کد خبر 1284114
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
بازار کساد بزرگترین فرودگاه انگلیس

بزرگترین فرودگاه انگلیس موسوم به «هیترو» که تا پیش از بحران کرونا میزبان ۶.۵ میلیون مسافر در ماه بود، به رغم رفع محدودیت‌های کرونایی همچنان از کسادی بازار گردشگری رنج می‌برد.

به گزارش مشرق، این میزان معادل ۳۸ درصد از میزان مسافرانی است که پیش از کرونا از طریق این فرودگاه جابه‌جا می شدند. عمده این کاهش به افت ترافیک پروازی در مسیر آمریکای شمالی نسبت داده شده است.

آمریکا از سال گذشته مرزهای خود را به روی شهروندان انگلیسی بسته است. البته این محدودیت قرار است از ماه آینده برای شهروندان انگلیسی که دو نوبت واکسن زده‌اند برداشته شود.

گزارش‌ها حاکیست که بخش باربری فرودگاه هیترو هم در ماه سپتامبر گذشته با ۷ درصد کاهش نسبت دوره مشابه سال قبل روبرو بوده است. این مساله نشان‌دهنده عمق خسارتی است که بحران کرونا بر حوزه حمل‌ونقل و چرخه توزیع کالا تحمیل کرده است.

«جان هلند کای» مدیرعامل هیترو پیش بینی کرد که امسال بین ۱۳ تا ۳۶ میلیون مسافر از این فرودگاه جا به جا شوند. این درحالیست که دو سال پیش بالغ بر ۸۱ میلیون مسافر از هیترو جابه‌جا شدند.

هیترو در یک سال گذشته ۲.۸ میلیارد دلار بر اثر کاهش شدید مسافرت‌های هوایی زیان کرده است. این فرودگاه از فروردین گذشته مالیات جدیدی را تحت عنوان «همه‌گیری کرونا» به هزینه بلیت مسافران اضافه کرده تا بخشی از این خسارت را جبران کند. این مالیات که برای هر نفر ۸ پوند و ۹۰ پنس در نظر گرفته شده از طریق خطوط هواپیمایی روی قیمت بلیت مسافران اضافه و به فرودگاه پرداخت می‌شود.

به رغم گذشت ۹ ماه از افزودن تعرفه جدید،  کسادی بازار گردشگری و کاهش آمار مسافرت‌های هوایی همچنان فشار قابل توجهی را بر سومین فرودگاه پر تردد اروپا وارد می‌کند.  مدیرعامل هیترو می‌گوید که فرودگاه‌های رقیب در اروپا طی ایام تابستان قوی‌تر ظاهر شدند.

دولت انگلیس برای تقویت صنعت ‌گردشگری این کشور،  هشدار کرونایی درباره سفر به ده‌ها کشور جهان را از امروز حذف کرد. به این ترتیب تنها ۷ کشور در فهرست کشورهای پرخطر کرونایی باقی‌مانده‌ که مسافرت به‌ آن ها توصیه نشده است.

انگلیس در نظام جدید مسافرتی مقررات ورود به این کشور را برای مسافرانی که دو نوبت واکسن‌ ضد کرونا زده‌ و از مبدا کشورهای قرمز وارد نمی‌شوند، آسان کرده است. از اواخر ماه جاری میلادی التزام مسافران به انجام تست گرانقیمت پی‌سی‌آر در روز دوم به آزمایش ارزان و سریع کرونا تغییر خواهد کرد. به این ترتیب فقط زمانی که نتیجه تست روز دوم مسافری مثبت شود، باید خود را قرنطینه و برای تست پی‌سی‌آر اقدام کند که برای شهروندان انگلیسی رایگان است.

در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس آمده است که دولت دیگر به شهروندان توصیه نمی‌کند که به دلیل مسائل کرونایی به سایر کشور سفر نکنند، مگر در شرایط خاص که نظام بهداشت آن کشور تحت فشار باشد.

در همین حال مدیرعامل هیترو توصیه کرد که دولت انگلیس از فرصت برگزاری اجلاس آب و هوایی که حدود ۲۰ روز دیگر در گلاسکو برگزار میشود  برای ترویج استفاده از سوخت‌های زیستی استفاده کند. او خرداد ماه گذشته اعلام کرد که این سوخت اولین بار در حمل‌ونقل هوایی این فرودگاه مورد آزمایش قرار گرفته است.

سوخت زیستی، ترکیبی از پسماندهای تجدید پذیر مانند غذا، روغن و چربی‌ها و کودهای تبدیل شده به پارافین که در سوخت هواپیماها استفاده می‌شوند است که می‌توانند راه را برای کاهش جدی تاثیرات منفی صنعت پرواز بر محیط زیست سیاره زمین هموار کند

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    هواپیمایی هما رو کی به خاک سیاه نشوند؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس