ناگفته‌های پیروزی حسن یزدانی بر دیوید تیلور/ حضور دبیر و سوریان دخالت نبود

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره شکستن طلسم جدال حسن یزدانی و حریف آمریکایی‌اش در فینال مسابقات جهانی نروژ با خبر نگار ما صحبت کرد.

به گزارش مشرق، پژمان درستکار درخصوص شکستن طلسم و پیروزی حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور اظهار داشت: مبارزه حسن یزدانی و حریف آمریکایی‌اش یک کشتی حیثیتی برای مردم ایران بود و اینکه مردم عزیزمان دوست داشتند حسن با شکست تیلور قاطعانه از این میدان بیرون بیاید، تقریباً حدود یک ماه و نیم خوب کار کردیم و نقاط ضعف حسن و نقاط قوت تیلور را پوشش دادیم، حسن هم بسیار سلحشورانه، بابرنامه و باهوش کار کرد و موفق شد که این پیروزی را رقم بزند.

وی در خصوص قوانین سختگیرانه‌ای که در اردو برای ملی پوشان کشتی‌ ایجاد کرده بود گفت:‌ این سختگیری نیست و اسمش را دلسوزی برادرانه و پدرانه بگذاریم خیلی بهتر است. به هر حال به عنوان سرمربی تیم یک وظایفی را به عهده دارم که در جهت پیشرفت و موفقیت بچه ها انجام می‌دهم. هر اقدامی را انجام داده‌ام در جهت کمک به ملی پوشان بوده است و باعث می‌شود بچه‌ها از زحماتشان نتیجه بگیرند. اگر اتاقی جدا شده و یا تلفنی گرفته شده در جهت موفقیت تیم و خود بچه ها بوده است.

وی درباره نتایج درخشان تیم ملی با توجه به مدت زمان کمی که در اختیار داشتند، گفت: با توجه به زمان کمی که برای برنامه ریزی، طراحی تمرین، آنالیز و همچنین پرداختن به مسائل روحی و روانی کشتی گیران در دست داشتیم توانستیم خیلی خوب عمل کنیم. اول با توکل به خدا و بعد با برنامه ریزی که در اختیار داشتم توانستیم نتایج خوبی را رقم بزنیم.

درستکار در ادامه صحبت هایش بیان داشت: یکی از مسائلی که برایم مهم است، نظم و انضباط و اتحاد و همدلی تیمی است که توانستیم خوب عمل کنیم و دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره برآورده شدن انتظارات از نتایج تیمش اظهار کرد: تیم ما یک تیم بسیار جوان بود و بعضی اوقات جوانان کاری می‌کنند کارستان و گاهی هم همین جوانی و بی‌تجربه‌گی مانع پیروزی می‌شود، مثل رحمان عموزاد و عرفان الهی اما قبل از اعزام به مسابقات جهانی هم گفتم من به تیم جوان اعتماد و باور دارم و می‌دانم اتفاقات بزرگی را  رقم می‌زنند.

وی درباره اینکه آیا حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان کنار تیم به منزله دخالت در تصمیمات مربیگری شما بوده است، گفت:  حضور آقای دبیر و سوریان که اسطوره کشتی ایران هستند، نه تنها دخالت نبوده بلکه منت بر سر ما گذاشتند و باعث افتخار بوده حضور و همراهی دلسوزانه‌شان و تمام تلاش و تمرکزشان درجهت کمک، مشاوره و همراهی تیم بوده. جایگاه دو اسطوره کشتی ما کاملا مشخص است و باعث افتخار بود برای من و کل اعضای تیم که با توجه به تجربه‌ای که داشتند چند روز کنار ما و همه بچه ها حضور داشتند و روحیه دادند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص اینکه بدون قرارداد هدایت این تیم را برعهده داشت بیان کرد: برای من بزرگترین افتخار خدمت کردن به تیم ملی کشورم است، برای موفقیت جامعه کشتی و تیم ملی نیاز است که مسئولین محترم ورزش، از ورزش اول کشورمان حمایت کنند و کنارمان باشند چرا که همیشه در مسابقات المپیک و مسابقات حساس کشتی است که بار ورزش ایران را به دوش می‌کشد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    10 0
    کارتون خیل درسته آقای درستکار خدا قوت پهلوون خسته نباشی دلاور
  • بینا IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    6 1
    درود بر شرف همه تیم ملی کشتی چه آزاد چه فرنگی پژمان درستکار نشون داد نخبه مربی گریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس