به گزارش مشرق، برنامههای اینستاگرام و فیسبوک تنها چند روز پس از یک قطعی بزرگ، در روز جمعه دوباره برای بسیاری از کاربران از دسترس خارج شدند.
به گزارش «ایندیپندنت»، سخنگوی شرکت فیسبوک، شرکتی که مالک هر ۲ برنامه است، گفت «ما آگاه هستیم که برخی از افراد در دسترسی به برنامهها و محصولات ما با مشکل روبرو هستند؛ ما در تلاش هستیم تا اوضاع در اسرع وقت به حالت عادی برگردد و برای هر گونه مشکلی که پیش آمده عذرخواهی میکنیم.»
بیشتر بخوانید:
فیسبوک، بزرگترین خودکامگی روی زمین
بسیاری از کاربران در توئیتر از مشکلات دسترسی به برنامههای شرکت فیسبوک شکایت کرده و از این برنامهها ابراز نارضایتی کردند، زیرا این قطعی در پی بحران رسانههای اجتماعی روز دوشنبه گذشته، زمانی که واتس اپ، اینستاگرام و فیسبوک بیش از ۶ ساعت از دسترس خارج شده بود، دوباره اتفاق افتاد.
بیشتر بخوانید:
افشاگری کارمند فیسبوک درباره اثرات مخرب فیسبوک و اینستاگرام +فیلم
همچنین در پی این قطعی، اینستاگرام در پیامی توییتری از کاربران عذرخواهی کرد و نوشت «ما میدانیم که برخی از شما ممکن است در حال حاضر در استفاده از اینستاگرام با مشکل روبرو شده باشید؛ ما از این بابت بسیار متاسفیم و در اسرع وقت برای رفع مشکل تلاش میکنیم.»
این ۳ برنامه، که همه متعلق به فیسبوک هستند و از زیرساختهای مشترکی استفاده میکنند، اندکی قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت انگلیس در روز دوشنبه گذشته از دسترس خارج شده بودند.
بزرگترین قطعی فیسبوک در تاریخ این برنامه، ناشی از یک فرمان اشتباه بود که به آن چیزی منجر شد که غول رسانههای اجتماعی اشتباه خود ساخته عنوان کرد.
از اواسط صبح جمعه به وقت اقیانوس آرام، اینستاگرام در بارگیری محتوای جدید برای برخی از کاربران با مشکل روبرو شد.
بر اساس گزارش سایتهای مرجع مربوط به قطعی نرم افزارها، بیشترین اختلال مربوط به کاربران در آمریکا بوده است.
فیسبوک نیز در این میان به آرامی بارگیری میشد و کاربران این مشکلات را به سایتهای مرجع گزارش کردند.