ویژه ها

اصلاح طلبان به گونه ای درباره دیپلماسی و تحریم ها سخن می گوید که گویا اصلا دولت روحانی وجود نداشته و در سالهای گذشته نیز دولت در اختیار رئیسی و قالیباف و...بوده است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تحریم‌ها را نمی توان با «دیپلماسی اخم و زور و فشار» لغو کرد

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «این واقعیت را درک کنید» نوشت: «می‌بینید که کالاهای موردنیاز مردم همچنان با سیر صعودی قیمت‌ها مواجهند و سکه و ارز هم حاضر نمی‌شوند قدری عقب‌نشینی کنند. علت اینست که بنیان اقتصادی کشور متزلزل است و تا معالجه اساسی نشود، هیچ مشکلی حل نخواهد شد... بی‌پرده و دور از بازی‌های تبلیغاتی باید بپذیریم که حل مشکلات اقتصادی کشورمان فقط دو راه دارد؛ رفع تحریم‌ها و مبارزه بی‌امان و قاطع با مافیای فساد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تحریم‌ها را با دیپلماسی مبتنی بر اخم و زور و فشار نمی‌توان رفع کرد. معتقد به امتیاز بیجا دادن و از اصول و حقوق ملت کوتاه آمدن هم نیستیم، اما دیپلماسی راه‌های میان‌بر هم دارد که می‌توان از آن راه‌ها برای رسیدن به حقوق واقعی ملت استفاده کرد. در اثر تعلل در رفع تحریم‌ها تاکنون هزاران میلیارد دلار به کشور ضرر وارد شده و مردم دچار تنگناهای معیشتی بسیار سختی شده‌اند. مسئولان با حقوق و مزایای منظم خود زندگی راحتی را سپری می‌کنند ولی زندگی اکثریت مردم در حال فروپاشی است. این واقعیت را حضرات باید درک کنند».

تحریم‌ها را نمی‌توان با «دیپلماسی اخم و زور و فشار» لغو کرد/ عملکرد مجلس انقلابی، حامیان «سلفی حقارت» را نگران کرده است

نویسنده یادداشت مذکور به گونه ای درباره دیپلماسی و تحریم ها سخن می گوید که گویا اصلا دولت روحانی وجود نداشته و در سالهای گذشته نیز دولت در اختیار رئیسی و قالیباف و...بوده است!

در دولت روحانی، وزیر امور خارجه در اظهارنظری عجیب گفت «آمریکا می تواند تنها با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را نابود کند»؛ آیا این اظهارنظر مبتنی بر دیپلماسی «اخم و زور و فشار» بود!؟

آیا اینکه آقای روحانی گفت «من رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب و باهوش یافتم»! و با وی تلفنی گفت و گو کرد، مصداق دیپلماسی اخم و زور و فشار بود!؟

آیا وقتی معاون ظریف گفت «امضای وزیر خارجه آمریکا برای ما تضمین است و ما به اجرای دقیق برجام اطمینان داریم»! با دیپلماسی اخم و زور فشار با طرف غربی مواجه شد!؟

آیا وقتی معاون وزیر خارجه در دولت روحانی در توجیه عهدشکنی مستمر و گستاخانه طرف غربی گفت «آمریکا تعهدات را نقض کرده است اما هنوز با نقض فاحش برجام فاصله داریم»! از دیپلماسی اخم و زور و فشار استفاده شد!؟

وقتی ظریف در اوج مذاکرات هسته ای و در مقطعی که طبیعتا باید در پی امتیازگیری حداکثری می بود، گفت «امضای هر توافقی برای ما بهتر عدم توافق است»!، وی از دیپلماسی اخم و زور و فشار استفاده کرد!؟

دیدارهای متعدد ظریف و کری و پیاده روی وزرای خارجه ایران و آمریکا، دیدار کوتاه ظریف با رئیس جمهور امریکا در سازمان ملل و...موارد متعدد دیگر را می توان به اسن فهرست بلند بالا اضافه کرد.

نتیجه چه شد!؟ آیا به واسطه دیپلماسی لبخند و دیپلماسی انفعالی و رویکرد به اصطلاح تنش زدایی، تحریم ها بالمره لغو شد و به تاریخ پیوست و صبح بدون تحریم فرا رسید و آنچنان رونقی ایجاد شد که نگو و نپرس!؟

پاسخ منفی است. نتیجه دیپلماسی مدنظر اصلاح طلبان و نویسنده روزنامه جمهوری اسلامی آن شد که عراقچی گفت «نتیجه برجام، تحریم های بیشتر بود» و تخت روانچی هم در هفته های پایانی دولت روحانی گفت «کشوری که هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت، ایران بود...ما این اقدامات را در حالی انجام دادیم که نه در آن زمان و نه الان، از منافع مورد انتظار از برجام بهره ای نبرده ایم».

تجربه پرهزینه برجام بیش از پیش ثابت کرد که با انفعال و ارسال پالس ضعف و امتیازدهی یکطرفه، نه تحریم ها رفع می شود و نه گشایش اقتصادی ایجاد می شود؛ راه حل در دیپلماسی مقتدرانه و مدیریت جهادی است.

و اما جماعتی که تا ماههای پایانی دولت روحانی با انکار قصور و تقصیرها مدعی بود که «هنوز مشغول آواربرداری هستیم»! حالا در شرایطی که دولت جدید تازه چند ماه است که مستقر شده، انتظار دارد که خرابی های ۸ ساله به صورت معجزه آسا در دو سه ماه به صورت کامل آباد شود.

** عملکرد مجلس انقلابی، حامیان «سلفی حقارت» را نگران کرده است

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «منتقدان تازه مجلس انقلابی» نوشت: «"مجلس یازدهم برخلاف آنچه نمایندگان پیش از انتخابات مجلس شعار می‌دادند، هیچ اتفاق مثبتی در جهت رفع دغدغه‌های مردم انجام نداده است". این جمله تشریح کارنامه نه‌چندان درخشان مجلس یازدهم از زبان محمد مهاجری، فعال اصولگراست که به عملکرد مجلس اصولگرای یازدهم انتقاد کرده است. بهارستان‌نشینان که خود را انقلابی‌ترین مجلس تاریخ ایران می‌نامند، تاکنون نه‌تنها حرکتی انقلابی از خود نشان نداده‌اند که در تصمیم‌سازی‌ها جز نقض حقوق شهروندان دستاوردی نداشته‌اند؛ مجلسی که نه پاسخ‌گو است و نه انتقادات را می‌شنود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در کارنامه مجلس یازدهم طرح یا لایحه‌ای که بتواند گره از مشکلات مردم باز کند هم دیده نشده تا به بررسی طرح صیانت دل خوش کنند...انتقادات به عملکرد مجلس حتی شامل تعداد اندک نمایندگان مستقل و دغدغه‌مند هم شده و این‌گونه نیست که از داخل بهارستان منتقدی وجود نداشته باشد اما اکثریت اصولگرا که بخش مهمی از آنها هم تندروهای جریان اصولگرایی هستند، دل به شنیدن انتقادات نداده‌اند و خبری از اصلاح روند کاری بهارستان نیست».

تحریم‌ها را نمی‌توان با «دیپلماسی اخم و زور و فشار» لغو کرد/ عملکرد مجلس انقلابی، حامیان «سلفی حقارت» را نگران کرده است

آلودگی جریان اصلاح طلب به رفتار قبیله ای موجب می شود که این طیف با دهن کجی به مردم، چشمان خود را به روی واقعیت ببندد.

اصلاح طلبان در فراکسیون امید مجلس دهم مواردی همچون سلفی حقارت، جشن تولد صفحه اینستاگرام، کمیته رفع حصر، اروپاگردی و...را در کارنامه خود ثبت کرده و حالا با انکار اقدامات مثبت مجلس یازدهم، ژست منتقد و شاکی به خود گرفته اند.

مجلس یازدهم تنها در یک نمونه، طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» را تصویب کرد؛ طرحی که با حذف امضاهای طلایی و شکستن حلقه بسته اعطای مجوزها، رانت‌های موجود در برخی کسب و کارها را از بین خواهد برد.

تحریم‌ها را نمی‌توان با «دیپلماسی اخم و زور و فشار» لغو کرد/ عملکرد مجلس انقلابی، حامیان «سلفی حقارت» را نگران کرده است

تحریم‌ها را نمی‌توان با «دیپلماسی اخم و زور و فشار» لغو کرد/ عملکرد مجلس انقلابی، حامیان «سلفی حقارت» را نگران کرده است

تحریم‌ها را نمی‌توان با «دیپلماسی اخم و زور و فشار» لغو کرد/ عملکرد مجلس انقلابی، حامیان «سلفی حقارت» را نگران کرده است

«محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش با اشاره به این طرح در توییتر نوشت: ‌ «طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یکی از مهم‌ترین اقدامات مجلس یازدهم تا امروز خواهد بود که برخلاف میل صاحبان منافع رانتی، تولید و اشتغال را رونق می‌بخشد. حذف امضاهای طلایی، شکستن حلقۀ بسته اعطای مجوزها و بازکردن زنجیر رانت‌ها از پای تولید واشتغال نتایج اصلی تصویب این طرح است».

لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، اصلاح قانون صدور چک، طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، طرح جهش تولید و تامین مسکن، طرح مالیات بر عایدی سرمایه، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از جمله دیگر اقدامات مجلس یازدهم است.

بنابر گزارش های رسمی و مستندات منتشر شده، مجلس یازدهم عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با مجالس قبلی و بخصوص مجلس دهم داشته است؛ اما با اینحال حامیان سلفی حقارت و بانیان تشکیل کمیته رفع حصر مشغول سنگ اندازی و مانع تراشی در مسیر حیرکت مجلس یازدهم هستند.

**اصلاح طلبان باز هم مسئله رفع حصر را خواست اکثریت جامعه جا زدند

«سید محمود میرلوحی» فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر پنجم تهران که به شورای «اسم و فامیل» مشهور است در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «رفع حصر مطالبه همه انتخابات و مورد خواست اکثریت جامعه بود. امیدواریم رفع حصر بشود و آنها هم بتوانند بیایند و دوستدارانشان هم بتوانند با آنها تماس بگیرند».

میرلوحی در ادامه گفت: «جریان اصلاحات همراهی و همکاری خواهند داشت و آرزو می‌کنند آقای رئیسی در حل مشکلات جامعه موفق شود و بتواند تحریم‌ها را لغو کند، تورم را بردارد و سطح درآمد مردم را بالا ببرد. اگر می‌خواهیم دولت جمهوری اسلامی موفق شود به خاطر این است که مردم در فشار هستند».

تحریم‌ها را نمی‌توان با «دیپلماسی اخم و زور و فشار» لغو کرد/ عملکرد مجلس انقلابی، حامیان «سلفی حقارت» را نگران کرده است

مهمانی ها و دورهمی های سیاسی و حزبی و رسیدگی ویژه و VIP پزشکی تنها بخش کوچکی از شرایط  حال حاضرکروبی و میرحسین و رهنورد است.  با اینحال رسانه ها و فعالین اصلاح طلب به گونه ای وانمود می کنند که گویا این افراد در شرایط بسیار سخت و بغرنج و بدون کوچکترین امکانات لازم به سر می برند.

در مقطعی که مردم با مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی- از اجاره بهای سنگین مسکن تا رکود بازار در کرونا و گرانی مرغ و تخم مرغ و خودرو و لوازم خانگی و...- دست و پنجه نرم می کنند، رسانه های اصلاح طلب همچنان در پی کاسبی با موضوع حصر هستند.

«عبدالله نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات پیش از این گفته بود: «برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی حتی مانند رفع ‌حصر ‌کمتر مطرح ‌است، هیچ کس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در ‌خانه دارد، اولویت ‌اولش ‌رفع حصر باشد».

«عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات نیز چندی پیش گفته بود: «اگر از هزار خانواده اولویت‌هایش را بپرسیم، قطعاً بین رفع حصر و رفع بیکاری به رفع مشکل بیکاری تأکید می‌کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    17 0
    تحریم‌ها را نمی‌توان با «دیپلماسی اخم و زور و فشار» لغو کرد این کار فقط به کدخدای ما امریکا برازنده است بایستی مانند ما سلفی حقارت بگیرید جلوی دشمن سینه خیز بروید و هرچه خواستند بدهید عجز و لابه کنید و منافقین را مجاهدین بنامید و برجام پشت برجام امضا کنید تا شاید ارباب امریکا خاکستر سیگارش را کف دست ما بریزد. دیدید که ما چطور تمام تحریم ها را همچین یکجا بالمره و یه هوکی و قلمبه ای ورداشتیم و لق! کردیم و دولت بدون تحر یم تحویل دادیم . دو هَزار تحریم لغو شد دو هَزار تا و هَزار ال ۳۰ وصل شد تازه روز تعطیل یکشنبه
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      پس چرا با لبخند ژوکوند ظریف و قهقهه مستانه روحانی تحریم ها لغو نشد!؟
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    21 1
    لابد از نظر شما بردگان غرب تحریم ها در قدم زدن با جان کری لغو می شود
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      نه فقط با نیش تا پس کله باز!!! باید جناب ظریف دو واحد "نیش دیپلماتیک" تو دانشگاه بزاره تا دانشجوها یاد بگیرن!
  • ایثارگر IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    13 1
    این روزنامه روزنامه منافقین است نه جمهوری اسلامی .آقای مسیح مهاجری دردایره نهضت ملی ولیبرالهاست اساساجمهوری اسلامی ورهبری را قبول ندارد .ظاهرا و احتمالا آدم رشوه بگیراز سرپرستان استانهاست .چند چهره.
  • محمد علی عبودیت IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 2
    آقای رئیس جمهور محترم با سلام . از معاهده برجام چیزی عاید کشور نخواهد شد . پس بهتر است پول های بلوکه شده در کشورهای دیگر همچون کره جنوبی وژاپن را به هر نحوی که باشد سعی نمائیم آزاد نمائیم . شرط بازگشت به پای میز مذاکره ایران به برجام می تواند شرط خوبی می باشد . ابتدا پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی وژاپن آزاد شودوبعدا ایران به پای میز مذاکره پا می گذارد
  • ترابیان IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    9 2
    اف بر جدو آباد هرچه افساد طلب نجومی بگیرفکر می کنید ملت مثل خودتان هستند ۸ سال مذاکره ذلت بار کردید و مملکت را به گند کشیدید صنعت هسته ای هم برای بار دوم بدون هیچ دستاوردی سالها به عقب راندید یک بار در کاخ سعد آباد در زمان خاتمی ملعون و بار دوم هم در دولت نیرنگ و فریب افساد طلب به سرکردگی روحانی ۱۲ تن اورانیوم کشور را مفت و مجانی دادید رفت تیم مذاکره کننده نا ظریف هم که مهره های غربی ها و اربابان تان بودند و جاسوس
    • رضا IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      چه خبره ؟! اين چه طرز حرف زدنه ؟! كجا بزرگ شدى ؟!
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    8 1
    لاید با دیپلماسی «خنده» ی ظریف میشه رفع کرد !!! ؛))) / فقط با عاقلانه فکر کردن میشه شر این اصلاح طلب های غربگدا و غربگرا رو از سر ملت رفع کرد / یعنی بخواهید تحریم رفع بشه و بی اثر بشه باید شر این حضرات رو اول از سر ملت کم کنید بعد شر امریکا و ایادی اش رو / چون خود همین حضرات اصلاح طلب هستند که گرا میدن به امریکا کجا و کدوم بخش رو تحریم کنه / نمونه اش گرا دادن مهدی هاشمی به امریما در زمان دولت نهم یا دهم بوده / این حضرات غربگدا اگه بر سر قدرت باشن (مثل دولت روحانی و خاتمی و..) ایران میشه بهشت حاسوس های غربی و راحت راه باز میکنن برای خرابکاری و ترور و تحریم و... غربی ها ، اگه بر سر قدرت هم نباشن گرا میدن به دشمنان که ایران رو تحریم بیشتر کنه که جناح های رقیب موفق به حل مشکلات مردم نشن / پس ابتدا شر این حضرات رو باید رفع کرد بعد شر دشمنان خارجی رو
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    7 11
    اگر بجای میلیارها دلار که در زمینه هسته ای هزیته شده ، در زمینه آب و تولید،و صنعت و نفت و گاز هزینه شده بود بهتر نبود ؟به نظر میرسد بحث هسته ای اقتصاد کشور و خانواده ها را از،هم گسیخته، و روز بروز،بر اثر فشارهای،اقتصادی،کانون خانواده ها در،خال فرو ریختن هست خداوند خودش رحم کند
    • مجید IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      دانشمند! انرژی هسته ای یک منبع تأمین انرژی نو در جهان هست که در همه ی زمینه ها میتونه پیش برنده و مایه پیشرفت کشور بشه.
    • GB ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      کوچولو اگر هزینه در هسته ای شده بود که الان چند نیروگاه برق هسته ای داشتید در ضمن وقتی دوستان تو اجازه نمیدادن سرمایه گذاری در بخش های زیر ساختی شود و بدتر از آن اجازه دلالی میدادن برای گرانی لطفا سکوت بفرمایید
  • محمد IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    8 0
    این افساد طلبان کی دست تز سر مردم برخواهند پاشت؟
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    8 2
    حالا می بینیم نتیجه کارهای شما در سالهای آینده چه خواهد بود .
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    10 0
    نه که آقای ظریف با هشت سال دیپلماسی لبخند و خوشرویی توانست تحریم ها را لغو کند!!
    • ع IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 0
      مشکل از ظریف نیست مشکل از کارشکنان دولت در سایه است
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    در شرایط حساسی هستیم و حقیقت این است مذاکره علاج این کشور نیست. امریکایی ها افراد لجوجی هستند که با تضعیف طرف مقابل فرسایش ایجاد میکنند تا او را تسلیم کنند. مثال محدود از کشتی حسن یزدانی روشنگری میکند. او در دقایق اولیه با قدرت و فشاری که ب حریف اورد او را ب نقطه ذوب ثوق داد و توانست از میدان خارج کند. چنانچه فرسایشی عمل میکرد این نتیجه را نمیگرفت.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    ای آدمهای منافق صفت تا در مصدر امور بودید و هنوز هم هستید (هنوز جابجایی نیرو در بدنه کارشناسی و مدیریتی دولت کاملا صورت نگرفته) بیاد فشار بمردم و سختی معیشت آنها نبودید آلان دم در آورده اید و خبیثانه ندای وای مردم مظلوم سر می دهید لعنت به شما دنیا طلبان افسادگر
  • امیرو IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    خداوندا نسل اصلاح طلبها را که بر روی زمین تو جزء فساد کاری نمیکنند بردار
  • كريم IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    شما همان كساني هستيد كه اگر ولتان بكنند دولت و كشور را به دست آمريكايي ها مي سپاريد و خودتان با خيالي آسوده مثل شاه مي رويد به سويس و اسكي بازي مي كنيد. خاك عالم بر سر كسي كنند كه نداند براي چه به دنيا آمده و چرا زنده است.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    شما برین با موگرینی عکس بگیرید .اصلاحات رو چه به دولت و مردم
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    اینقدر پررو و وطن فروشان به بهانه رفع تحریم داشته های مادی ومعنوی ملت را پیش کش اربابشان کردند.دیگران راهم دعوت به خیانت میکنند نکنه هنوز مردم را مثل قبل که فریب دادند تصور میکنند ودر پی فریب انها هستند گمان کنم شیطان رانده شده اینها را دیده بود که حاضر نشد سجده کنه.این فساد گران کت شیطان راهم بسته اند وطن فروشان دشمن خدا .هر گز دشمن از ما دست نخواهد کشید مگر انکه شما دست از خدا واسلام بردارید.خدایا به ما بصیرتی ده تا این مفسدان طمع نکرده دست از ما بکشند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    خنده نتونست قبول شما بیا اخم کن ببینم میتونی.هر وقت با اخم تونستی چیزی را حل کنی و مشکلات مردم را رفع کنی اونوقت عملکرد بقیه را نقد کن. فعلا که چهارماهه روزانه همه چیز داره گرون میشه.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    تهران دنبال اروپا
  • محمدی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون.
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    تحریم اسلحه دشمن است دوگونه رفع میشود یا تسلیم وان صرف نظر از هستهای موشکی ومنطقهای و....یاکسب قدرت ومقاومت برای تفهیم دست برنداشتن از ارمان وناامید کردن ان در فریب.فاز نظامی هم که رد شده.ضمن مقاومت بایدبرای دشمن هزینه درست کرد از سیبل بودن درامد تا مجبور به پذیرش ومعامله شود
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    برو قوی شواگر راحت جهان طلبی .....کهدر نضام طبیعت ضعیف(یاظریف)پامال است اصولا سازش ووطن فروشی یا جمعا اصلاح طلبی امریکایی ثمری جز ذلت .نکبت خواری وعقب ماندگی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس