سوریه نمایه

ستاد هماهنگی روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان طی نشستی مشترک خواستار حمایت جامعه بین المللی برای رفع موانع بازسازی و توسعه سوریه از جمله پایان اشغالگری در این کشور شدند.

به گزارش مشرق، دو کمیته وزارتی سوریه و روسیه که مسئول هماهنگی در زمینه بازگشت آوارگان هستند، در نشست روز سه شنبه خود اعلام کردند که حضور نظامی غیرقانونی نیروهای خارجی در سوریه یک مانع بزرگ در مسیر شکوفایی این کشور است.

بیشتر بخوانید:

آغاز ثبت‌نام سفر سوریه بر اساس توان مالی مختلف از نیمه دوم آذر

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه این نشست آمده است: در جلسه مشترک ستاد هماهنگی بین دو طرف، عمده ترین مشکلات موجود در مسیر زندگی عادی مردم سوریه شناسایی شد که آن هم اشغالگری نیروهای خارجی در خاک کشور مستقل سوریه است که یکی از اعضای سازمان ملل است.

در این بیانیه اشاره شده است که اشغالگری نیروهای خارجی در سوریه به غارت منابع طبیعی و برانگیختن کانون‌های تنش در منطقه منجر می‌شود.

در این بیانیه به یک عامل منفی دیگر نیز اشاره شده که سیاست فشار بر سوریه و تحریم این کشور است که مانع بازسازی این کشور پس از جنگ می‌شود و فرصت‌های زندگی عادی را از شهروندان سوری بازگشته به این کشور سلب می‌کند.

بر اساس این بیانیه، برای غلبه بر موانعی که مانع از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان می‌شود و همچنین برای بازگرداندن زندگی صلح آمیز در سرزمین رنج کشیده سوریه، مشارکت همه جامعه بین المللی در حل مشکلات بازسازی کشور و ارائه حمایت ضروری است.

 دمشق روز سه شنبه میزبان نشست مشترک دوره ای ستاد هماهنگی روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان با حضور نمایندگان نهادهای ذیربط سازمان ملل و نهادهای بین المللی بشردوستانه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس