شکست حمله موشکی عناصر ائتلاف سعودی علیه مواضع ارتش یمن

شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی امروز (دوشنبه) قصد حمله موشکی به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب را داشتند که ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، منابع نظامی در استان مأرب خبر دادند که شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی امروز (دوشنبه) قصد داشتند دو فروند موشک به سمت مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شلیک کنند، اما موشک‌ها دچار انحراف شده و در یک منطقه بیابانی و دور از هدف به زمین اصابت کردند.

به نوشته وبگاه الخبر المینی، این اولین بار نیست که پرتاب موشک از سوی ارتش وابسته به دولت منصورهادی با شکست مواجه می‌شود. پس از اینکه کارشناسان خارجی در پی پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مأرب را ترک کردند، عناصر وابسته به ائتلاف سعودی هیچ شلیک موفقیت‌آمیزی نداشتند.

این در حالی است که «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد مشترک ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن روز گذشته در مصاحبه‌ با روزنامه واشنگتن پست ضمن اذعان به کشته و زخمی شدن ۸۷۰۰ تن از نیروهای خود از ابتدای سال جاری در استان مأرب گفت که معضل اصلی ارتش دولت هادی حملات موشکی و پهپادی نیروهای دولت صنعاء است.

در یک ماه گذشته نیروهای مقاومت یمن دور جدید پیشروی‌های خود به سمت مرکز استان مأرب را آغاز کرده و مناطق وسیعی را در جنوب و جنوب شرق استان مأرب را به کنترل خود در آورده‌اند. تمامی استان شبوه نیز به دست نیروهای دولت صنعاء افتاده است.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» هفته پیش به نقل از منابع نظامی گزارش داد، همزمان با نزدیک شدن نیروهای یمنی، سرکرده‌های وابسته به دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در حال فرار از این شهر هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    الحمد لله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس