وضعیت زندان‌های خصوصی آمریکا؛ از شیوع کرونا تا ضرب و شتم سیاه پوستان

یک گزارش نشان می‎دهد که وضعیت زندان‎های خصوصی در آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن همانند دوره دونالد ترامپ است و هیچگونه تفاوتی را شاهد نبوده است.

به گزارش مشرق، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا زمانی که به عنوان نامزد انتخابات فعالیت می‌کرد متعهد شده بود که استفاده از بازداشتگاه‌های خصوصی را متوقف کند.

بایدن آن زمان گفت «دولت فدرال نباید از امکانات خصوصی برای بازداشت، از جمله بازداشت مهاجران غیرقانونی استفاده کند.»

بیشتر بخوانید:

اوضاع در زندان «النقب» اراضی اشغالی ملتهب شد

در آوریل سال جاری، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در پاسخ به معترضانی که خواستار پایان بازداشت مهاجران بودند، اعلام کرد که نباید هیچ زندان خصوصی وجود داشته باشد.

به گزارش «نیوزویک»، بایدن در ادامه خطاب به معترضان گفت «من با شما موافق هستم؛ به من ۵ روز دیگر فرصت دهید.»

حال مدت زیادی از آن ۵ روز گذشته است اما در مورد زندان‌های خصوصی برای بازداشت مهاجران، چیز کمی تغییر کرده است.

اگرچه دولت بایدن از تعطیلی اخیر ۲ مرکز بازداشت مهاجران دارای شرایط آزاردهنده حمایت کرده است، اما تقریباً ۲۰۰ بازداشتگاه دیگر بازداشت مهاجران در سراسر آمریکا همچنان فعالیت می‌کنند؛ بسیاری از آن‌ها همان شرایط وخیم را دارند.

در ژانویه ۲۰۲۱، بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که به وزارت دادگستری آمریکا دستور می‌داد تا استفاده از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های فدرال تحت کنترل بخش خصوصی را متوقف کند؛ حرکتی که توسط مدافعان حقوق مهاجران به عنوان اولین گام مهم مورد استقبال قرار گرفت.

اما دولت بایدن برای تاسیسات اداره مهاجرت و گمرک آمریکا این کار را اجرا نکرد؛ در نتیجه، استفاده اداره مهاجرت و گمرک از بازداشتگاه‌های خصوصی تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ۸۱ درصد از افرادی که در بازداشت اداره مهاجرت و گمرک بودند، در ژانویه ۲۰۲۰ در مراکزی تحت مالکیت یا مدیریت شرکت‌های خصوصی زندان نگهداری می‌شدند؛ تعدادی که در دولت بایدن تغییر خاصی نکرده است.

تجزیه و تحلیل به روز شده اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از داده‌های اداره مهاجرت و گمرک آمریکا نشان می‌دهد که تا سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی، ۷۹ درصد از افرادی که در بازداشت این اداره بوده‎اند در بازداشتگاه‌های خصوصی نگهداری می‌شدند.

این تازه‌ترین فصل زشت در تاریخ زندان‌های دسته جمعی آمریکاست؛ تقریبا نیمی از همه بازداشت شدگان اداره مهاجرت و گمرک آمریکا در تگزاس و لوئیزیانا نگهداری می‌شوند.

بازداشتگاه‌های این اداره برای افرادی که ماه‌ها و حتی سال‌ها در بازداشت به سر می‌برند، همچنان مکانی خطرناک و ناامن است.

بر اساس تجزیه و تحلیل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، از سال ۲۰۱۸ تا این تاریخ  دستکم ۴۳ مهاجر پس از بازداشت در تاسیسات اداره مهاجرت و گمرک آمریکا متعلق به شرکت‌های خصوصی جان خود را از دست داده‎اند.

شیوع ویروس کووید-۱۹ همچنان در این مراکز بازداشتی ادامه دارد و دلیل آن تا حد زیادی این است که این اداره در انجام آزمایش‎های کافی و ارائه واکسن به افراد بازداشت شده کوتاهی کرده است.

افراد بازداشت شده، به ویژه مهاجران سیاه پوست، در این مراکز با خشونت و سوء استفاده شدید مواجه می‌شوند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس