کد خبر 1282196
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
بیت کوین

اطلاعیه کاخ سفید مبنی بر عدم ممنوعیت ارزهای مجازی و افزایش تمایل سرمایه گذاران به بیت کوین، قیمت آن را در روز پنجشنبه به ۵۴۷۷۰ دلار رساند یعنی بالاترین رقم طی پنج‌ ماه گذشته.

به‌ گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، ارزش بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا، بیت کوین در روز پنجشنبه به حدود ۵۵۰۰۰ دلار رسید، یعنی بالاترین رقم طی پنج‌ ماه گذشته و ۲۵ درصد افزایش ماهانه.

بیت کوین در ساعت ۶ صبح به وقت گرینویچ ۵۴۷۷۰ دلار معامله می‌شد، یعنی حدود ۶ درصد بیشتر از ۲۴ ساعت قبل از آن. قیمت بیت کوین ۸٫۷ درصد هم در روز چهارشنبه افزایش داشت. بیت کوین پس‌از این‌که در فوریه سال جاری میلادی به اوج ۶۵ دلار در هر بشکه رسید، با موانع و مشکلات بسیاری مواجه شد. قوانین سختگیرانه درمورد ارزهای مجازی در چین و سایر عوامل، قیمت آن را در ماه ژوئیه تا ۳۰ هزار دلار پایین آورد.

افزایش اخیر قیمت بیت کوین، سرمایه بازار آن را دوباره به بیش ‌از ۱ تریلیون دلار رسانده‌است. ارزهای مجازی رقیب که معمولاً بر روند پیشرفت بیت کوین تاثیر می‌گذارند هم با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. ارزهای مجازی اتریوم، لایت کوین و ایکس آر پی هم در محدوده مثبت قرار دارند.

تحلیلگران صرافی ارز مجازی کراکن عقیده دارند بیت کوین بهترین عملکرد خود را در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی خواهد داشت. ارزش بیت کوین در سه‌ماهه پایانی۲۰۲۰ حدود سه‌برابر شده بود.

برخی دلیل افزایش قیمت بیت کوین را اطلاعیه کاخ‌سفید مبنی‌بر نبود هیچ طرح مشخصی برای ممنوعیت ارزهای مجازی می‌دانند.

برخی دیگر هم عقیده دارند در شرایطی که بازارهای سنتی درگیر سقوط ارزش سهام و بحران انرژی هستند، بیت کوین بیش‌از پیش به‌عنوان یک سرمایه‌ ایمن برای سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس