کد خبر 1284045
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
ادامه بحران در انگلیس/ چشم انداز کمبود مواد غذایی در تعطیلات کریسمس

در ادامه بحران‌های متعدد انگلیس، بحران عرضه مواد ضروری در این کشور نگران کننده شده است، به طوری که مردم از ترس کمبود مواد غذایی به فروشگاه‌های حمله هجوم بردند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بحران عرضه سوخت در انگلیس به دلیل نگرانی‌های عمیق در مورد مشکلات زنجیره تامین، افزایش شدید قبوض انرژی و کمبود کارکنان، میلیون‌ها نفر از مردم محلی را مجبور کرد تا قبل از کریسمس با هجوم به فروشگاه‌ها قفسه‌ها را خالی کنند.

بر اساس آمار اداره ملی آمار انگلیس، حدود ۸ میلیون انگلیسی در دو هفته میان ۲۲ سپتامبر تا ۳ اکتبر نتوانستند، مواد غذایی ضروری خود را بخرند، در حالی که یک ششم مردم گفتند، برای یافتن مواد غیرضروری با مشکل روبرو بودند.

دو سوم انگلیسی‌ها که در نظرسنجی مجله خرده فروشی «گروسر» شرکت کردند، در مورد چشم انداز کمبود مواد غذایی و نوشیدنی در تعطیلات کریسمس نگران یا بسیار نگران هستند.

صدها هزار مصرف کننده انگلیسی مایحتاج خود برای کریسمس را ذخیره کرده‌اند. فروشگاه زنجیره‌ای ویترز اعلام کرد، در نخستین روز آغاز ثبت نام در هفته گذشته، تا نیمه روز، نزدیک به ۲۲ هزار سفارش خود را ثبت کرده‌اند.

انگلیس به علت کمبود عرضه به دلایل متعدد از جمله شیوع کرونا، افزایش قیمت گاز، از بین رفتن روابط تجاری و کارگری با اتحادیه اروپا، با بحران‌های شدیدی مواجه است.

دولت انگلیس هفته گذشته از ارتش این کشور برای آرام کردن بحران سوخت ناشی از هجوم مردم به جایگاه‌های بنزین درخواست کمک کرد.

دولت انگلیس برای بیش از ده هزار رانندگان تانکرهای سوخت و کامیون‌های غذا، ویزای سه ماهه صادر کرده است. این اقدام برای مقابله با بحران کارگری که تاثیرات منفی بی‌شماری بر فروش مواد غذایی، زنجیره‌های غذای آماده و توزیع کنندگان سوخت داشت، صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس