ولیعهد «أبوظبی» با وزیر خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد

پس از گذشت ۴ سال از ظهر و بروز تنش در روابط میان «أبوظبی» و «دوحه»، ولیعهد امارات با وزیر خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد. دو طرف این دیدار را در شهر ابوظبی امارات برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این اولین دیدار ولیعهد ابوظبی با وزیر خارجه قطر از ۴ سال پیش است؛ یعنی درست زمانی که روابط میان دو طرف با تنش همراه شد. مقامات ابوظبی و دوحه در جریان دیدار مذکور در خصوص روابط دوجانبه گفتگو کردند.

پیش از این نیز، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «بندر بن محمد العطیه» اولین سفیر قطر در عربستان از سال ۲۰۱۷ استوارنامه خود را به «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان تحویل داد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه مذکور اعلام کرده است که تحویل استوارنامه سفیر قطر به پادشاه سعودی در حضور «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان انجام شده است.

پس از بحران دیپلماتیک میان ریاض و دوحه که حدود ۴ سال به طول انجامید، عربستان سعودی برای اولین بار در ماه ژوئن سفیر خود را به قطر اعزام کرد. ماه مِی گذشته، تمیم بن حمد آل ثانی به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز به عربستان سفر کرد.

از سوی دیگر، امیر قطر در ماه ژوئن گذشته استوارنامه اولین سفیر عربستان در این کشور پس از مصالحه را دریافت کرد. گفتنی است، در سال ۲۰۱۷ بحران سیاسی شدیدی در روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر ایجاد شد و آنها دوحه را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم و روابطشان را با این کشور قطع کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس