کد خبر 1284181
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏شاه دلیل خود را برای موافقت با تجزیه ‎بحرین در مصاحبه با روزنامه گاردین اینگونه بیان میکند که با توجه به اینکه ‎نفت بحرین دارد به پایان میرسد و مروارید به پایان رسیده است، بحرین از نظر ما اهمیتی ندارد.

بحرین در حال حاضر نهمین کشور  جهان از لحاظ دارا بودن ذخایر نفتی میباشد.

استدلال جالب شاه برای موافقت با تجزیه ‎بحرین

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیاوش IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    25 2
    چه استدلال چرندی! یعنی اگه یه روز نفت خوزستان تموم بشه باید از ایران جدا بشه؟!
    • ایرانی GB ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 2
      همین کارها رو کرد و خودش رو کله پا کرد ! مثلا" ارتش شاه ششمین ارتش بزرگ دنیا بود و بزرگترین نیروی هوایی آسیا رو داشت اما جلوی چندتا .... کم آورد و بحرین رو تقدیم کرد و خشم مردم ایران رو گذاشت رو سرش ! شاید خیلی ها ندونند که جزایر سه گانه ایرانی قرار بود طبق قراردادی در زمان شاه در سال ۱۳۶۴ هجری شمسی به امارات تحویل داده بشه که اگر شاه سرکار بود الان جزایر ایرانی رو چهارلا پنج لا تقدیم کرده بود , واقعا" یکی از بزرگترین کارهای حکومت جمهوری اسلامی حفظ این جزایر برای مردم ایران بود که از مالکیت این جزایر ایرانی یک قدم عقب ننشست , به امید اینکه بزودی جزایر زرکوه و آریانا به ایران برگرده
    • تبریزی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      افسانه ارتش رضا شاهی و بعدترش، نمونه قدیمی ارتش افغانستان بود، همون قدر جلف و پفکی... خودفروش تر و پلیدتر از خاندن انگلیس ساخت جعلی پهلوی تو تاریخ ایران سابقه نداره، تنها زمانیه که ایران بدون شلیک ۱ گلوله سرزمین هاش رو به دستور ارباباش بخشش کرده که تو این صد سال دردسر بعضیهاش هنوز تموم نشده مثل کوههای آرارات و قره سو که باعث دردسرهای امروز با ترکیه و آذربایجان شده
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    21 1
    همه میدونن بحرین رو داد
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    20 1
    و همچنان یه سری هستن که به خاطر راضی نیودن از شرایط کنونی از روی لج یا انتقاد این رو میزارن رو سرشون و حلوا حلواش میکنن و براش فضیلت های فیک میتراشن و جملات قصاری میگن که جنازه ش تو گور میلرزه از خنده!
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    4 10
    استدلال دولت روحانی در تقسیم دریای خزر چه بود؟ 50 درصدش مال مابود!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 0
      50 درصد سهم کشتیرانی بود دانشمند
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 1
      دستکم یه بار کتاب جغرافی مدرسه ات را نگاه بکن، بعد فکر کن چی جوری امکان داره نصفش مال ما بوده باشه ...!!؟
    • احمد IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 1
      من مخالف دولت تزویر روحانی و منتقدش بوده و هستم. اما ماجرای خزر چرندی بیش نبود. ساخته و پرداخته من و تو و انترنشنال! هرکسی که سر سوزن دانش سیاسی داشته باشه میدونه سهم آبی هر کشور متناسب با مرزهای آبی اون کشوره. مثلا کشوری که ۳۰ درصد با دریا مرز داره، ۳۰ درصد از همون دریا جزو آب های سرزمینیش محسوب میشه... من فقط موندم چطور یه عده به همین سادگی باور می کنن که مثلا کل دریای خزر که چند کشور دورشن مال ایران بوده و...
    • ایرونی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      1 0
      بی بی سی فارسی: کنوانسیون رژیم حقوقی جدید دریای خزر همانند اغلب کنوانسیون‌های مقررات و حقوق دریاها وارد تقسیم محدودهای ملی در دریا نشده و فقط به اصول کلی اشاره دارد. این کنوانسیون مشخص کرده که همه کشورهای ساحلی خزر از حق پانزده مایل دریایی آب‌های سرزمینی و ده مایل دریایی حق انحصاری ماهیگیری برخوردارند. این که این ۲۵ مایل در نهایت از چه فاصله‌ای از ساحل دریا و خشکی آغاز می‌شود و شکل جغرافیایی آن چگونه است باید در مذاکرات دو و سه جانبه کشورها معلوم شود. اما بی سواد گرامی... لطفا قبل از اظهار فضل حداقل یه سرچ ساده بزن که مفتضح نشی!
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    17 2
    خدا خائنین به این مملکت را لعنت کند
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    11 2
    عه؟ مگه شما اینستاگرام نداری؟ تو اینستاگرام زمان شاه ما پاریس بودیم شاه هم قدرتمند ترین و با نفوذ ترین فرد دنیا! مردم از فرط خوشی انقلاب کردن گفتن بسمونه بابا چقدر خوشی چقدر رفاه آخه. اینستاگرام نصب کن عزیزم
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    3 16
    دریای خرز رو هم دادیم رفت...
    • افتخار AU ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      1 0
      دریای خزر بعد از عهد نامه ترکمنچای فقط ۱۰ کیلومتر از ساحل متعلق به ایران بود و بقیه دریای آزاد بود
    • احمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      3 0
      آره... دریای خزر فقط متعلق به ایران بود. بقیه کشورهایی که کنار دریا بودن هم فقط حق داشتند نگاه کنند! خدایا. بعضی وقتا به اشرف مخلوقات بودن انسان شک می کنم واقعا... یعنی بخوای کسی رو پرورش بدی که هرچی میگی و میخوای بپذیره، باز به این قشنگی که شماها هستید نمیشه... فقط یه سوال: سهم آب های خزر بر چه اساسی هست؟ به عبارت دیگه مرز کشورها با خزر به سهمشون از دریا ارتباط داره یا نه؟ به همین فکر کنی کافیه واقعا!!
    • ایرونی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 0
      بی بی سی فارسی: کنوانسیون رژیم حقوقی جدید دریای خزر همانند اغلب کنوانسیون‌های مقررات و حقوق دریاها وارد تقسیم محدودهای ملی در دریا نشده و فقط به اصول کلی اشاره دارد. این کنوانسیون مشخص کرده که همه کشورهای ساحلی خزر از حق پانزده مایل دریایی آب‌های سرزمینی و ده مایل دریایی حق انحصاری ماهیگیری برخوردارند. این که این ۲۵ مایل در نهایت از چه فاصله‌ای از ساحل دریا و خشکی آغاز می‌شود و شکل جغرافیایی آن چگونه است باید در مذاکرات دو و سه جانبه کشورها معلوم شود. بی سواد گرامی... لطفا قبل از اظهار فضل حداقل یه سرچ ساده بزن که مفتضح نشی!
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      1 1
      دریا مگه مرز بندی میشه؟ مثل اینه که بگی دریای عمان برا ایرانه! دریا مشاعه بین کشورهایی که باهاش مرز دارن. بحرین جزو خاک ما بود!
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    4 2
    دومین پول با ارزش دنیا رو هم داره ولی ما به لطف نفودی ها و خائنین و سیاست های غلط ارزی رتبه یکی مانده به آخر را داریم
  • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 4
    ترس شاه از غرب فقط به این مورد محدود نمی شود. فرار او در سال 32 در پی تهدید انگلیس به حمله به ایران بعد از ملی شدن نفت، و فرار او در سال 57 بعد از اتحاد غرب با رژیم بعث برای حمله به ایران هم از جمله موارد ترس هستند که باعث شد دشمن به خود اجازه دهد به دفعات مکرر از ایران باج خواهی کند که شرش تا به امروز دامنگیر ما هم هست. و شهدا بودند که با شجاعت جلوی این باج خواهی غرب و اتحاد منحوس غربی عربی ایستادند و خاک به دشمن ندادند
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      1 2
      حتما تو حزو اون دسته هستی که با دست خالی جنگیدی!
    • تبریزی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      سلام فقط ترس از دست دادن حکومت نبود، به روایت احسان نراقی از مثلاً مشاوران ارشد پهلوی، شاه عاشق غرب مخصوصاً امریکا بود و دوست داشت امریکاییها قورتش بدن. فقط کافیه یک نفر کتاب خاطرات امیر اسد الله علم رفیق و یار غار محمد رضا رو بخونه اونوقت کمی متوجه میشه این مثلاً شاه چه..... بوده. کتاب هم از روی دست نوشتهای علم توسط علینقی عالیخانی(وزیر اقتصاد، رئیس دانشگاه و ریئس شعبه خارجی ساواک و....) بت بزرگ سلطنت طلبها تو سوئیس چاپ شده و هیچ انقلتی توش نیست.
  • مختار IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    3 1
    درآمد نفت خوزستان و خارگ برای خودش و خانواده اش کافی بود دیگه احتیاجی به بحرین نداشت!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 3
    بحرین از زمان قاجار از ایران عملا جدا شده بود و تنها راه پس گرفتنش حمله نظامی بود که با توجه به حضور ارتش انگلیس در اونجا این کار غیرممکن بود.
    • ایرانی GB ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 3
      اگر سواد بررسی تاریخ ایران و سابقه تاریخی خلیج پارس رو نداری کمی بخودت زحمت بده و مطالعه بکن بجای بلغور کردن خزعبلات ... در زمان ناصر الدین شاه , اعراب حوزه خلیج پارس خودشون رو تحت اوامر پادشاهان قاجار در ایران میدونستند حتی انلگیسی ها هم به این مساله اعتراف کرده اند , در زمان قاجار , اعراب بدوی ساکن عربستان فعلی تو سری خور عثمانی ها بودند و اعراب مهاجر به حوزه خلیج پارس هیچ قدرت خاص نظامی و سیاسی نداشتند و کلا" بصورت یک مشت بادیه نشین دوره گرد زندگی میکردند که بالطبع نمی تونستند ادعای مالکیت حتی بر یک منطقه کوچک داشته باشند تا چه برسه به یک جزیره ایرانی نشین بنام میش ماهک ( بحرین فعلی )
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    3 0
    دستور امریکا به نوکرش. از همین مزخرفات است. .. دولت کودتا حق بخشش خاک کشور نداشته. سازمان دول متخاصم
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 1
    مرد یه تیکه نفهم ... فقط همین!
  • Jafar IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    شاه بحرین را با سه جزیره تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی معاوضه کرد
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 1
      جزایر سه‌گانه مال ایران بود و پهلوی خائن به جای بحرین چیزی رو گرفت که مال ایران بود تازه قرار بود ۱۳۶۴ دوباره به امارات داده بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس