دمشق و مسکو: اشغالگری آمریکا مانع اصلی بازگشت سوریه به وضعیت عادی است

هیأت های هماهنگی روسیه و سوریه یکشنبه شب در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که حضور غیر قانونی آمریکا و متحدان آن در سوریه مانع اصلی و اساسی در راه بازگشت این کشور به وضعیت عادی است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این بیانیه آمده است که علت این ممانعت آن است که آمریکا منابع سوریه را غارت می‌کند و در حال تنش زایی در منطقه است.

در این بیانیه آمده است، دولت سوریه تلاش می‌کند شرایط را برای بازگشت شهروندان خود و حل و فصل وضعیت آنان فراهم کند

این هیأتها تأکید کردند، آمریکا باید هر چه سریعتر به اشغال اراضی سوریه پایان داده و کنترل آن را در اختیار دولت سوریه قرار دهد.

این بیانیه همچنین از آمریکا و متحدان آن خواسته است که از اقدامات غیر سازنده در زمینه زمینه اقتصادی و اجتماعی در سوریه دست بردارند وتحریم‌ها و اقدامات یک جانبه ظالمانه که مانع از بازسازی سوریه است، پایان دهند.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است که آمریکا منطقه «التنف» (شرق سوریه) را به صورت غیر قانونی اشغال کرده است و این کشور نمی‌تواند، امنیت را در مناطق اشغالی خود تأمین کند.

امریکا از سال ۲۰۱۱ میلادی و همزمان با آغاز بحران سوریه و اقدامات تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای غربی -عربی - صهیونیستی در کنار برخی همسایگان سوریه تحریم هایی را به همراه اروپا علیه سوریه اعمال کرده و در روزهای اخیر نیز بر شدت این تحریم ها علیه سوریه و دوستان آن افزوده است.

ورود غیرقانونی و تجاوزکارانه نیروهای امریکایی به مناطق شرقی سوریه ، احداث پایگاه های نظامی در ۱۹ منطقه این کشور ، حمایت از تروریست ها و آموزش نظامی آنان ، ارایه اطلاعات از تحرکات نیروهای سوری به تروریست ها ، نقل و انتقال تروریست ها هنگام محاصره نیروهای سوری از سوی نیروهای امریکایی از طریق هوا و محاصره حوزه های نفتی سوریه در شرق و شمال شرق این کشور از جمله اقدامات امریکا در چند سال گذشته و از زمان وارد کردن نیروهای نظامی خود به سوریه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس