کد خبر 1281428
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
برنج

مصرف برنج خام نه تنها فایده‌ای برای بدن ندارد بلکه ممکن است مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه آمریکایی «Healthline» نوشت: برنج یکی از مواد غذایی است که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان غذایی اصلی و عمده مصرف می‌شود.

برنج نسبت به دیگر مواد غذایی در جهان، قیمت مناسبی دارد و دارای انواع مختلفی است.

اگرچه برنج به شکل متعارف پیش از مصرف، پخته می‌شود، اما ممکن است برخی افراد برایشان جای سؤال باشد که آیا می‌توان برنج را به شکل خام نیز مصرف کرد و اگر چنین است، آیا این کار دارای خواص اضافی برای سلامتی بدن نیز هست یا خیر.

طبق اعلام پایگاه «Healthline»، به نظر می‌رسد مصرف برنج خام، فایده بیشتری به نسبت حالت معمول که مصرف می‌شود، ندارد؛ بلکه به عکس، مصرف برنج خام می‌تواند پیامدهای نامطلوبی را برای بردن ما به همراه داشته باشد که از جمله آن می‌توان به خرابی دندان، ریزش مو، درد معده، کم خونی و فقر آهن اشاره کرد.

اگرچه غذاهای خام در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است که ممکن است برای این کار، مزایای فراوانی را نیز بشمارند، اما این مسئله در خصوص برنج صادق نیست.

در صورتی که شما نیز از طرفداران برنج به شمار می‌روید و دوست دارید تا از خواص بیشتر آن بهره‌مند شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا انواع دیگری از برنج مانند «برنج قهوه ای»، «برنج سیاه»، «برنج قرمز» و یا «برنج وحشی» را استفاده کنید.

در مقایسه با «برنج سفید»، این برنج‌هایی که ذکر کردیم، معمولا دارای آنتی اکسیدان بالاتری هستند و دارای مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری، به خصوص «ویتامین ب» هستند.

برنج خام فایده‌ای برای بدن ندارد. اگر دنبال نوع سالم تری از برنج هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از برنج‌های قهوه ای، سیاه، قرمز و یا وحشی استفاده کنید چرا که مواد مغذی بیشتری دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    خر برنج خام میخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس