کد خبر 1283081
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: هفته پیش دادگاه اسرائیلی منطقه قدس با صدور حکمی اعلام کرد که حضور یهودیان در مسجدالاقصی تا زمانی که عبادت آن‌ها با سکوت همراه باشد، جرم محسوب نمی‌شود. این حکم با اعتراض شدید گروه‌های فلسطینی مواجه شد و دادگاه اسرائیلی حکم خود را در روز جمعه لغو کرد.

 این حکم با پیمان «وضع موجود» ۱۹۶۷، در خصوص مسجدالاقصی منافات داشت و در راستای سیاست‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تدریجی واقعیت‌های جدید، یهودی‌سازی مسجدالاقصی و  اجرای سیاست تقسیم زمانی و مکانی، با سوء استفاده از بند حق بازدید یهودیان در پیمان مذکور بود. 

 مطابق پیمان وضع موجود، عبادت و برپایی نماز در مسجد الاقصی فقط مختص مسلمانان است و یهودیان صرفاً حق بازدید دارند و دولت آمریکا متعهد به حفظ وضعیت حاکم بر مسجد الاقصی و ممانعت از ایجاد تغییرات در این زمینه شده است.

 لغو این حکم از سوی دادگاه اسرائیلی در پی هشدار گروه‌های فلسطینی و ترس رژیم صهیونیستی از قیام و خیزش فلسطینیان و بر باد رفتن تلاش‌های این رژیم برای تثبیت آتش‌بس در غزه صورت گرفته است.

 گروه‌های مقاومت فلسطین با یادآوری نبرد شمشیر قدس و پیامدهای آن برای رژیم صهیونیستی از طریق مصر هشدار خود را مبنی بر تاثیر این حکم بر تلاش‌های صورت گرفته در قاهره برای تثبیت آتش‌بس ایجاد شده در پی جنگ اخیر و احتمال ملتهب شدن اوضاع به رژیم صهیونیستی و آمریکا ابلاغ کردند.

 هشدارهای مقاومت فلسطین موثر واقع شده و طبق گزارش‌ها دولت آمریکا از کابینه رژیم صهیونیستی خواسته تا با لغو این حکم بیانیه‌ای را در مورد پایبندی این رژیم به پیمان « وضع موجود » منتشر کند. به نظر می‌رسد اظهارت وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر این که «تغییر واقعیت موجود در مسجد الاقصی امنیت عمومی اسرائیل را به خطر می‌اندازد» در همین راستا بوده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    سکوت فقط صدای گلوله مجاز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس