درستکار: کمترین نقش را در موفقیت تیم ملی کشتی آزاد داشتم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، گفت: نفرات زیادی در پیروزی‌های تیم ملی نقش داشتند و من اعلام می‌کنم که کم‌ترین نقش را ایفا کردم.

به گزارش مشرق، «پژمان درستکار» روز جمعه در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم در مورد دیدار آزادکاران با خانواده‌های خود پیش از اعزام به جام جهانی کشتی آزاد، اظهار داشت: این اتفاق بسیار خوب بود و جو صمیمانه‌ای به وجود اورد. خانواده «امیرحسین زارع» در ابتدا پیش‌قدم شدند و بعد هم بقیه خانواده‌ها در حالی که غذای محلی درست کرده بودند، آمدند. 

وی در پاسخ به این پرسش که می‌گویند سهم بیشتر این موفقیت برای کادر قبلی تیم ملی بوده و درستکار تنها از نظر روحی و روانی با تیم کار کرده بیان کرد: همیشه بعد از این موفقیت‌ها، پیروزی را به یک گروه نسبت می‌دهند. احساس می‌کنم در ابتدا صاحب اصلی این پیروزی‌ها، خانواده‌های بچه‌ها هستند. کشتی ورزش قشر متوسط و رو به پایین جامعه است و مردم باید بدانند خانواده‌ها با چه سختی این بچه ها را حمایت می‌کنند. 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اضافه کرد: بعد از آن مربیان سازنده این بچه‌ها هستند. آن‌ها با این بچه کشتی‌گیران در طول سال زندگی می‌کنند. بعد از آن کادرهای فنی که سال‌های گذشته برای این بچه‌ها در ادوار مختلف زحمت کشیدند، هستند. فدراسیون‌ها نیز در این پیروزی سهیم هستند من کمترین نقش را داشتم. وظیفه‌ای به من محول شد و من باید این ماموریت را باید به نحو احسن انجام می دادم.

درستکار در مورد مدال طلای امیرحسین زارع در سنگین وزن بعد از ۳۲ سال اظهار داشت: زارع شرایط این قهرمانی را داشت اما نباید مغرور شود. تازه اول راه او است. زارع ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شوند. در کشور سنگین وزن‌های خوبی هستند که زارع باید این موضوع را بداند. او اگر به همین روند ادامه بدهد حتما می‌تواند یکی از پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ ایران باشد.

وی تصریح کرد: کشتی ورزش ملی ایران است. بعد از دوران سخت کرونایی اتفاقاتی افتاد که استقبال مردم از کشتی زیاد شد. آمریکا و روسیه دستشان بسیار پر است و نفراتشان باهم تفاوتی ندارند. ما از روس‌ها و آمریکایی‌ها عقب هستیم. در چند وزن باید بیشتر کار کنیم. اگر در باد این پیروزی‌ها بخوابیم به مشکل خواهیم خورد. موضوع اردوها و رقابت های بین المللی نیز وجود دارد. اگر بچه‌ها مسابقات بیشتری داشته باشند، مسائل فنی و روحی‌ آن‌ها بهتر می‌شود. چرخه انتخابی تیم ملی می‌تواند به پویا بودن کشتی ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: زمانی که حکم سرمربیگری را گرفتم، فدراسیون چرخه‌ای را از قبل مشخص کرده بود و من مجبور بودم کار را ادامه بدهم. برخی از سر دوستی توصیه‌هایی کردند اما من گفتم چیزی بالاتر از عدالت نیست و این کار برکت دارد. میدان رقابت چرخه انتخابی برای خود کشتی‌گیران خوب است. زمانی دو کشتی‌گیر آمریکا با جردن باروز مبارزه می‌کردند و سال ها پشت سر او بودند اما بعدا از زیر سایه او در آمدند. آن‌ها امیدوار بودند باروز را شکست دهند و ملی پوش شوند. کامران قاسم پور نیز همین موقعیت را داشت. فدراسیون پای این چرخه ایستاده و من هم می‌ایستم.

درستکار عنوان کرد: در ابتدای کار بعد از المپیک سه گروه داشتیم. یک گروه از المپیک برگشته بودند، یک گروه از مسابقات جوانان جهان و یک گروه انتخابی داشتند. طراحی تمرینات بسیار سخت بود. همیشه در دنیا می‌گویند آمریکایی‌ها از نظر بدنی بهترین شرایط را دارند اما بچه ها مقابل تمام رقبا تا ثانیه آخر جنگیدند. تیلور مقابل حسن یزدانی از نظر بدنی کم آورده بود. باید از بچه‌های آمادگی جسمانی و کادرفنی تشکر کنم.

وی در مورد حسن یزدانی گفت: یزدانی کاپیتان تیم ملی و در حال حاضر یک برند و از بزرگان کشتی جهان است. مردم از او توقع دارند که باعث می‌شود فشار زیادی روی او باشد. برای طراحی مسابقه و آنالیز، فشار روحی زیادی داشت و صورتش هم این موضوع را نشان می‌داد. برخی اوقات در تمرینات به هم می‌ریخت اما او سلحشور است و اعتماد به نفس و میل به خواستن زیادی دارد. او واقعا با سلحشوری دل مردم را شاد کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بیان کرد: در ۴۰ روز گذشته خیلی تلاش و کار کردیم. بچه های آنالیز خیلی به ما کمک کردند. فدراسیون و علیرضا دبیر رییس فدراسیون به من خیلی اعتماد کرد که از آن‌ها به صورت ویژه تشکر می کنم. با وجود هجمه زیاد، ایستادند و بدون هیچ چشمداشتی برای کشتی و مردم کار می‌کنند. حمید سوریان نیز مثل یک برادر کنار تیم ملی بود. دکتر تغذیه و ماساژور تیم خیلی به ما کمک کردند.

درستکار ادامه داد: این پیروزی را به مردم خوب کشور هدیه می‌کنم و امیدوارم مسئولین حمایت کنند تا تیم ایران در المپیک ۲۰۲۴ بدرخشد تا ان‌شاالله دو، سه مدال طلا بگیرد. جا دارد از محسن کاوه مدیر تیم ملی نیز تشکر کنم که واقعا مانند یک پدر به کار ما نظارت داشت و راهنمایی می‌کرد.
 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس