کد خبر 1280691
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
آیفون ۱۳ با قیمت شوکه‌کننده به ایران رسید

قیمت این گوشی‌ها در بازار ایران بسیار شوکه‌کننده و تعجب‌آور است.

به گزارش مشرق، «چند روزی است که خبر ورود گوشی‌های آیفون ۱۳ به بازار دنیا و همچنین ایران داغ شده است و افراد بسیاری به دنبال این کالا هستند و می‌خواهند جزو اولین نفراتی باشند که از این گوشی بسیار قدرتمند استفاده کنند. برای همین موضوع به بازارهای فروش تلفن در تهران مراجعه کردیم تا ببینیم که آیا واقعا این گوشی به بازار ایران هم رسیده است یا خیر؟

در حالی که مدتی از آغاز پیش‌فروش آیفون ۱۳ در آمریکا گذشته است، این گوشی در ویترین مغازه‌های تهران دیده نمی‌شود اما وقتی از فروشندگان جویای این موضوع می‌شویم، گویا این مدل گوشی موجود است و کدهای فعالسازی آن نیز صادر شده است. در رابطه با همین موضوع با چند نفر از فروشندگان گفتگو کردیم که یکی از آنها بیان کرد: اگر کسی خواهان این گوشی باشد، موجود داریم و کد فعالسازی آن هم صادر شده است که می‌توان رجیستری آن را انجام داد.

وقتی از مغازه‌داران پرسیدیم که گوشی‌ها به چه صورت وارد کشور شده‌اند، جواب آنها حمل مسافری تلفن همراه بود.

البته برخی فروشندگان هم مدعی بودند که تعداد کمی در بازار به این محصولات دسترسی دارند و بقیه مدل‌های این گوشی بدون کد رجیستری است و فرد باید خودش هزینه فعالسازی را به شخصی که آن را وارد کرده است بپردازد یا این که منتظر بماند تا شرکتی، هزینه رجیستری آن را پرداخت کند؛ در غیر این صورت بعد از یک ماه عملا بدون استفاده می‌شود.

در این رابطه از همتا هم پیگیر موضوع شدیم که این گونه به ما پاسخ دادند: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، یکشنبه مورخ ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ واردات سری جدید آیفون ۱۳ به ایران آغاز شده است و بر این اساس تاکنون ۹۶۹ عدد از سری جدید آیفون ۱۳ وارد بازار ایران شده است.

از سخنگوی گمرک نیز شیوه ورود این محصولات سری جدید آیفون را جویا شدیم. لطیفی، سخنگوی گمرک، در این خصوص تصریح کرد: تعداد ۹۲۴ تلفن همراه آیفون ۱۳ از رویه مسافری وارد کشور شده است. از این تعداد، ۳۹۶ تلفن همراه از طریق گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد شده است اما به علت این که یک ماه برای رجیستری فرصت دارند، مشخص نیست که به طور نهایی رجیستری شده باشند یا خیر؟

بر اساس این گزارش قیمت این گوشی‌ها در بازار ایران بسیار شوکه‌کننده و تعجب‌آور است. یکی از این فروشندگان در خصوص قیمت این نوع گوشی گفت: قیمت آیفون‌های سری ۱۳ تقریبا از ۳۸ میلیون تومان شروع می‌شود که آیفون ۱۳ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است و تا قیمت ۹۰ میلیون تومان هم می‌رسد که برای آیفون ۱۳ پرو مکس با حافظه ۱۰۰۰ گیگابایتی است.

اما در این میان یک نکته اساسی مطرح است. این که واقعا چگونه برای محصولی که هنوز به طور رسمی وارد بازار نشده است و تنها چند نمونه مسافری دارد، چنین قیمت‌هایی را تعیین می‌کنند و گذاشتن این قیمت‌ها بر چه اساسی است؟

در پایان توصیه‌ای که می‌شود در این روزهای داغ بازار گوشی‌های جدید آیفون به متقاضیان کرد این است که اندکی صبر کنید تا مقداری عرضه این محصول در بازارهای جهانی افزایش یابد و مطمئنا قیمت تعدیل می‌شود؛ همان طور که مدل قبلی آن در ابتدا نرخ زیادی داشت و در ادامه با عرضه بیشتر نرخ آن پایین آمد و تعدیل شد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عباس هلالات IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    با سلام ، دوستان توجه داشته باشید که کلی ایراد اصولی از این‌گوشی گرفته شده که مورد پذیرش خود شرکت سازنده هم واقع شده لذا توصیه می کنم اکیدا از خرید این‌گوشی پرهیز شود .
    • عباس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      12 0
      عباس آقا دو هفته در به در دنبال 5 میلیون هستم تا برای بچه‌ام یک گوشی بخرم تا برنامه شاد رو نصب کنیم و بچه درسش رو ادامه بده، حالا دولت اصلاحات لعنتی چه شکافی ایجاد کرده که طرف 90 میلیون تومان می‌ره یک گوشی می‌خره یکسری هم قد 5 تومان پول ندارند خدا لعنت کنه باعث و بانی این وضع رو
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      6 4
      ۵ میلیون برای شاد؟ من دانشجو هستم سه تومن نو گرفتم! توقعاتتو بیار پایین.
  • هموطن GB ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 3
    واقعا قابل درک نیست، چرا باید اجازه داد آیفون در ایران کار کند و رجیستر شود. این گوشی نه داروی بیماران خاص است و نه قطعه غیر قابل ساخت هواپیما. فقط ابزاری در دست یک عده آدم برای پز و خودنمایی. جلوی اتلاف ارز برای واردات این گوشی را بگیرید
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 0
    سلام علیکم با همین پول مشکلات و زندگی چند نفر را می‌توان حل کرد.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    16 1
    اقایون ما خودمون از قشر مرفه نیستیم اما اما دلیل نمیشه یکی میخواد گوشی گرون قیمت بخره یا داره بهش بگیم چرا خریدی !؟ چرا میخری !؟ یا چرا داری !؟ پول خودشه میخواد بخره / از شما که نگرفته ، از جیب شما که خرج نکرده از ما و شما هم که خدای نکرده ندزدیده / اگه از راه حلال بدست اورده خدا بیشتر بهش بده به ما و شما هم بده / نیومده به من و شما که پز بده اومده !؟ / وقتی ما و شما یه گوشی داریم که کارمون رو راه میندازه چرا باید به یکی که گوشی گرون قیمت داره حسرت بخوریم !؟ و الکی غصه بخوریم / یه خواهشی از سایت محترم مشرق داریم اقا شما از اینجور خبرهایی که فقط نتیجه اش حسرت خوردن یه عده است نتیجه اش سرخورده شدن و تو دلشون خالی شدن یه عده که مشکلات مالی دارن هست رو نگذار عزیز دل /
    • عباس IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 2
      به عقیده بنده دزد دو نوع هست؛ مسقیم و غیرمسقیم، مسقیم: مثل کیف زن، گوشی زن، ماشین زن و... یا دزدایی که از دیوار خانه مردم میرند بالا غیرمسقیم: دزدایی هستند که از یکسری رانت ها و امتیازات و امکاناتی استفاده می کنند که امثال من و تو حتی تو خواب هم بهمون نمی دند که این امر باعث جر خوردگی طبقاتی میشه، یا دستمزد یکسری شغلها خیلی خیلی بالاست مثلا فلان دکتر حقوق یک روزش معادل چند ماه کار کارگر توی معدن هست، در کشورهای اروپایی حقوق یک پرفسور، یک دکتر، یک مهندس با یک کارگر اختلاف اندکی داره، و همه تقریبا در یک سطح زندگی میکنند پس در نتیجه کسایی که زندگی لاکچری، ماشین لاکچری و... دارند یقین بدان از سفره قشر متوسط و پایین جامعه دزدی کردند.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    چند نکته: ۱. طبیعت بشری با اختلاف و تفاوت در درآمد همراه است. به همین خاطر انتظار نمی ره خرج کردن مردم یکسان باشه. ۲. دخالت و اجبار هم در اسلام نیست. حالا می خواد کسی این اندازه ریخت و پاش کنه شخصیه. ۳. چشم و هم چشمی، داشتن جدیدترین برند و... غیر از جهالت نیست. چون با گوشی خیلی ساده تری هم کار آدم راه میفته. ۴. با همین پول نمی گم صدقه بده، تولیدی راه بندازن. ۵. این اندازه اختلاف طبقاتی از سیاست های لیبرال ها سرچشمه گرفته. ۶. عدالت تساوی نیست مساوات است. دادن حق به صاحب حق است. قرار دادن هر چیزی در جای خود است. این مهم نه چپ ها و نه راست ها بلکه اسلام با کسانی که واقعا به اسلام معتقد باشند نه شرق زده یا غرب زده محقق می شود.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    قابل توجه همه کاربران گرامی لطفاً از خرید این گوشی موبایل در این مدتی که تازه به بازار عرضه شد خود داری کنند این گوشی را اگر خرید نکنیم چند ماه اولی که وارد بازار شد قیمتش میاد پایین حدود 5یا6ماه از خرید این محصول خود داری کنید تا ارزان شود
  • کسرا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    آیفون 13قیمتش شوکه کننده هست والا آیفون 7پلاس هم که مال 5سال پیش قیمتش هم از سامسونگ پرچمدار A71 ساخت 2021 گرونتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس