کد خبر 1284591
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
آیا پنالتی ایران برابر کره‌جنوبی سوخت؟

نوید مظفری معتقد است داور اردنی یک پنالتی به سود ایران برابر کره‌جنوبی نگرفته است اما حسین عسگری دیگر کارشناس داوری چنین عقیده‌ای ندارد.

به گزارش مشرق، نوید مظفری، کارشناس داوری در خصوص داوری دیدار ایران و کره‌جنوبی گفت: عملکرد کلی داور خوب نبود زیرا او در این دیدار یک اشتباه تاثیرگذار داشت که می‌توانست باعث تغییر یافتن نتیجه شود. در صحنه‌ای، مدافع کره‌جنوبی بدون این که توجهی به توپ داشته باشد، به طارمی ضربه زد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد. مشابه این صحنه دقیقا چند دقیقه پیش از آن توسط آزمون صورت گرفته بود که داور آن را خطا اعلام کرد؛ در نتیجه پنالتی ایران سوخت.

وی درباره دیگر تصمیمات این داور اردنی و اخطار به نورافکن که سبب محرومیت او در دیدار با تیم ملی فوتبال لبنان شد، توضیح داد: به جز آن اشتباه تاثیرگذار، دیگر تصمیات این داور درست بود و حتی اخطار او به نورافکن هم صحیح بود. تصمیمات و سوت‌های اولیه داور اردنی صحیح بود اما او یک اشتباه تاثیرگذار داشت که باعث می‌شود عملکرد کلی او زیر سوال برود.

بیشتر بخوانید:

بازیکن ایران بازی بعدی را از دست داد

حسین عسگری، دیگر کارشناس داوری هم در مورد داوری بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی اظهار داشت: داوری مشکلی نداشت. احمدالکاف داوری با تجربه و جزو ۶-۵ داور اول آسیا است. او مسابقات حساس و زیادی مانند فینال لیگ قهرمانان را سوت زده است.  برای تیم‌های ایرانی و تیم ملی کشورمان نیز زیاد قضاوت کرده است.

وی افزود: داور بازی را به خوبی مدیریت کرد. به موقع تذکر داد. به درستی برخی صحنه‌ها را اخطار نداد. در کل بازی در دست او است و باید ببینیم در نیمه دوم چه اتفاقی می‌افتد.

کارشناس داوری در مورد سرنگونی مهدی طارمی در محوطه جریمه کره جنوبی در دقیقه۳۷، عنوان کرد: در این صحنه هیچ خطایی اتفاق نیفتاد و ادامه بازی بهترین تصمیم بود.

عسگری در مورد خطاهای وحید امیری که با تذکر داور روبرو شد، گفت: طبق قانون داور بازی را مدیریت و فقط اعلام خطا کرد. کره جنوبی هم خطاهایی داشت که داور به بازیکن آن‌ها هم تذکر داد. با اینحال وحید امیری باید حواسش را جمع کند در غیر این صورت با ادامه این روند یقینا در نیمه دوم کارت زرد می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    4 1
    دقیقاً مثل همین صحنه رو زمانی که بازیکن ایران با تنه بازیکن کره رو زد خطا گرفت. این یکی حتی شدیدتر هم بود. توپ در مالکیت طارمی می‌تونست قرار بگیره که بازیکن کره بسیار شدید با تنه بهش زد و سرنگونش کرد. تازه گل اول کره هم معلوم نشد آفساید بود یا نه. وقتی VAR نباشه همین می‌شه
    • جواد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      3 0
      افساید نبود بعد بازی با سرکند نگاه کردیم اصلا افساید نبود
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 6
    مهدی تمارضی بابت اون دایو زشت باید با کارت قرمز از بازی اخراج میشد. واقعا چرا مهدی تمارضی به تیم ملی شیرجه دعوت نمیشه؟ اخه استعدادسوزی تا کجا؟
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    4 1
    عاقبت نداشتن ویدئو چک
  • حسين DE ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    3 0
    داور اردنى بود يا عمانى ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس