از تشویق ایستاده رئیس جمهوری تا صدای دخترک معلول و شوتی‌ها که شنیده شد

تشویق ایستاده رئیس جمهوری برای نوجوانان دهه هشتادی تا صدای شوتی‌ها ( رانندگان خودروهای سواری که کالای وارداتی حمل می کنند) و دخترک معلولی که به گوش رئیس جمهور رسید از حاشیه های این دیدار بود

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در ادامه سفر یکروزه خود به استان بوشهر با نخبگان،علما، خانواده های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم دیدار کرد و پای درد دل نمایندگان آنها نشست.

بنیاد شهید باید نهادی رجوع کننده باشد

اسماعیلی فرزند شهید و نماینده گروه‌های جهادی در این مراسم به نمایندگی ازسه  قشر خانواده شهدا ، گروه‌های جهادی و کادر درمان گفت: بوشهری‌ها به عنوان مرزبان دین خود را همواره به اسلام و ایران ادا کرده اند.

وی ادامه داد: عملکرد دولت سیزدهم ضامن پایداری نظام خواهد بود و پس از هشت سال گذشته که دارایی‌های مردم از بین رفته و سفره‌شان کوچک‌تر شده، دولت کنونی باید با کارآمدی شک مردم را برطرف و آنها را امیدوار کند.

اسماعیلی در ادامه به مطالبات خانواده شهداء اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید باید از یک نهاد رجوع شونده به نهادی رجوع کننده تبدیل شود.

وی بابیان اینکه ضروری است فقر اطلاعاتی در بنیاد شهید رفع و مخاطبان این نهاد از اطلاعات و خدمات این سازمان آگاه باشند،گفت: تکریم واقعی خانواده شهدا زمانی خواهد بود که در عمل به آنها خدمت شود.

لوح های رنگارنگ خانواده ایثارگران و مشکلات پنهان آنان

این فرزند شهید می گوید که خانواده ایثارگران خسته شدند از اینکه همواره در همایش‌ها و مراسم رسمی لوح تقدیر گرفتند اما در زندگی واقعی مشکلات فراوانی دارند.

وی ادامه داد: وضعیت درمان خانواده ایثارگران با مشکل فروانی روبرو است و ضروری است که خدمات درمانی برای این قشر سهل در اختیار باشد.

او بیان کرد: خانواده ایثارگران باید برای دریافت خدمات درمانی به انواع و اقسام دستگاه ها مراجعه کنند در صورتیکه لازم به وجود این بروکراسی اداری پیچیده نیست.

اسماعیلی از موضوع تبدیل وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران که به گفته او به طور کامل اجرا نشده گلایه کرد.

وی افزود: باید فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگرانی که کارمند دولت نیستند و در سایر بخش ها مشغول فعالیت هستند نیز از مالیات و سایر معافیت ها بهرمند باشند.

این فعال در گروه های جهادی گفت: گروه های جهادی باید در جلسات شورای اداری استان نماینده داشته و در رفع محرومیت ها نیز در اولویت باشند.

وی اجرایی شدن سهم ۳ درصد نفت و گاز را مطالبه کرد و این طرح را تنها روی کاغذ دانست که درست اجر نمی شود.

اسماعیلی از کمبود آب آشامیدنی سالم، راه و مدرسه در این استان گلایه کرد و اظهار داشت: روستاهایی در این استان وجود دارد که حتی آب آشامیدنی سالم بهرمند نیستند و هنوز مدارس کپری در بعضی مناطق استان بوشهر وجود دارد که باید جمع آوری شود.

نبود بیمارستان خصوصی و کمبود مراکز درمان سوختگی در قطب صنعت انرژی

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع بهداشت و درمان در بوشهر اشاره کرد و گفت: این استان فاقد بیمارستان خصوصی است و برای ارتقاء بحث بهداشت و درمان و ایجاد فضای رقابتی باید زمینه ایجاد بیمارستان های خصوصی در این استان ایجاد شود.

این فعال حوزه درمان گفت: مردم این استان برای درمان با کیفیت به استان فارس مسافرت می کنند و خلا خدمات درمانی باکیفیت در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ضروری است شناورهای امدادی در این منطقه ایجاد شود افزود: باتوجه به وجود مراکز متعدد نفت و گاز احداث ۲ مجموعه سوانح سوختگی جدید در این استان نیاز است و همچنین ایجاد بیمارستان مجهز مادر و کودک مطالبه بحق اهالی بوشهر است.

زنان بوشهری پای انقلاب ایستاده اند

خانم یوسفی فعال حوزه زنان و خانواده استان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه زنان بوشهری پای انقلاب ایستاده‌اند،گفت: عقبه بانوان ولایت مدار بوشهر در طول تاریخ این خاک نشان داده اند که به ضرورت در امور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مشارکت فعال دارند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم باید به بانوان بوشهر اعتماد کرده و از ظرفیت بانوان این خطه در مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در بعد استانی ،ملی و بین المللی استفاده کند.

این فعال حوزه زنان و خانواده استان تاکید کرد: کمک کنید روحیه اعتماد به نفس بانوان  که در سالیان قبل صدمه خورده تقویت شود.

وی با بیان اینکه کمبود مراکز مشاوره و موسسه های علمی پژوهشی متناسب با شان بانوان بوشهری وجود دارد، افزود: فقر ،بیکاری بانوان تحصیل کرده و رشد سن ازدواج زنان ازجمله مشکلات جامعه بانوان این خطه است که از دولت سیزدهم توقع می رود که در گام دوم انقلاب در راستای کاهش این آسیب‌ها تلاش کند.

دولت سیزدهم مدیران جوانی در تراز انقلاب تربیت کند

حجت الاسلام جمالی فعال سیاسی استان بوشهر نیز در دیدار با ریاست جمهوری گفت: دولت باید بستری برای تربیت مدیران انقلابی و مومن فراهم کند.

جمالی معتقد است که اگر امروز به جوانان در عرصه مدیریتی میدان داده نشود، جبران آن سخت است.

او بزرگترین هدیه دولت سیزدهم در پایان کار این دولت را تربیت مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی دانست و افزود: ضروری است مرکز مطالعات راهبردی دولت در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد شود.

وی بوشهر را دارای ظرفیت عظیم نیروی انسانی دانست و افزود: بوشهر پایتخت انرژی کشور است و باید معاونت انرژی به معاونین استانداری بوشهر افزوده شود تا مشکلات حوزه انرژی این استان حل شود.

این فعال عرصه سیاسی استان گفت: پیوست فرهنگی و اقتصادی در تمام پروژه های استان باید اعمال شود و باید برای تمام مجموعه های استان پیوست اجتماعی و اقتصادی تعریف شود.

وی در ادامه بر افزایش مراودات بوشهر با کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد و اظهار داشت: درخواست می شود که دولت در انتخاب سفرا و کارداران ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس از منابع انسانی این استان استفاده کند زیرا وجود اشتراکات فرهنگی دیرینه با کشورهای منطقه در بهبود روابط کمک شایانی خواهد کرد.

در محاصره دریا اما وارد کننده آب

کارشناس حوزه اقتصاد این استان نیز گفت: بوشهر در طول تاریخ بیشترین خدمات را به کشور ارایه کرده اما متناسب با این خدمات از سوی حاکمیت قدر ندیده است.

بحرانی ادامه داد: عمده منافع حاصل از این خطه به کل کشور رسیده است و تقاضا داریم مسایل و مشکلات این استان خصوصا در حوزه آب، انرژی ، زیرساخت‌های آموزش و ... در سطح ملی دیده شود.

وی اظهار داشت: در حوزه آب وضعیت بوشهر به کاریکاتوری تلخ شبیه است زیرا ۹۰ درصد آب این استان از استانهای همجوار تامین می شود و راه برون رفت از این وضعیت توسعه آب شیرین کن است زیرا اکنون از خط لوله ای آب استان تامین می شود که خشکی استان‌های همجوار و بویژه استان فارس را در پی دارد.

او از رئیس جمهوری ایران اسلامی خواست که دستور احداث نیروگاه پنج هزار مگاواتی برق و آب را صادر کند.

بحرانی در ادامه به وجود اعتصابات کارکنان بومی حوزه انرژی و تبعیضات ناروا در حق این قشر اشاره کرد و افزود: این مشکلات در مجموعه‌هایی ازجمله بهرگان و عسلوییه مشاهده می شود.

قصه تلخ شوتی‌ها از سر بیکاری است

وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: باوجود ظرفیت های فراوان یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در سطح کشور در این منطقه شاهدیم و روزی نیست که خبر کشته شدن شوتی‌ها به گوش نرسد که این وضعیت در پی بیکاری جوانان به وجود آمده است.

بحرانی اضافه کرد: موضوع اشتغال افراد بومی در رده‌های مختلف مجموعه‌های نفتی و گازی باید مدنظر دولت قرارگیرد.

وی موضوع اشتغال بوشهر را متفاوت از سایر نقاط کشور عنوان کرد و گفت: در این استان با وام کم بهره نمی توان شغل ایجاد کرد.

وی پیشنهاد داد: می توان در این استان صندوق توسعه ایجاد کرد تا منابع آن از محل حق آلایندگی و ... بصورت مداوم تامین شود همچنین با تاسیس سازمانی توسعه‌ای از این منابع برای توسعه پایدار استان و اشتغال زایی بهره گرفت.

اول در درآمد آخر در توسعه

کارشناس اقتصاد دریا پایه نیز در این دیدار گفت: درآمدهای وصولی استان بوشهر در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد اما بوشهر ازجمله استان های محروم کشور است.

بهرامی افزود: اقتصاد این استان مولد و تولید محور نیست و با تلاطم های کوچک یا بخشنامه ای ناهمسو با مشکل مواجه می شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه فناوری و نوآوری و توسعه بازار فناوری شرکت‌های دانش بنیان این استان امر بسیار مهمی است و سند توسعه دانش بنیان استان پس از ۲ سال تلاش برای اولین بار در کشور تدوین و در سال ۹۹ ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: تحقق اقتصاد دانش بنیان ضرورتی مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس اقتصاد دریا پایه تاکید کرد: وزارت نفت امروز باید با درآمد حاصل از فروش نفت و گاز برای ۴۰ سال آینده که نفت و گازی برای فروش وجود ندارد در حوزه تولیدات دانش بنیان و توسعه این بخش اقدام کند.

صدای اهل تسنن بوشهر همواره شنیده شده است

امام جمعه اهل تسنن بوشهر نیز در این دیدار، جامعه اهل سنت را بخش عمده ای از جمعیت این استان دانست و افزود: اتحاد و همدلی مثال زدنی بین شیعه و سنی این استان وجود دارد که جای تقدیر دارد.

شیخ اسماعیل بازدار گفت: اهل سنت مفتخرند که در صف مقدم پرچمداران وحدت ایران اسلامی قرار دارند.

وی ادامه داد: این درخواست وجود دارد که به مشکلات جامعه اهل سنت بوشهر بویژه در جنوب این استان توجه ویژه صورت گیرد و در حوزه اشتغال و استخدام آنها نیز تدابیری اندیشیده شود.

امام جمعه اهل تسنن بوشهر نیز بر این مطلب تاکید کرد که همواره با آغوش باز مشکلات اهل تسنن در این استان شنیده شده و قدم های بسیار محکمی برای رفع مشکلات اهل سنت بوشهر برداشته شده است.

از تشویق ایستاده رییس جمهور برای دهه هشتادی‌ها تا صدای دخترک معلولی که شنیده شد

در ادامه این دیدار گروه سرود ندای انقلاب که همه نوجوان دهه هشتادی بودند هنرنمایی کردند که آیت الله رئیسی تحت تاثیر این هنرنمایی قرار گرفت و به پاس تشویق این نوجوانان ایستاد و آنها را به مدت چند دقیقه مورد تشویق قرار داد.

همچنین در پایان این دیدار دختری که گویا از بدنه جامعه معلولان بود صدایش را بالا برد و گفت: چرا صحبت یکسری اقشار جامعه ازجمله معلولان در این جلسه شنیده نشد و تنها نماینده بعضی گروه‌ها سخن گفتند.

آیت الله رئیسی ،رییس جمهوری در پاسخ به سخنان این دختر گفت: حق دارید که گلایه‌مند باشید.

رئیس جمهور افزود: به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا و فرصت کم امکان سخنرانی نماینده همه اقشار جامعه در این نشست چندساعته وجود نداشت اما این امکان وجود دارد که شما به عنوان جامعه توانمند معلولان بوشهر صحبت ها و مطالبات این قشر را مکتوب به من تحویل دهید تا پیگیری کنم.

این دختر که گویا با سخنان آیت الله رئیسی قانع شده بود لبخندی ناشی از رضایت بر لبانش نقش بست.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی می کنند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست با نخبگان استان از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    8 10
    بشینیم ببینیم چه فرقی میکنه اوضاع بعد از این سفرهای استانی من که چشمم آب نمیخوره
    • ر IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      4 7
      چشم امثال تو رو فقط خاک پر میکنه
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 1
      همون دیگه فقط بلدی بشینی مثل روحانی که بهش رای دادی،
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 0
      مگه نمیبینی بعد از سفرهای استانیش سه سال پیش تو قوه قضائیه همه چی گل و بلبل شده؟
  • کیایی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    9 6
    احسنت به سید مظلومان که سر کشی می‌کنه و وقت مشخص می‌کنه و حساب پس می‌کشه!
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 0
      ای کاش منم صبح تا شب با هواپیمای اختصاصی و کلی خدم و حشم و محافظ و عکاس و خبرنگار میرفتم سفر ماهیانه هم 200 میلیون تومن فقط حقوق خودم بود.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    8 3
    خدا انشاءالله پشت و پناهت باشه در کنار ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی و انشاءالله خدا برکتی عظیم عنایت کنه به همه کارتون ای جانم به چنین رئیس جمهور بسیار دلسوز و پرکار و فداکار و بااخلاصی اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن اعدائهم واهلک عدوهم اجمعین
  • DE ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 4
    از کنترل گرانی و ارز و تورم چه خبر آقای دکتر !!
    • AU ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 3
      سلام.اونا رو از نفوذی ها سنگ دل وطنی باید بپرسی! از امریکا و غرب باید بپرسی ..
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 0
      حاج اقا یه جوری میره سفر انگار نمیدونه مشکلات مملکت و ملت چیه داره میره بگرده تا مشکل پیدا کنه و حل کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس