کد خبر 1280484
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
انگلیس نمایه

وزیر امور خارجه جدید انگلیس در سخنانی اعلام کرده که بدنبال مجموعه‌ای از ائتلاف‌های امنیتی جدید، مشابه پیمان آکوس برای تقویت غرب در برابر «بازیگران بدخواه» است.

به گزارش مشرق به نقل از ساندی تایمز، «لیز تراس»، وزیر امور خارجه جدید انگلیس در سخنانی اعلام کرده که بدنبال مجموعه‌ای از ائتلاف‌های امنیتی جدید، مشابه پیمان آکوس برای تقویت غرب در برابر «بازیگران بدخواه» است.

وزیرخارجه انگلیس همچنین تاکید کرده که لندن قصد دارد ائتلافی با هند، ژاپن و کانادا به منظور حفاظت از کریدورهای تجاری تشکیل دهد، مشابه توافق‌نامه آکوس که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با آمریکا و استرالیا در ماه گذشته امضا کرد.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت: نظم جهان دموکراتیک با یک انتخاب فاحش روبرو است… ما یا باید در برابر بازیگران بدخواه عقب نشینی و تعدیل کنیم… یا با هم متحد شویم و آرمان آزادی را دنبال کنیم.

انگلیس: با محدود کردن چین مردم آزادی بیشتری دارند

تراس همچنین افزود که او مأموریت دارد تا به عنوان وزیر خارجه انگلیس، ترویج قوانین مبتنی بر نظم بین‌المللی و اطمینان از استانداردهای فناوری جهانی را دنبال کند، هرچند با محدود کردن چین مردم جهان آزادی بیشتری خواهند داشت.

این در حالیست که انگلیس برای دوره پسابرگزیت قصد داشت و همچنان هم دارد که به بزرگترین شریک تجاری چین در اروپا تبدیل شود. در جریان آخرین سفر رئیس جمهوری چین به انگلیس، یک بسته سرمایه گذاری به ارزش ۶۲ میلیارد دلار میان دو طرف تکمیل شد تا انگلیس به بزرگترین شریک تجاری اروپایی چین تبدیل شود.

یکی از آنها قرارداد ۱۸ میلیارد پوند ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت واقع در منطقه سامرست در سواحل جنوب انگلیس است که برق شش میلیون خانوار انگلیسی را تأمین می‌کند و بخش مهمی از فاینانس آن بر عهده چین است.

ضمناً قراردادهایی میان دو کشور در بخش نفت و گاز امضا شده است که ارزش آن ۱۲ میلیارد پوند برآورد می‌شود.

همچنین گفته شده قراردادهایی در عرصه‌های گسترده ای همچون بهداشت، امور مالی، خرده فروشی، صنایع، انرژی، فن آوری، هوا و فضا، آموزش و پرورش و خدمات بانکی به امضای طرفین رسید.

چین و انگلیس پیش از اختلافات اخیر معتقد بودند که وارد عصر طلایی از روابط میان خود شده اند. بر همین اساس انگلیس ذخیره یوانی خود را به ۳۵ میلیارد دلار رساند تا با این ذخیره از فعالیت شرکت‌های خود در برنامه راه ابریشم چین حمایت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 1
    دم بریتانیای کبیر گرم. محدودیت کافی نیست چین دشمن بشریته و باید شخم بخوره
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      خخخ محدودیت کشور یک و نیم ملیاردی با آن همه ظرفیتهای اقتصادی در بیشتر کشورهای دنیا ؟؟؟ از پشت کوه هم میومدی میفهمیدی چین آمریکا رو هم پشت سر گذاشته و برای خودش جایگاهی در جهان درست کرده و کشوری یارای مقابله با چین نیست چه برسد بخواهد چین رو محدود کنه.
  • Mjp IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    توکفش خواهید مرد ای روباه مکار... چین بیدی نیست ک بااین بادها بلرزه.. کافیه ده روز چیزی صادرنکنه غرب برگشتن به قرون وسطی غرب رابچشم خواهیم دید.. چقدرحرامزاده هستن این دولتمردان غربی همش دخالت میکنن توامورکشورای دیگه مرتیکه فعلابنزین برسونیدپمپ بنزین بعدزر بزنیدبرای اربابتون چین وایران بزرگ. دنیای پساغرب شروع شده کلیداغازشوشخصا زدم بفرماییدبریدتوجنگلتون وحشی های غربی
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      داداش اگر ۱۰ روز هیچی صادر نکنه ، مردم خودش اول گرسنه میشن. درسته غرب به چین وابسته است . اما چین هم برعکسه .چین سرمایه گذاری های زیادی تو اروپا انجام میده از جمله همین انگلیس . حواست باشه چین ۱.۵ میلیارد جمعیت داره و صادرات و روابط اقتصادی بیش تر نیاز خودش هست چون غرب اگر بگه محصولات چینی نمی‌خوام خب پس کی میخواد بخره ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    دوران ساده لوحی حکومت داران بی کفایت به سر رسید . مردم بعد ها متوجه اهمیت رزمایش در شمال استان آذربایجان خواهند شد . شیطان صغیر و کبیر انگلیس برای مهار توسعه چین و مسیر جاده ابریشم که منافع زیادی برای کشورهای مسیر و منطقه دارد دست به نیرنگ و تحریک اردوغان و الهام علف همسایگان میزند . اردوغان مثل ... هار میماند که به هر چیزی حمله میکند در نتیجه بعد این همه حقارت از طرف بعضی حکومت داران نالایق هوس ران این بار اجازه نخواهیم داد مثل سالهای گذشته خاک مقدس ایران باستان را به حراج گذاشتند که باعث شده حتی دانش آموزان ما هم با خواندن این حقایق تلخ احساس حقارت کنند . منطقه قره سو در شمال غرب استان آذربایجان را چقدر با مکر و حیله در کمال بی شعوری و احمق بودن رضا خان ، اتاتورک کافر از ایران هدیه میگرد تا اکنون رانندگان کامیون ما اسیر دست مثل صدامی چون الهام علف شوند . بخدا قسم مثل شهید باکری های با غیرت تا آخرین قطره خون از حیثیت ایران دفاع و اگر دستور رسد خاک پاک و مردم نازنین آذربایجان را از چنگ مزدوران نجات و به آغوش ایران باز می‌گردانیم . حال درک می‌کنیم که شهدا رفتند تا ایران نرود تا شیعه نرود تا فرهنگ نرود . دشمنان شمشیر از رو بسته اند تا زبان فارسی هم گردن زده شود . این فتنه بزرگ از ترس حکومت امام زمان است ولی چنان که جد بزرگشان رسول اکرم ص را نتوانستند در کودکی پیدا و از بین ببرند در وعده خدا هم نمی‌توانند دخالتی کنند او خواهد آمد و همچنان که ما به آمدن ایشان یقین داریم از هیچ روباه و شغالی ترس نداریم . یهود و صهیونیسم باز هم ضربه خواهند خورد و به زودی توسط علی زمان درب خیبر اورشلیم از جا کنده ، تسخیر و همه آنها را هلاک خواهیم کرد خواهد شد . الله و اکبر
  • NL ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    چین و اروپا و آمریکا کاملا وابسته به هم هستن خوشمزه هایی که فکر میکنن اینا دشمن هم شدن و دیگه با هم قهرن خیلی خوش خیالن! چین یه روز صادرات به اروپا و آمریکا قطع بشه کشورش بیکار میشه چون بازار 1 میلیاردی اروپا و آمریکا رو هیچ کشوری نداره ، بازارش مصرف کنندس و برای چین سود داره کلی اشتغال ایجاد میکنه هیچ وقت چین کاری نمیکنه اینو از دست بده! ما مسملون ها و کشورهای اسلامی نیاز به یه اتحادیه مثل اروپا داریم تا با هم رابطه ای برادرانه و اقتصادی داشته باشیم! چرا تشکیل نمیدیم؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس