کد خبر 1279978
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
بیت کوین

کشور السالوادور برای اولین بار با کمک انرژی حاصل از آتشفشان‌ها، بیت کوین را استخراج کرد و به آزمایش و نصب تجهیزات جدید استخراج بیت کوین ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، السالوادور به عنوان نخستین کشور جهان، از هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) بیت‌کوین را وجه قانونی خود معرفی کرد تا به نوعی با استفاده از این ارزهای رمزنگاری شده در معاملات، از روند دلاریزه شدن این کشور بکاهد. با این وجود این تصمیم بحث برانگیز که روند اجرایی آن و آموزش مردم در این رابطه به درستی پایه ریزی نشده بود، انتقادات و اعتراض های فراوانی را برانگیخت.

دولت السالوادور در اواخر ماه سپتامبر ۲۰.۹۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد و در مرحله بعد رسماً بزرگترین رمزارز جهان را به عنوان یکی از پول‌های رسمی خود معرفی کرد. به این ترتیب السالوادور اولین کشوری است که بیت‌کوین را به ذخایر رسمی بانک مرکزی خود اضافه خواهد کرد و به دنبال آن دولت السالوادور ۲۰۰ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین را در سراسر این کشور نصب کرده است.

حال رئیس جمهور این کشور «نجیب ابوکیله» در چندروز گذشته با انتشار تیزری در صفحه شخصی توییتر خود از پروژه استخراج بیت‌کوین با انرژی حاصل از آتشفشان‌ها خبر داده است. او در یک تیزر ۲۵ ثانیه‌ای تصویری از یک کانتینر پر از ماینر بیت‌کوین را به همراه صحنه‌هایی از نصب تجهیزات توسط متخصصان و منظره‌هایی از نیروگاه جنگلی این مرکز به نمایش گذاشت.

این تیزر که تاکنون بیش از ۲.۳ میلیون بازدید داشته، با عنوان First steps منتشر شده است. ابوکیله در ماه ژوئن وعده داده بود که شرکت «LaGeo SA de CV» پروژه‌ای برای استخراج بیت‌کوین با انرژی‌های ارزان، ۱۰۰ درصد پاک و ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر اجرا خواهد کرد.

پس از تصویب کنگره السالوادور برای تصویب بیت کوین به عنوان پول قانونی در ماه ژوئن ، ابوکیله گفته بود که به شرکت دولتی برق گرمایی LaGeo دستور داده است که به معدنچیان بیت کوین اجازه دهد تا از منابع آتشفشانی کشور استفاده کنند.

السالوادور برای اولین بار با کمک انرژی حاصل از آتشفشان‌ها، ۰.۰۰۵۹۹۱۷۹ بیت کوین معادل ۲۶۹ دلار را استخراج کرد و ابوکیله می‌گوید پروژه استخراج بیت‌کوین با انرژی حاصل آتشفشان‌ها هنوز تکمیل نشده و در دست توسعه قرار دارد. پروژه‌هایی از این دست چند وقتی است که در سراسر دنیا طرفدار پیدا کرده‌اند، چرا که تامین انرژی لازم برای استخراج رمزارزها در بسیاری از کشورها از جمله چین با چالش روبرو شده است.

شهروندان السالوادوری می‌توانند در بانک‌ها ثبت نام کرده و کیف‌های پول مجازی چیوو (Chivo) با حداقل سرمایه ۳۰ دلار بیت‌کوین که هدیه دولت السالوادور هست داشته باشند. اما با این حال، شهروندان السالوادور برای ورود به حوزه رمزارزها تردید دارند چون از نوسان قیمت رمزارزها نگرانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    از چاله درومدن افتاده توی چاه این ارز قابل ردیابی نیست تروریستها و قاچاقچیها مشتری اصلی بیت کوین هستن
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      حرفای شما نمیتونه جلوی قدرتمند پول الکترونیک آینده جهان بگیره. هه
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      این از معایبش هست، اما فعلا زوده قضاوت...
  • DE ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    از چاله درومدن افتاده توی چاه این ارز قابل ردیابی نیست تروریستها و قاچاقچیها مشتری اصلی بیت کوین هستن
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    تکیه بر باد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس