کد خبر 1283949
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
تاثیر قطعی فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ بر مشاغل

وقتی فیسبوک و زیرمجموعه ها و خدماتش دچار قطعی شدند بسیاری از مشاغل با مشکل مواجه شدند.

به گزارش مشرق، هفته گذشته واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک با یک قطعی طولانی مدت شش ساعته روبرو شدند. در ابتدا، بسیاری از مردم آن را به گردن ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود می‌انداختند، اما خیلی زود متوجه شدند که اتصال اینترنت مشکل ندارد، بلکه مشکل از طرف فیسبوک است.

اما در پی این اتفاق بسیاری از مشاغل به دلیل قطعی آسیب دیدند. بسیاری از کاربران به استفاده از تلگرام روی آوردند و این قطعی حتی ارزهای رمزنگاری شده و نفت روسیه را نیز تحت تاثیر قرار داد.

در بسیاری از کشورها، فیسبوک و اینستاگرام به پلتفرم‌های حاکم در بسیاری از کشورها تبدیل شده اند. این پلتفرم‌ها علاوه بر اینکه به عنوان منبع سرگرمی عمل می‌کنند، از آن برای پیام رسانی، پخش زنده، ایجاد واقعیت مجازی و ارائه خدمات دیجیتالی دیگر نیز استفاده می‌شود و برای برخی این شبکه‌ها منبعی برای درآمدزایی است که در نتیجه قطعی بسیاری از کسب و کارها با ضرر مواجه شدند.

تاثیر قطعی فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ بر مشاغل

بسیاری از مشاغل کوچک برای فروش محصولات خود به فیسبوک یا اینستاگرام وابسته هستند. بدون هیچ بنیان قوی دیگر و وابستگی کامل به این سیستم عامل ها، این قطعی تأثیر بسیار بدی بر مشاغل کوچک داشت. در خاموشی ۶ ساعته، بسیاری از مشاغل کوچک به طور موقت تعطیل شدند. در حال حاضر با وجود اینکه این شبکه‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند، بسیاری از صاحبان مشاغل به این فکر افتاده اند که حضور خود را در سایر سیستم عامل‌ها نیز مشخص کنند.

با این قطعی، یکی از درس‌هایی که کاربران آموختند، به ویژه کسی که از این بسترها برای توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کند این است که همه تخم مرغ‌ها را در یک پلتفرم نگذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس