پیروزی دلچسب زارع مقابل پتریاشویلی/ مدال طلا و تاریخ سازی برای سنگین وزن ایران

امیر حسین زارع با شکست گنو پتریاشویلی در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به مدال طلا رسید و تاریخ ساز شد.

به گزارش مشرق، دیدارهای رده بندی و فینال اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کلیوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر اسلو نروژ در حال برگزاری است که آزادکاران برای کسب مدال به مصاف هم رفتند.

امیر حسین زارع در دیدار فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک به برتری رسید تا ضمن کسب مدال طلا، انتقام بازی‌های المپیک توکیو از قهرمان گرج دومین مدال طلای سنگین وزن تاریخ کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی را نیز به نام خود ثبت کرده باشد.

زنده یاد علیرضا سلیمانی تنها طلایی سنگین وزن ایران در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد بود که سال ۱۹۸۹ به این مهم رسیده بود و امیر حسین زارع با مدال طلای خود پس از ۳۲ سال ایران را بار دیگر به خوشرنگترین مدال سنگین وزن جهان رساند.

زارع برای رسیدن به فینال پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

گفتنی است در پایان رقابت‌های مقدماتی چهار وزن دوم علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم پور به ترتیب در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نادری IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    روح مرحوم علی رضا سلیمانی شاد.......
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    انصافا بهترین شب تاریخ کشتی ایران بود ۲ طلا گرفتیم + انشاله ۴ طلا فردا
  • ایران IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    زنده باشی پهلون دل ملت شاد کردی
  • حسين DE ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    پيروزى امير حسين زارع و حسن يزدانى و كسب نشان طلا بوسيله اين دلاور مردان را به ملت مقاوم و شريف ايران تبريك ميگم ،و همچنين به آقاى صادق شيمدان و ياران همفكرش تسليت عرض ميكنم.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    الحمدلله... تمامی اینها عنایات پیامبر اکرم و فرزندانش هست و غیرت ایرانی...
  • امیرعلی.ن IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    آفرین برتو ای قهرمان وپهلوان جوانمرد، تاامثال توهست،خاک ایران به وجود امثال توست، که برخود می‌بالد چرا که مزد زحمت وتلاش "بازوی خودت"را گرفتی، پس همیشه سلامت وموفق باشی وممنون که دل این ملت را بعدازمدتهای بسیار طولانی "شادکردی"
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    روحم شاد شد خداییش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس