طارمی

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در هفته سوم از مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پیروزی خارج از خانه مقابل امارات دست یابد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان ایران در سومین روز از مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰:۱۵ امشب (پنجشنبه) در ورزشگاه زعبیل به مصاف امارات رفت و موفق شد از سد میهمان خود با یک گل بگذرد. مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ موفق شد دروازه امارات را باز کند.

در این دیدار سردار آزمون درد دقیقه ۹۰ یک ضربه پنالتی را از دست داد.

ببینید:

فیلم/ خلاصه دیدار تیم ملی ایران ۱-۰ امارات

ایران با این پیروزی ۹ امتیازی شد و با این شرایط صدر جدول گروه A را که موقتاً در اختیار کره جنوبی قرار گرفته بود، پس گرفت. پس از ایران نیز کره جنوبی با ۷ امتیار در رده دوم است و سپس امارات، لبنان و عراق با ۲ امتیاز رتبه‌های سوم تا پنجم را در اختیار دارند. سوریه نیز با یک امتیاز قعرنشین این گروه است.

ترکیب امارات: علی خصیف، شاهین عبدالرحمن، محمد العطاس، بندر الاحبابی، محمود خمیس، عبدالله حمد (۷۸ - سباستین تاگلیابو)، ماجد حسن، عبدالله رمضان، خلیل ابراهیم (۴۶ - محمد جمعه)، فابیو ورجینیو دلیما و علی مبخوت.

تداوم صدرنشینی ایران با شکست امارات/  VAR شجاعانه خلیل زاده را نجات داد +عکس و فیلم

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن (۴۶ - علی قلی‌زاده)، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی (۸۵ - احمد نوراللهی)، وحید امیری، علیرضا جهانبخش (۷۷ - احسان حاج‌صفی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۴+۹۰ - کریم انصاری‌فرد).

داور: کریستوفر جیمز بث

نیمه اول
دقیقه ۱۷: اولین موقعیت جدی ایران روی دروازه امارات با حضور علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه شکل گرفت، اما پیش از تصاحب توپ توسط کاپیتان ایران بازیکنان امارات اجازه کار را ندادند.

دقیقه ۲۱: بندر الاحبابی پس از خطایی که انجام داد و همچنین اعتراض شدید به داور مسابقه، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۲۹: ارسالی به محوطه جریمه امارات با اثرگذاری سردار آزمون روی توپ به مهدی طارمی رسید، اما این بازیکن نتوانست از این موقعیت بهره ببرد تا دروازه‌بان امارات صاحب توپ شود.

دقیقه ۳۸: تیم ایران بار دیگر صاحب موقعیت برای گلزنی شد که این بار سردار آزمون فرصت گلزنی ایجاد کرد که شوت او به مدافع امارات برخورد کرد و سپس مقابل دروازه به مهدی طارمی رسید، اما این بازیکن هم نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند. هرچند پس از ضربه ناموفق طارمی، آفساید او نیز اعلام شد.

دقیقه ۴۳: امید نورافکن به دلیل خطای شدیدی که روی بندر الاحبابی انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

تداوم صدرنشینی ایران با شکست امارات/  VAR شجاعانه خلیل زاده را نجات داد +عکس و فیلم

نیمه دوم
دقیقه ۵۰: صادق محرمی از سمت راست توپی را روی دروازه امارات ارسال کرد که سردار آزمون نتوانست در موقعیتی مناسب ضربه خوبی به توپ بزند.

دقیقه ۵۴: احمد نوراللهی روی حرکت انفرادی خود را به محوطه جریمه امارات رساند و ضربه نهایی او پس از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۸: علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه ضربه خود را روانه دروازه امارات کرد که دروازه‌بان موفق شد توپ را مهار کند.

دقیقه ۵۹: شجاع خلیل‌زاده در موقعیت تک به تک علی مبخوت با علیرضا بیرانوند، مرتکب خطا شد تا با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شود، اما در بازبینی صحنه توسط VAR مشخص شد دیگر بازیکن امارات پیش از موقعیت در آفساید بوده است. در حالی که همه منتظر خروج شجاع از زمین و شروع دوباره بازی بودند، بار دیگر از کمک داور ویدئویی برای تشخیص اینکه آیا بازیکن امارات پیش از صاحب موقعیت شدن در آفساید قرار داشته یا نه کمک گرفته و مشخص شد آفساید بوده است. بدین ترتیب توپ در اختیار ایران قرار گرفت و خلیل‌زاده به زمین بازگشت تا ایران ۱۰ نفره نشود. بدین کارت قرمز خلیل‌زاده دقیقه ۶۴ برگردانده شد و بازیکنان ایران با ضربه آزاد آفساید را بازی را آغاز کردند.

تداوم صدرنشینی ایران با شکست امارات/  VAR شجاعانه خلیل زاده را نجات داد +عکس و فیلم

دقیقه ۷۰: سردار آزمون و مهدی طارمی روی یک پاسکاری دو نفره ایران را صاحب یک موقعیت خوب گلزنی کردند تا طارمی روی اشتباه دروازه‌بان امارات در خروج از دروازه، برای ایران گلزنی کند.

دقیقه ۷۴: شاهین عبدالرحمن از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۷۹: مهدی طارمی با حرکتی انفرادی خود را به دروازه امارات نزدیک کرد، اما ضربه او از زاویه بسته راهی اوت شد.

دقیقه ۸۶: ماجد حسن با خطایی که روی سعید عزت‌اللهی انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۸۸: مهدی طارمی در محوطه جریمه توسط عبدالله رمضان متوقف شد تا داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۹۰: سردار آزمون پشت ضربه پنالتی ایستاد که علی خصیف موفق شد جهت ضربه او را تشخیص دهد و پنالتی ایران را مهار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • پری مجرد 44 ساله IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    7 28
    با بازیکنان بی کیفیتی مثل احمد نورالهی و صادق محرمی و علیرضا جهانبخش ما به جام جهانی صعود نخواهیم کرد به ضرس قاطع میگم کره جنوبی ایران را سه بر صفر در تهران شکست خواهد داد.
    • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      8 1
      اگر به جای این حرفا دنبال ازدواج و زندگیت بودی، الآن پسرت باید تو تیم ملي بازی می‌کرد یا حداقل در مورد فوتبال نظر میداد. برو به زندگیت برس خواهر من
    • سوسان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 6
      محمد زیاد سخت نگیر اگه پسر دار میشد مثل تو مادرشو ترک میکرد کلان پسرا واسه پدر و مادر دردسرند یه دختر خوشگل میبینند آبا و اجداشون یادشون میره
    • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      2 0
      سوسانو جان بی خیال. مال بد بیخ ریش صاحبش.خخخخخخ
  • پری مجرد 44 ساله IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    7 19
    بازی بسیار بی کیفیت و منفعلانه ای از تیم ایران امشب دیدیم و الحق و الانصاف با ناداوری امارات رو شکست دادیم حق امارات باخت نبود
    • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      10 1
      بابا یکی بره خواستگاری این بنده خدا بلکه دست از سر فوتبال برداره.
    • چ IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      7 0
      کدوم ناداوری چه ناداوری اتفاق افتاد که شما اینجوری میگید یعنی شما از Varهم چشمات قوی تره؟ اگه ناداوری شده به ما هم بگید
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 12
    آقای کریم باقری تیم ملی را با پیروزی اشتباه گرفته است...
  • پری مجرد 44 ساله IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    13 5
    چرا مهدی طارمی پنالتی رو نزد کلاس فوتبال طارمی عزیز چند لول بالاتر از سردار آزمونه
    • CA ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      همیشه پاسور مهمتر از خود زننده گل هست و پاس های جادویی آزمون عامل گل ایران بوده. البته گل طارمی هم فوق العاده حرفه ای و بی نقص بود ولی هماهنگی این دو نفر بسیار دیدنی هست و با بازی های بیشتر هماهنگی بیشتر می‌شود. در ضمن به نفتالین بگو ایران با این ترکیب می‌تونه تیم های مدعی قهرمانی جام جهانی رو شکست بده. نفتالین بایستی براتون معلم فوتبال هم بگیره
  • علی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    15 0
    برد برد است الان خیلی دلم حال اومد که این اماراتی های کاسه لیس آمریکا و اسراییل امشب چه حالی دارند مردم ما خبر از تبلیغات اماراتی ها قبل از این بازی ندارند والا این پیروزی خیلی دلچسب تر میشد
  • US ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    8 0
    بعضی آماتورها فکر میکنند بقیه تیمها چغندر هستند و هیچ تلاش و سرمایه گذاری نکرده اند و فقط آمده اند که کیسه بکس شوند و از چپ و راست گل بخورند. اتفاقا فاصله تیمها کم شده و مخصوصا بردن تیمهای به ظاهر ضعیف سختتر است
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    4 0
    اصلا بازی خوبی نبود
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    3 0
    تشکرخدا ! ممنون تیم ایران ، احسنت به ...var ! گفتم ۱- ۰ به نفع ایران اما نزدیک بود یک حواس پرتی بین مسابقات مارو بگیره که نگرفت ، همیشه درست جایی که خیلی مهمه ماخونسردبم ! برانگیختگی لازمه راهه تیم ماست . تیم حریف سیم خاردار زده بود و ماجدی نبودیم اما خوبیم خیلی خوب حتی می‌توانستیم ۴ گل هم بیاریم خونه منتها بی انصافی و شوک بعضی تماشاگران سیما باور نداشت . عجیب ترین کام بک تماشاگران زیبایی برگشت کارت قرمز ، پنالتی ،وشجاع باهم بود ! تو عمرم اینقدر از تکنولوژی خوشم نیومده بود بخصوص اون کاربری که آفساید رو کشف کرد هرکه بود وجدانش معرکه بود . بدی بازی ، سبک جدید امارات سیم خاردار بود اونا مساوی را درحکم برد می‌دیدند . بازی نچسبیده چون امارات نچسبیده
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    بازی بدی نبود تيم امارات درزمین خودش دفاعی بازی می کرد ودل به ضد حملات خوش کرده بود وتیم ايران هم مثل بازي هاي قبلی برای برد به‌ میدان آمده بود وخوشبختانه بازی راهم برد وصدر نشينی را حفظ کرد
  • GB ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 4
    باید از این برد کشورمون خوشحال باشیم و کم ارزش نکنیم. من فکر می‌کنم که ایران در آسیا سرتر از همه کشورهای عربی‌ هستش و فوتبالش به خاطر بازیکنان در اروپا حرفه‌ای تره. ضمنا ٔگل امارت رو فکر نمیکنم افساید گرفته باشند هر چند روی تابلو افساید زده بود ولی‌ کلا خطایی از طرف شجاع انجام نشده بود و اون بازیکن به عمد پای خودش رو به هم زده بود که هم پنالتی بگیره و هم شجاع اخراج بشه که با نگاه کردن به VAR تصمیم عوض شد.
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      در زمانی که آخرین پاس از زمین امارات برای فورواردش ارسال شد این فوروارد به اندازه 10 تا 20 سانتیمتر پشت سر آخرین دفاع ما قرار داشت و این دقیقا آفساید بود. آفساید بسیار ریزی که VAR انرا تشخیص داد.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    5 0
    کره بازی بعدی رو در ۲۰ دقیقه ی اول با دفاع جانانه شروع خواهد کرد، اگر گل زودهنگام رو به کره بزنیم از هم وا میره بازی شیرین میشه. بهتره طوفانی و پرتاکتیک شروع کنیم.
  • سوسان IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 9
    آفساید نبود شجاع یهودپولیسی خطا کرد داور اشتباهی سوت زد بردید
    • سعید IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      خوب بازی نگاه کن ببین تو یک صحنه جلوتر بازیکن امارات از آفساید اومد صاحب توپ شد و پاس داد که شجاع رو یار بعدی امارات که صاحب توپ شده بود خطا کرد،مشکل کمک داور خنگ بود که اولی ندید،ای ولا به وار
  • محمد IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    تو رو خدا اون لحظه ای رو که آفساید شده رو ی بار تر وتمیز نشان بدین.نه لحظه اخراج.نه نظر داور.نه...دیشب هم که همه موقعیت های حساس، تلویزیون می افتاد به پارازیت.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    ارعلتهای برد ایران در مقابل کشورهای عرب اینه که مربی ایران تو تیمهای عرب بازی کرده
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    آزمون گاردی گرفت ( سمت چپ توپ کاشته ایستاد ) طبیعیه که گلر می‌فهمه هدفش صددرصد سمت چپش نیست ، طوریکه آزمون القا میکرد او فهمید ساده به سمت راست خود آزمون توپ زده نمیشه عجیبه آزمون سمت چپ ایستاد نه پشت توپ و.....درضمن تعارف ضربه پنالتی رسم خوبی نیست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس