کد خبر 1284171
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
دستگیری مجرمین در محدوده فرحزاد

اعضای یک شبکه سرقت که پس از تشکیل باند در زندان و رهایی از حبس سریال سرقت‌هایشان را رقم زده بودند یک به یک بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، چندی قبل مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تهران تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران پلیس در محل حاضر شدند شاکی گفت که مردی فریبکار ۳۰‌سکه طلایش را سرقت کرده است. وقتی تحقیقات بیشتر در این باره از سوی مأموران پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران ادامه پیدا کرد شاکی جزئیات بیشتری از حادثه را شرح داد. او گفت: من طلافروش و صاحب مغازه طلافروشی هستم. از مدتی قبل با مردی به نام ماهان آشنا شدم. ماهان از مشتریانم بود و در سه مرحله از من خرید کرده بود. امروز تماس گرفت و درخواست خرید ۳۰‌سکه بهار آزادی داد و خواست که طلاها را به دفترش برسانم که قبول کردم. من هم سکه‌ها را برداشتم و به دفترش رفتم و سکه‌ها را به او تحویل دادم. ماهان گفت که امکان انتقال پول از دفترش وجود ندارد و از من اجازه خواست به دفتر کناری‌اش برود و پول را به حسابم واریز کند که قبول کردم. هر چه منتظرش ماندم از او خبری نشد. وقتی به دفتر همسایه‌اش رفتم گفتند که اصلاً ماهان را نمی‌شناسند.

بعد از مطرح شدن شکایت بررسی‌ها در این باره به جریان افتاد و مشخص شد که ماهان دفتر را به مدت دو روز اجاره کرده بود و بعد از جلب اعتماد صاحب طلافروشی او را فریب داده و به این شیوه سکه‌هایش را سرقت کرده بود.

بررسی‌های بیشتر پلیس در این باره مشخص کرد که سرقت‌های مشابهی به کلانتری‌های شهر گزارش شده‌است. بررسی شکایت‌های مطرح شده نشان داد که ماهان به شیوه‌ای دیگر هم به همراه اعضای باندش در حال سرقت است. یکی از شاکیان توضیح داد: من فروشنده مواد غذایی هستم. چند روز قبل ۱۰۰ تن سویا را در سایت فروش کالا آگهی کردم و چند نفر برای خرید تماس گرفتند. یکی از آن‌ها مردی به نام ماهان بود که بعد از چانه زنی بر سر قیمت توافق کردیم. او همراه چند نفر به انبار مغازه‌ام آمد و سویاها را بار وانت کرده و رفتند. ماهان قبل از رفتن گفت که پول را از بانک به حسابم واریز می‌کند که من اعتماد کردم و نمی‌دانم که چطور از محل متواری شد.

مأموران پلیس با اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان گذاشتند و بررسی دوربین‌های مداربسته توانستند اعضای باند را شناسایی و در جریان عملیات‌های جداگانه آن‌ها را بازداشت کنند. بررسی سوابق متهمان نشان داد که هر چهار نفر از مجرمان سابقه‌دار هستند. ماهان به عنوان سردسته گفت: ما در زندان با هم آشنا شدیم و باند سرقت را تشکیل دادیم. تصمیم گرفتیم بعد از آزادی سریال سرقت‌هایمان را شروع کنیم و این کار را کردیم تا اینکه بازداشت شدیم.

سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر ارزش مالی پرونده یک میلیارد تومان است و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان جریان دارد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    6 0
    مجرم قابل اصلاح نشد اعدام بشه هم برای خودش خوبه هم خونوادش و هم مملکت
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    حالا چی؟ بازم قراره برگردن زندان؟؟
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    صاحب اصلی مغازه باید به عنوان همدست دستگیر بشه،دو روز اجاره؟چه کاسبی میخواستن راه بندازن که فقط دو روز زمان نیاز داشت؟
  • مهدی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 0
    فکر کنم باید اسم زندان را به دانشگاه فنی و حرفه ای تغییر داد .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    بلی نتیجه هتل زندان همینه یک نگاهی کنید به اداره زندان در کشورهای دیگر.
  • GB ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    ۱۰۰ تن سویا بار وانت؟ عجب وانتی بوده اندازه ۴ تا تریلی بار میزده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس