کد خبر 1283334
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
قول جدید «محمود عباس» به فرستاده آمریکا

روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی شده که رئیس تشکیلات خودگردان در دیدار با فرستاده آمریکا، قول داده که در صورت پذیرش شروط از سوی حماس، دولت مشترک با این جنبش تشکیل دهد.

به گزارش مشرق، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا با «هادی عمرو»، فرستاده ویژه آمریکا در امور فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید:

تحقیر محمود عباس توسط آمریکایی‌ها

روزنامه هاآرتص امروز یکشنبه مدعی شد که عباس در این دیدار به او گفته است که هرگز دولت مشترک با حماس تشکیل نخواهد داد مگر اینکه حماس توافقات امضا شده بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

عمرو در این دیدر گفته بود که واشنگتن هرگز ابتکار عمل سیاسی درباره این مذاکرات نداده به این دلیل که شرایط هنوز مساعد نیست و ترکیب حکومت اسرائیل برای این کار آمادگی ندارد.

بر اساسا پیمان اسلو که در سال ۱۹۹۳ بین یاسر عرفات، رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و «شیمون پرز»، وزیر خارجه رژیم اسرائیل منعقد شد، دو طرف یکدیگر را به رسمیت می‌شناسند. گذشته از این، توافق‌هایی در زمینه همکاری امنیتی و مسائل مالی و اقتصادی نیز صورت می‌گیرد.

حماس این توافق‌ها را قبول ندارد و اخیرا از جنبش فتح و عباس خواسته که به جای ضرب الاجل یک ساله به تل‌آویو برای اجرای راهکار دو دولتی، همین الان از توافق‌ها خارج شود.

قرار بود انتخابات فلسطین که از سال ۲۰۰۶ برگزار نشده، ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ برگزار شود ولی محمود عباس آن را به تعویق انداخت و موعدی برای برگزاری این انتخابات اعلام نکرده است.

اخیرا مقامات رژیم اسرائیل دیدارهای خود با عباس را محدود کرده و او تلاش دارد با نخست وزیر و وزیر داخلی این رژیم دیداری داشته باشد؛ اقدامی که برخی از فلسطینیان آن را گدایی سیاسی ابومازن دانسته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس