کد خبر 1281145
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
واشنگتن تایمز: بایدن پاسخگوی اشتباهاتش نیست

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت:بایدن باید در قبال اشتباهات اخیرش از جمله "خروج فاجعه بار" از افغانستان و ماجرای پناهجویان هائیتی پاسخگو باشد.

به گزارش مشرق، این روزنامه نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ۲۰ ژانویه در مراسم تحلیف، متن سوگند نامه را چنین قرائت کرد: من رسما قسم می‌خورم که صادقانه وظایف یک رئیس جمهور را انجام دهم و با تمام تلاش، توان خود را جهت حفظ و دفاع از قوانین اساسی کشورم به کار گیرم. اگرچه رئیس جمهور بایدن سوگند ریاست جمهوری را قرائت کرد اما ظاهرا نکته ضمنی آن را تحت عنوان "حفاظت از مردم کشورم" نادیده گرفته است.

این روزنامه در وبسایت خود نوشت که در کمتر از ۹ ماه، بایدن با سپردن افغانستان به دشمنان آمریکا و استقبال از احتمالاً میلیون‌ها فرد ناآشنا به خاک آمریکا وظیفه خود را کاملا نادیده گرفته است.

شهادت اخیر رهبران پنتاگون از جمله مارک میلی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و کنت مک‌کنزی، فرمانده واحد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در سنا فاش کرد که بایدن توصیه‌ای را درخصوص اعزام ۲۵۰۰ سرباز برای جلوگیری از سقوط دولت افغانستان که تحت حمایت آمریکا بود، نادیده گرفت ... علاوه بر این، جو بایدن در مصاحبه‌ با شبکه خبری‌ای بی سی ادعا کرد که پیش از این خروج فاجعه آمیز چنین توصیه‌ای از مشاوران خود دریافت نکرده است، پنهان کاری کرده بود.

براساس گزارش‌های واشنگتن تایمز، هرج و مرجی که به دنبال "فاجعه‌ خروج" در کابل رخ داد، به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی، تخلیه و انتقال ۹۵ هزار افغان به آمریکا و ترک تسلیحات آمریکا به ارزش میلیاردها دلار و شهروندان آمریکایی در افغانستان که تعداد آن‌ها به هزاران نفر می‌رسید، منجر شد.

واشنگتن تایمز نوشت: رئیس جمهور به شیوه‌ای مشابه، ناتوانی خود را درخصوص تأمین امنیت مرزهای جنوبی اثبات کرد. مقامات آمریکا هم به حکم دادگاه فدرال مبنی بر ماندن مهاجران غیرقانونی در مکزیک هنگام درخواست پناهندگی و هم به "قانون خدمات بهداشت عمومی" بی‌اعتنایی می‌کنند. در این بحران مرزی حداقل ۱۲ هزار نفر اهل هائیتی به صورت دسته جمعی وارد تگزاس شده بودند، به سرعت در سراسر کشور پراکنده شدند.

واشنگتن تایمز در پایان نوشته است که تا سال ۲۰۲۴ هیچ فرصتی برای پاسخگویی بایدن به دلیل سوء مدیریت او در امور کشور وجود ندارد؛ شکست‌های او میراث نسل‌های آینده است. آمریکا شایسته و سزاوار این وضعیت نیست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس