاد دانشگاهی توانسته است،  نقش اساسی و بنیادی را که به آنها مربوط می‌شود را ایفا کند.

وی اظهار داشت: اعلام می‌کنم که سازمان انرژی اتمی که یک سازمان پژوهش محور بنیادی است، آمادگی دارد با جهاد دانشگاهی کار مشترک انجام دهد و صنعتگران ما و جامعه  صنعتی و پژوهشی و سرمایه‌گذاران بتوانند از این فرصت ارائه شده که اینجا صورت گرفته بهره‌مند شود نتایج تحقیقات بتواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور کمک کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: سازمان انرژی اتمی برای توسعه کاربرد پرتوها در حوزه محیط زیست، کشاورزی و حوزه صنعت برنامه ریزی  وسیعی را آغاز کرده است و امیدواریم بتوانیم با ایجاد قطب های صنعتی و با مشارکت بخش خصوصی،  تاثیرگذاری خود را از قبل از کاشت در نهادها تا در مسیر فرآوری و رساندن به کانون‌های مصرف به نتیجه برسانیم. این برنامه‌ای است که در سطح کشور آغاز خواهد شد و ما برای اولین بار در گستره وسیعی فناوری هسته‌ای را برای بهبود بخشی به کیفیت تولیدات غذایی و صنعتی به کار می‌گیریم و مردم از آن بهره‌مند خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس