چاووش اغلو: آماده نبرد با یونان در شرق مدیترانه هستیم

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از یونان گفت که آنکارا آماده نبرد محتمل با این کشور در مدیترانه است.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش بین ترکیه و یونان، وزیر خارجه ترکیه روز شنبه در نشست خبری از آمادگی نبرد محتمل با یونان خبر داد.

به گزارش روزنامه یونانی «توویما» «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در این باره گفت: «ما اقدامات خود را در برابر نقض فلات قاره خود انجام می‌دهیم. آخرین باری که یونان یک مایل دریایی به فلات قاره ما (شرق کرت) نزدیک شد، یک ناوتکس صادر و هشدارهای لازم را دادیم. آنها دائماً از ترکیه در مجامع بین المللی شکایت می‌کنند. من نمی‌دانم چه فایده ای دارد. شاید سیاست داخلی باشد.»

چاووش اغلو در ادامه گفت که ترکیه آماده نبرد با یونان است. این هشدار کمتر از دو هفته پس از امضای پیمان دفاعی متقابل بین یونان و فرانسه و در شرایطی که آنکارا تصمیم گرفته کشتی تحقیقاتی خود را به  شرق مدیترانه شرقی بفرستد، صادر شده است.

ترکیه که سابقه و روابط ناخوشایندی با یونان همسایه خود در ناتو دارد، از  توافق  یونان با فرانسه به عنوان تهدید کننده صلح و ثبات منطقه‌ای انتقاد کرده است. همکاری نزدیک دفاعی بین یونان و ایالات متحده بر نگرانی‌های آنکارا می‌افزاید.

یک نشریه یونانی اخیرا در مطلبی به مسابقه تسلیحاتی بین یونان و ترکیه پرداخت و نوشت، حوادث روزهای گذشته نزدیک یونان نشان داد که هر لحظه ممکن است یک حادثه در دریای اژه رخ دهد. روزنامه یونانی «ریپورتر» نوشت، یک سناریوی جنگی شدید وجود دارد که در آن مسابقه تسلیحاتی ارتش یونان مجهز به ناوهای فرانسوی را به جنگ با ترکیه مجهز به زیردریایی‌های آلمانی سوق می‌دهد.

همزمان با تحرکات نظامی در منطقه، جنگنده‌های «اف-۱۵» نیروی هوایی آمریکا نیز روز پنجشنبه وارد پایگاه هوایی یونان در شهر «لاریسا» شدند تا رزمایشی را با هدف کمک به امنیت و ثبات منطقه مدیترانه و بالکان برگزار کنند. این رزمایش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه پس از تصویب پیمان همکاری دفاعی پارلمان یونان با فرانسه، ابراز نگرانی کرده است.

ارتش یونان در بیانیه‌ای اعلام کرده که این رزمایش شامل ماموریت‌های دفاع پیشرفته و تاکتیک‌های هوانوردی تهاجمی، پشتیبانی هوایی، حمله به اهداف در زمین و دریا و پشتیبانی از نیروی دریایی خواهد بود. اینک منطقه مدیترانه شرقی به مرکز تنش یونان با ترکیه بر سر کنترل حریم دریایی مبدل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    17 13
    اردوغان با کدوم همسایه مشکل نداره؟نوکر صهیونیست
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      6 5
      با سوریه و ایران و یونان مشکل داره! منزوی ترین حالت ممکن.‌ حالا برا ما کری میخونه!
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      3 0
      نه اینکه شما با همه خوبید
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    13 12
    فرصت خوبیه که ما هم از شرق به این کشور جعل هجوم ببریم و این ساتراپی هخامنشیان رو به خاک وطن برگردونیم
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      9 6
      جنگ جهانی اول و نبرد گالیپولی رو به یاد بیاور پژاکی
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      0 0
      ببینم اجاره خونتو دادی یا صاحبخونه جوابت کرده
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      2 2
      ساتراپ هخامنشی ۶۰ میلیون ترک داشت ؟! توو هپروت سیر میکنیدها
    • آریوبرزن IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 1
      اگر معتقدیم که همه فرزندان آدم هستیم پس نگاههای نژادپرستانه اشتباهه و کار شیطانه،انسان نباید منفعل بشه و باید با منطقه حرف بزنه، اولا که ما هرگز به ترکیه و یا کشور دیگه ای حمله نمیکنیم ، دوم اینکه دوست عزیز ترکیه در زمان هخامنشیان 60 میلیون ترک داشته؟؟؟؟؟ عزیز من تا قبل از اسلام ترکهای عزیز در منطقه نزدیک به مغولستان که هپتالیان بودند سکنی داشتند، باید برای نژاد ترک احترام قائل بود و کسی حق نداره به کسی توهین کنه ، اونها هم انسان و دارای اصالت و رگ و ریشه هستند ، ولی واقعیت اینه که بعد از ایجاد امپراطوری های سلجوقی و غیره در این منطقه ترکهای عزیز هم امدند ، بله الان دوسوم ترکیه ترک هستند و بقیه کرد و حالا اقلیت های کم ، ولی خواهشا کسی نیاد بگه در زمان هخامنشیان 60 میلیون جمعیت ترک بودند ، عزیز من کلامپراطوری هخامنشی 48 میلیون جمعیت داشته ، که ترکیه در ان روزها دارای جمعیت ماد ، یونانی ، و لیدیایی ، بوده است و حتی منطقه تارکیه که بالای مقدونیه بوده ف باید بدانید تراکیه ترک نیست و یک نژاد هندوایرانی و با زبان های ایرانی بوده، سکاها هند و ایرانی و پسرعموهای ایرانیان بودند.....ترکها نزادی بودند در همسایگی مغولستان امروزی که با فشارهای قوم مغول به سمت آسیای میانه روانه شدند.
  • ف GB ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    17 4
    ترکیه با همه همسایه هایش دشمنی دارد...و هیچ عددی هم نیست...فقط ادعا غلام آمریکا یا روسیه
    • رامین IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      4 1
      عدد ترکیه بدون نفت در اقتصاد رتبه 18 دنیا رو داره که میشه 4 برابر اقتصاد نفتی ما و در شاخص رفاه مردمش 20 برابر بهتر از ما و البته عدد قدرت نظامی ترکیه در جهان 9 هستش... یکم تلاش کنه امیدواریم بتونه به ایران برسه
  • شاهد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    18 8
    خوبه کمک کنید ترکیه وارد جنگ بشه تا خسارات وارده بهش مدتی ترکیه رو از فکرهای پلید در خصوص آذربایجان دور کنه.
  • علی US ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 0
    ممکن است که این دعوا مانند هميشه ظاهری باشد و آنها نقشه اي در شرق داشته باشند.
  • mojtaba SE ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 5
    اردوغان محبوبیتش از 50 درصد به 35 درصد رسیده ..اردوغان از سیاست پروپاگاندوی رسیده به سیاست بلوف ..و این حرفها برای خوراک دادن آن 35 درصدی کوته بین با افکار سادیستی است که هنوز تو تفاهم روزگار میگذرونن .عضو ناتو با عضو دیگر وارد جنگ میشه در حالیکه سلاحشون رو امریکا تعیین میکنه؟؟اردوغان به جفنگ افتاده،و آبروی مردم ترکیه رو بباد داده..آنطرف بلغارها و یونانیها که متنفرن از ترکیه و اینطرف عراق و سوریه متنفرن از اردوغان .و ما هم که دوستی میکنم جواب خیانت میگیریم..ترکیه گیج شده و این دله دزدها به خودزنی افتادن..پاینده ایران قوی پاینده رهبر عزیزم
  • علی یاش IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    5 0
    جوجه را آخر پاییز میشمارند
  • US ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    2 2
    ترکیه و آمریکا هردو خنجری از پشت هستند هر کدام که منافعشان تامین شود دیگری رو به راحتی قربانی میکند.درسته الان با هم همکاری نظامی دارند ولی هیچ کدام به دیگری اعتماد ندارد و کاملا هم درست فکر میکنند و هیچ کدام قابل اعتماد نیستند و الان پشت پرده ترکیه رابطه بسیار خوبی با روسیه و چین دارد و ناتو و آمریکا متوجه این فوق خطر شده اند وشاید در آینده آمریکا و ناتو علیه ترکیه دست به حمله نظامی هم بزنند .وترکیه هم متوجه این امر شده وخوب میداند روسیه و چین در دراز مدت برای بقای ترکیه بهتر است و قابل اعتمادتر.
    • حمید IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      12 2
      چین و روسیه فقط واسه ایران خوبن مخصوصا روسیه.تا کی میخواهید از این روس و چین خائن آویزون بشید.بس کنید.ترکیه جزو کشورهای صنعتی محسوب میشه جای پای خودش رو با تکنولوژی و علم و صنعت و غیره در دنیا محکم کرده و الان وارد بازیه شطرنج با قدرتهای بزرگ شده که هم بلده چه کار کنه و هم قدرتشو داره. ما هم با دو تا محصول نفت و گاز موقتی و اقتصاد ورشکسته و مردم گرسنه، خودمون رو با اونا مقایسه میکنیم.
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    3 2
    نمیدونم یونان چجوری زرت زرت میکنه هیچ کدومشون عرضه ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس